albinriddlah skrev:går rykten på nätet om att det var hästpojken.
hittade en bild där de använder samma instrument.
fast jag vet inte. ett av sveriges mest lovande band?
Men hallå! Det är Aftonbladet vi pratar om!
De skulle kunna benämna Flöjtisten i Örebro Kammarorkester som "Världsstjärnan"
om han skulle gjort ngt spektakulärt.
Senast redigerad av Geddan den mån 04 aug 2008, 16:15, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Johannes skrev:Sångaren från Bad Cash Quartet, ett ganska bra band från Gbg (tror jag) som härjade för ca 10 år sedan.
Fakta om Bad Cash Quartet:
Alla gick på Samskolan i GBG, vilket anses vara en skola för "överklassen" i GBG. Mycket riktigt var också alla medlemmarna (utom han från BD då...) från "fina" familjer.
Inte för att det påverkar musiken särskilt mycket, men det kan vara kul att veta. Jag var inte så förtjust i dem när det begav sig.
Men denna bakgrund kanske kan ge en förklaring till fylleslaget?
Att folk är pissfulla på scenen händer hela tiden. Liksom att dom är höga på annat. Att folk blir kastade i fyllecell händer också hela tiden. Inget vidare nyhetsvärde för mig, eftersom jag inte är ett dugg förvånad
Johannes skrev:Sångaren från Bad Cash Quartet, ett ganska bra band från Gbg (tror jag) som härjade för ca 10 år sedan.
Fakta om Bad Cash Quartet:
Alla gick på Samskolan i GBG, vilket anses vara en skola för "överklassen" i GBG. Mycket riktigt var också alla medlemmarna (utom han från BD då...) från "fina" familjer.
Inte för att det påverkar musiken särskilt mycket, men det kan vara kul att veta. Jag var inte så förtjust i dem när det begav sig.
Men denna bakgrund kanske kan ge en förklaring till fylleslaget?
Jag tyckte dom var helt ok. Såg dom live i Gbg en gång, -98 tror jag, och har en platta, Outcast, som är ganska bra.
Min jobbarkompis körde ljuset på den scenen. Han sade att de betedde sig allmänt stökigt, var drängfulla och keyboardisten var så borta att han inte hittade fram till keyboarden. De förstörde en massa också så Farbror Haffa kom och hämtade dem. Blev inget gage till dem kan man säga.
Punkster skrev:Att folk är pissfulla på scenen händer hela tiden. Liksom att dom är höga på annat. Att folk blir kastade i fyllecell händer också hela tiden. Inget vidare nyhetsvärde för mig, eftersom jag inte är ett dugg förvånad
Jag tycker du reagerar lite märkligt, Linus!
Det är en sak att dricka och ändå ro i land sitt gig, men att bete sig på det här sättet!
Men det är en skam för hela musikerkåren att supa till den grad
att man inte klarar av att göra jobbet man är inhyrd att göra.
I vilken del av samhället i övrigt skulle det gå för sig.
Ursäkta om jag låter gammeldags, men jag tycker det är patetiskt!
Senast redigerad av Geddan den mån 04 aug 2008, 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Punkster skrev:Att folk är pissfulla på scenen händer hela tiden. Liksom att dom är höga på annat. Att folk blir kastade i fyllecell händer också hela tiden. Inget vidare nyhetsvärde för mig, eftersom jag inte är ett dugg förvånad
Det är en sak att dricka och ändå ro i land sitt gig, men att bete sig på det här sättet!
Det är en skam för hela musikerkåren att supa till den grad att ma inte klarar av att göra jobbet man är inhyrd att göra.
I vilken del av samhållet i övrigt skulle det gå för sig.
Ursäkta om jag låter gammeldags, men jag tycker det är patetiskt!
Det är bara fånigt. Det är lustigt att dom gjorde låten "Shane MacGowan", dom ser nog han som tor förebild fast i helt fel avseende.