gud vad cool du är.fredrikr skrev:
Lelle Alternatiiv i Estland förra helgen.
jag är väldigt straight, men gosse du ser bra ut!!

Du paminner om Billy Gibbons pa den bilden, inte skagget men stilen/stuket.Relic skrev:En bild från spelningen igår kväll på Trästocksfestivalen i Skellefteå.
Fler bilder finns på http://www.rockfoto.nu/artists/Relic/gi ... otos/59153
Hehehe... nu ska vi inte vara sånna inte....lowfreq skrev: Har basen krympt?
Oh yes!dereborn skrev:Visst är det härligt att ha volymdaller ända upp över axlarna?!?!
Det kommer... Jag var på väg att ta den istället för Sadowskyn. Men P-basen behöver lite mer justeringsarbete innan den gör debut.lowfreq skrev: Hur än mycket jag tittar så ser jag ingen P-bas
Jag får beslutsångest inför varje gig. Sist hade jag p-basen, som var nerstämd ett helt tonsteg på alla strängar med 55-110-strängar. Men jag tycker inte riktigt att det räcker att komma ner till D, jag behöver komma ner till B, därför har jag nu lagt på B - E - A - D , skippar alltså G-strängen, så får jag se hur det funkar på nästa gig.Bootzy skrev:Kör du mest P-bas eller Lull nuförtiden?
Hehe jag lirade ju också på kristinehams kalasetdereborn skrev:Vi var startklara i logen i över en timme... Alla (nästan) skulle iväg direkt efter gig så vi ville köra så tidigt som möjligt, men det var antagligen nåt tekniskt som strulade , så vi fick hela tiden besked om "tio minuter till" etc.Matte skrev:Jag såg er allt. Dock så hade jag inte tänkt att gå på kvällen utan det blev lite hastigt och lustigt att man hamnade där.dereborn skrev:Men... det gjorde ju vi också!
Vem var det som skulle iväg så ni var tvungna att skjuta på giget. Hörde 4 olika versioner på detta under kvällen?
Ingen som helst sound/linecheck hanns med, så det kändes som ett "sådär-gig". Hoppas ni hade ett bra gig!
Var det coverbandet som stod med ryggen mot loge-logen (!)?SmashMyAmp skrev:Hehe jag lirade ju också på kristinehams kalasetdereborn skrev:Vi var startklara i logen i över en timme... Alla (nästan) skulle iväg direkt efter gig så vi ville köra så tidigt som möjligt, men det var antagligen nåt tekniskt som strulade , så vi fick hela tiden besked om "tio minuter till" etc.Matte skrev:Jag såg er allt. Dock så hade jag inte tänkt att gå på kvällen utan det blev lite hastigt och lustigt att man hamnade där.dereborn skrev:Men... det gjorde ju vi också!
Vem var det som skulle iväg så ni var tvungna att skjuta på giget. Hörde 4 olika versioner på detta under kvällen?
Ingen som helst sound/linecheck hanns med, så det kändes som ett "sådär-gig". Hoppas ni hade ett bra gig!synd att jag inte har några bilder, men vi lirade på "altanen" om ni såg den
haha..
vilken band lira du me matte?
Jag känner igen det där mycket väl, jag höll också på och trixade med att stämma ner varje gång jag skulle gigga med en 4:a. Men det är nog bästa sättet att helt enkelt stämma B-E-A-D om man behöver dessa låga toner. Nu kör jag vanlig stämmning och stämmer ner E-strängen till C på de låtar det behövs. Det blir lite spelande på "längden" med denna stämmning och känns lite skumt att spela oktavmönster. Men får man nåt rep på sig så funkar det.lowfreq skrev:Jag får beslutsångest inför varje gig. Sist hade jag p-basen, som var nerstämd ett helt tonsteg på alla strängar med 55-110-strängar. Men jag tycker inte riktigt att det räcker att komma ner till D, jag behöver komma ner till B, därför har jag nu lagt på B - E - A - D , skippar alltså G-strängen, så får jag se hur det funkar på nästa gig.Bootzy skrev:Kör du mest P-bas eller Lull nuförtiden?
Men jag använder såklart Lullen också, den e grym. Var jag tvungen att välja bara 1 bas så skulle det bli Lullen.
Har också testat att dra ner E till C, men nä, inge kul och spela så, IMO.Bootzy skrev:Jag känner igen det där mycket väl, jag höll också på och trixade med att stämma ner varje gång jag skulle gigga med en 4:a. Men det är nog bästa sättet att helt enkelt stämma B-E-A-D om man behöver dessa låga toner. Nu kör jag vanlig stämmning och stämmer ner E-strängen till C på de låtar det behövs. Det blir lite spelande på "längden" med denna stämmning och känns lite skumt att spela oktavmönster. Men får man nåt rep på sig så funkar det.lowfreq skrev:Jag får beslutsångest inför varje gig. Sist hade jag p-basen, som var nerstämd ett helt tonsteg på alla strängar med 55-110-strängar. Men jag tycker inte riktigt att det räcker att komma ner till D, jag behöver komma ner till B, därför har jag nu lagt på B - E - A - D , skippar alltså G-strängen, så får jag se hur det funkar på nästa gig.Bootzy skrev:Kör du mest P-bas eller Lull nuförtiden?
Men jag använder såklart Lullen också, den e grym. Var jag tvungen att välja bara 1 bas så skulle det bli Lullen.
Var där med Sofia Olsson. Vi spelade vid halv fem tiden så det var inte mycket folk där då.SmashMyAmp skrev:Hehe jag lirade ju också på kristinehams kalasetdereborn skrev:Vi var startklara i logen i över en timme... Alla (nästan) skulle iväg direkt efter gig så vi ville köra så tidigt som möjligt, men det var antagligen nåt tekniskt som strulade , så vi fick hela tiden besked om "tio minuter till" etc.Matte skrev:Jag såg er allt. Dock så hade jag inte tänkt att gå på kvällen utan det blev lite hastigt och lustigt att man hamnade där.dereborn skrev:Men... det gjorde ju vi också!
Ingen som helst sound/linecheck hanns med, så det kändes som ett "sådär-gig". Hoppas ni hade ett bra gig!synd att jag inte har några bilder, men vi lirade på "altanen" om ni såg den
haha..
vilken band lira du me matte?
SmashMyAmp har säkert en rätt nasal sångröst.Matte skrev: Var där med Sofia Olsson. Vi spelade vid halv fem tiden så det var inte mycket folk där då.
Fast du fastnade allt på bild du med......![]()
Finns fler på http://www.festivalphoto.net
Ja, och denna::D200071 skrev:Till exempel denna snygga bild.Matte skrev: Finns fler på http://www.festivalphoto.net![]()
*bild*
Riktigt snygg bas juknedy skrev:SmashMyAmp har säkert en rätt nasal sångröst.Matte skrev: Var där med Sofia Olsson. Vi spelade vid halv fem tiden så det var inte mycket folk där då.
Fast du fastnade allt på bild du med......![]()
Finns fler på http://www.festivalphoto.net