Tar en paus

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev: Det var väl förresten inte p-basmaffian som gjorde att Le Contrebasse lämnade forumet sist, så som jag minns det så var väl jag ensam ansvarig? Idiotiskt gnabb som urartade, jag har sedan dess träffat Le Contrebasse IRL och han är en väldigt trevlig kille och jag hoppas han kommer tillbaks hit snart.
Jo, det var nog mest dig som han retade sig på, men jag minns det som att han uttryckte en allmän förargelse över att "många tycks ha svårt att acceptera att det finns annat än plektrum och ampeg"...

Men det är ju vatten under broarna vid det här laget!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
Geddy_Lee skrev:
bootsy skrev:Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan
Det finns inget som slår Parkas första helgen han var medlem på forumet.
Totalt outstanding i att vara så mycket troll det går att vara! :P

Slår vad om att detektiv Grafen säkert kan hitta ett antal inlägg som visar vad jag snakcar om?!
Small det inte redan i medlemspresentationen?
Annars är ju pedofiltråden helt fantastisk.
Nåja... nu ska vi inte vara sånna inte...
Troll var väl att ta i? :D
Och ja, det small till i presentationen... men se, det har blivit folk av mig också, tänk vilken härlig fostran det är här på Pratabas!
Vi har några ungtuppar kvar att skola in på den rätta vägen bara...
+ Scuba då förstås :D

Pedofiltråden... ja... vad säger man...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:
Geddy_Lee skrev:
bootsy skrev:Figge är just nu vad Brakas och Johannes var i borjan
Det finns inget som slår Parkas första helgen han var medlem på forumet.
Totalt outstanding i att vara så mycket troll det går att vara! :P

Slår vad om att detektiv Grafen säkert kan hitta ett antal inlägg som visar vad jag snakcar om?!
Small det inte redan i medlemspresentationen?
Annars är ju pedofiltråden helt fantastisk.
Wat ze fack? Va har jag gjort för fel nu då?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Scuba skrev:
blackparkas skrev:
Ja, till att börja med så spelar du ju på en lökbräda.

:twisted:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Scuba skrev:
Wat ze fack? Va har jag gjort för fel nu då?[/quote]

Spelat blues med tummen förstås.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
Scuba skrev:

Spelat blues med tummen förstås.... :D
Å andra sidan en välgärning, efter att ha upplevt detta måste ju alla som hörde det blivit gravt deprimerade och skrivit varsin vansinnigt djup och sann blueslåt! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Åhh.... det var det grövsta... :evil: :evil:

Le Contrebasse!!!!, jag kommer med dig!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Scuba skrev:Åhh.... det var det grövsta... :evil: :evil:

Hahaaa!
:D

Känns det bättre om jag berättar att jag körde min Warwick på ett Countrygig för 2 år sedan? :D

Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:

Hahaaa!

Känns det bättre om jag berättar att jag körde min Warwick på ett Countrygig för 2 år sedan? :D
Okej då, du får också hänga med.... :lol:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Scuba skrev:
blackparkas skrev:

Hahaaa!

Okej då, du får också hänga med.... :lol:
Berätta det inte för någon bara.... ;)

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Danke für ihr verständnis, som dim skriver vid slutet på vägarbetena på autobahn...;-)

blackparkas skrev:
"Uttryck som "sopa", "hycklarparti", "erkänna det oerhört dåliga" och "SKRIKER om att få stryk"
Dessa uttryck tycker jag kanske är befogade till viss del.
Men när det gäller musik eller musikalitét så ser man på saker så oerhört olika och varken Du eller jag bör berätta för någon annan hur det minsann ligger till.
Att TYCKA att Victor Wooten är en sopa är en helt annan sak än att säga det som att det är sanningen och den enda sanningen vilken jag upplever ibland som att du anser dig själva sitta inne med.[/quote]

Klart att jag sitter inne med sanningen....för mej....vilket jag förvånas över att det INTE skulle vara självklart att det finns ca 4 miljarder sanningar om alla bedömningsfrågor och smakfrågor mellan himmel och jord....Om man låter ngn annan definiera sanningen åt en (mej inkluderad;-)) så blir det problem...Så hädanefter så kan man alltså läsa in ett "vilket är vad jag tycker och ingen annan behöver hålla med" efter alla mina åsikter så blir väl allt bra =) (Jag har bara inte ork att skriva det hela tiden...;))
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den lör 30 aug 2008, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är väl självklart att det finns tusen miljarder sanningar, men du skulle vinna mycket på att lägga till "tycker jag" eller "för mig" etc tror jag.

Men skit i det.
Skrävla på vidare bara och stöt dig med alla som inte läser i den här tråden och som kanske råkar tycka att VW är deras största källa för inspiration...

(PS. Jag är inte mycket för VW jag heller, men att säga att han inte har någon talang öht tycker jag är att ta i)

Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Jag är nog mest här för tramset får jag väl erkänna.
Trevligt trams är bra för själen.
Min själ alltså.
Tycker jag.
Och jag har frågat själen om lov innan jag skrev detta.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: Skrävla på vidare bara och stöt dig med alla som inte läser i den här tråden och som kanske råkar tycka att VW är deras största källa för inspiration...

