Dax att flytta hemifrån!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Klopper skrev:
Gunnar89 skrev:Växjö är liksom Ljungby och Alvesta de enda stora civilisationerna i det annars mörka Kronoberg...
Har du inte missat Vilshult, Sillhövda och Bruzaholm? :lol:
Vilshult och Sillhövda ligger (tyvärr) i blekinge. har spelat fotboll på båda orterna och jag rekommenderar ingen att åka dit.

någonsin.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Fan jag flyttar också hemifrån igen.. men jag har som redan allt jag behöver..

utom en micro och en vattenkokare och en soda streamer så jag inte köper så förbannat mycke vatten
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Sen ska du veta att IKEA har jävligt bra köksgrejor om du ska köpa nytt..

Det är alltid roligare att slå sönder Ikea eller beggat när det är party istället för kostaboda eller dylikt.. sånt hinner man ha när man blir gammal.

Köp dig en kokbok!
Gear:

Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Gunnar89 skrev:Växjö är liksom Ljungby och Alvesta de enda stora civilisationerna i det annars mörka Kronoberg...
Nej för fan.... Växjö är en civilisation, Alvesta är en sketen (mkt liten) tågstation och Ljungby är helt värdelöst :D
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

melodika skrev:
Nej för fan.... Växjö är en civilisation, Alvesta är en sketen (mkt liten) tågstation och Ljungby är helt värdelöst :D
Sitter precis och lider hotelldöden i Växjö. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Jag blir ju nästan sugen på att haka på det här med att flytta hemifrån. Schysst med en "clean start". Fast, var f-n skulle jag ta vägen? Nä, det är nog inget för oss i medelåldern! :wink:

Får du uppleva midnattsolen i Växjö, Hosse? Nä, Sverige är Götaland och Svealand. Norrland och Öst-Danmark är ockuperade provinser!

På tal om hålor så är det väl egentligen rätt coolt att kunna ägna sig åt musik (och ev andra intressen) utan att bli störd och ge f-n i vad alla andra gör! har man bostad och det finns ett Systembolag så ordnar det sig! 8)

I Ljungby fanns (finns?) en Musik & teater-förening (största föreningen där då, över 1000 medlemmar) som drev Cafe 1 med bla replokaler och studio. Fixade många schyssta evenemang. Klas Kapell som vann P3:s popbandstävling (95?) kom därifrån. De hade en trogen fanclub som åkte runt i hela landet och röstade! :)

Vet inte om föreningen finns kvar längre eller om den är aktiv. Någon?

/Jocke
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Om man är lagd åt det hållet så är det lätt att det försvinner ganska mycket pengar till bolaget med den gröna skylten när flytten ska firas första helgen. Inte så kul när man kommer på att man inte kan leva endast på vätska :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Man ska nog gå omvägar kring "Gröna skylten" om man har svårt att låta bli att besöka dom! :wink:

Tips till ungkarlslyan efterlystes!

Skaffa en brödrost! Sen kan du laga fiskpinnar! :wink: Tycker du att det blir för ensidigt så köper du hem pulvermos - bara att blanda med varmvatten ur kranen!

Smakig spis!

/Jocke
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Köp storpack med köttfärs och frys in. Kan användas till MYCKET, går att variera i det oändliga och är nästan alltid gott. Dessutom hyfsat billigt.

Sen lönar det sig att noga jämföra olika elbolag, bredbandsbolag, digitaltv-bolag osv. Finns massor med pengar att spara om man lägger manken till.

Stämmer också in i lovsången till Micron. Bättre kökspryl att svår att tänka sig =)
/Linus
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Än bor jag i studentkorridor men visst lär det bli en himla massa fiskpinnar, nudlar, pasta, vita bönor m.m...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

TDHP skrev:Betala ALLTID hyran först. Det är vansinnigt pinsamt att gå till soc! :wink:
Hehe - det DÄR känns igen! Inte soc alltså, men Prio ett: hyra. Prio två på min tid var LP-skivor...sen var det i allmänhet sisådär 10 dagar kvar till nästa utbetalning av studielånet då man fick leva på te...inte ens nudlar var uppfunnet på den tiden...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Det här blir nog en himla rolig tid. Information Logistics Management är det som jag ska plugga...
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

ett tips är storkok och frysa in i portionsförpackningar (läs typ fryspåsar el dyl) :)
Gear:

Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Fick flyttkartonger och en flugsmällare av morsan igår... ;)
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Det är bara att komma hit och äta och spela bas om det kniper :D
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

melodika skrev:Det är bara att komma hit och äta och spela bas om det kniper :D
Kanon! Har vägarna förbi Ljungby den 15:e för att börja flytta in lite prylar...
P.S Nu har basbygget åter börjat ta fart... :wink:
Skriv svar