(PS. Jag är inte mycket för VW jag heller, men att säga att han inte har någon talang öht tycker jag är att ta i)
I'll take my chances...;-)
Sen undrar jag varför jag skulle stöta mej med någon för att jag sågar ngn dom tycker om....Om du sågar (nu kommer jag inte ihåg vad han heter!) han som spelar med D'angelo , som jag tycker är hur svängig som helst, så får det ju inte mej att bryta ihop....Varför ska jag bli arg på dej?

Nu kallade jag dessutom Wooten för sopa och inte Talanglös sopa..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Det är inget fel på att sopa. Renhållningsbranchen är underskattad.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

figgebass skrev:Om du sågar (nu kommer jag inte ihåg vad han heter!) han som spelar med D'angelo , som jag tycker är hur svängig som helst, så får det ju inte mej att bryta ihop....Varför ska jag bli arg på dej?
Du likställer alltså att dissa någons långvariga idol - som kanske är anledningen till att de börjat spela ett instrument - med att någon skulle dissa en snubbe som du har en så otroligt stark känslomässig koppling till att du faktiskt vet vem han spelar med, men inte vad han heter?
Det kanske känns lite som att du jämför äpplen med...ja, vad det nu heter.

:wink:

Lite får man retas va?
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

TDHP skrev:Det är inget fel på att sopa. Renhållningsbranchen är underskattad.
Äsch då... :hug:
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:

Hahaaa!

Ta en titt på vad som används på CMT så inser du att du är långt ifrån ensam om det.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Chriller skrev:
figgebass skrev:Om du sågar (nu kommer jag inte ihåg vad han heter!) han som spelar med D'angelo , som jag tycker är hur svängig som helst, så får det ju inte mej att bryta ihop....Varför ska jag bli arg på dej?
Du likställer alltså att dissa någons långvariga idol - som kanske är anledningen till att de börjat spela ett instrument - med att någon skulle dissa en snubbe som du har en så otroligt stark känslomässig koppling till att du faktiskt vet vem han spelar med, men inte vad han heter?

Lite får man retas va?
GAAAH!!! :lol: Ooooook.....vem fan ska jag ta då....en av anledningarna till att jag började spela bas var ju Mark King....såga honom då....(det gör jag ju så gärna själv så det blir lite fasfel..;-))
Men vaffaan....tycker man att Wooten är cancergåtans lösning så behöver man väl inte få boost för att bibehålla den inställningent, eller? Faller allt om nån röjare på ett forum säger att han är supertrött? Lite som muslimerna som inte tål att man skämtar med hamummed liksom...äh jag vet inte....
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

figgebass skrev:
Chriller skrev:

Lite får man retas va?
GAAAH!!! :lol: Ooooook.....vem fan ska jag ta då....en av anledningarna till att jag började spela bas var ju Mark King....såga honom då....(det gör jag ju så gärna själv så det blir lite fasfel..;-))
Men vaffaan....tycker man att Wooten är cancergåtans lösning så behöver man väl inte få boost för att bibehålla den inställningent, eller? Faller allt om nån röjare på ett forum säger att han är supertrött? Lite som muslimerna som inte tål att man skämtar med hamummed liksom...äh jag vet inte....
Seså, ta ett djupt andetag och lägg upp en hyllningstråd med din största idol under "Basister". Det kommer kännas skönt när det är gjort.
Och så skulle det vara kul att läsa.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nej, allt faller inte.
Men återigen, det här med att tycka etc.

Om du säger att du TYCKER att Palladino är bäst i världen så får du göra det, och det respekterar jag.
Säger du att Palladion ÄR bäst i världen punkt slut, så tycker jag du är dum i huvudet.

Nu råkar jag inte ha någon sådär superduperidol inom basismen, den enda jag känner att ha påverkat mitt basspel öht är Greg Chaisson som jag tyckte han hade asgrymt sound/lir på nå´n skiva i början av 90-talet och som fick mig vilja låta mer skitigt och spela mer bas och inte bara köra komp till absurdum.
Men skulle du dissa honom och säga att han ÄR värdelös punkt slut, så skulle jag förmodligen tycka att du är dum i huvudet.
Skulle du däremot säga att du inte tycker han är så vidare bra för at bla bla bla, så skulle jag ta det som en man. (Och stoppa upp en squier i röven på dig... :))

Aja... det här blev ju bara pannkaka, eller pangkaka som en del envisas med att säga, liksom egengtligen....

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Chriller skrev: Seså, ta ett djupt andetag och lägg upp en hyllningstråd med din största idol under "Basister". Det kommer kännas skönt när det är gjort.
Och så skulle det vara kul att läsa.
Well....jag kommer liksom inte på ngn som känns idolisk....får man ta upp Teddy Riley?
gäst

Inlägg av gäst »

Men Palladino ÄR ju bäst i världen punkt slut.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Greg Chaisson ÄR värdelös punkt slut. :retar:
Skriv svar