Dubbelsurt!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Usch och fy!
Lider med dig!

Hoppas det finansiella löser sig med försäkringar och kommun o.dyl. iaf så det inte blir mera surt efter.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Tråkigt att höra!

Alla grejer från när jag var liten, foton, teckningar, leksaker mm förstördes när källaren i mina föräldrars hus svämmade över för 10 år sedan. Har typ 4-5 foton kvar från när jag var liten...

Hoppas allt löser sig!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Det är därför man ska förvara saker på vinden!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Ugglan GBG skrev:Det är därför man ska förvara saker på vinden!
Jäpp!

Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

basmartin skrev:Tråkigt att höra!

Alla grejer från när jag var liten, foton, teckningar, leksaker mm förstördes när källaren i mina föräldrars hus svämmade över för 10 år sedan. Har typ 4-5 foton kvar från när jag var liten...

Hoppas allt löser sig!
Jag har en bild på dig från Glanshammar där du har kalsonger med roligt mönster på, som du kan få?! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Polarns kåk brann härom året, 1500-2000 pappersbilder gick upp i rök.
Hela livet, typ. Och vinylsamlingen.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Lider med dig..

Fick hjälpa en polare att tömma vatten ur en källare när det var 10 cm vatten i pannrum, toalett och tvättstuga (började ta sig ut i resten av källaren också) och vattnet bara steg.. Men då var det totalstopp i ett stort avloppsrör som tar hand om allt avlopp för 3 bostadskvarter!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Så djävla surt! Lider också med dig.

Kan berätta en liknande historia som kanske kan muntra upp, så här i efterhand är den rätt komisk tycker jag.

Ett vatttenrör pajade övanför vårt källarförråd (i hyreshus) och rann rakt ner i en flyttlåda med gamla prylar - lite böcker, dukar, nån gammel rakapparat och annat smått och gott.
Jag kom ner, såg vattnet på golvet och lyfte snabbt upp lådan med prylar givetvis hade vattenskadats så att botten föll ur. Jag satte snabbt benet under för att stoppa saker från att falla ur - med ganska dåligt resultat och lådan började gå sönder mer och mer.

Precis då (i kid you not!) pajar resåren i byxorna. :oops:
Så där står jag i vattnet, med en trasig låda och byxorna på halv stång. Och kunde inte annat än att börja skratta, det kändes så absurt.
Kände mig som Mr Bean i kubik, eller farsan i "Vi hade i alla fall tur med vädret". Insåg ungefär då att det i lådan var bortom räddning så det var bara att lämna skeppet, så att säga.

Det visade sig inte vara några saker av affektionsvärde som gått åt pipan också så det var riktigt trist. Det hade väl droppat på så sakteliga och stått ett tag i vatten och börjat mögla. Vi fick ut en del på försäkringen, men trots att det var HSB:s rör som pajjat fick vi inte ens dom att betala självrisken.
Snåla jävlar. :evil:
Hade de lagt den tusenlappen hade vi inte spridit denna historia till alla vi känner och sänkt deras varumärke. Begriper inte hur de tänkte där riktigt. :plaga:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Chriller skrev:Precis då (i kid you not!) pajar resåren i byxorna. :oops:
Så där står jag i vattnet, med en trasig låda och byxorna på halv stång. Och kunde inte annat än att börja skratta, det kändes så absurt.
Kände mig som Mr Bean i kubik, eller farsan i "Vi hade i alla fall tur med vädret". Insåg ungefär då att det i lådan var bortom räddning så det var bara att lämna skeppet, så att säga.
:lol:
Tack!
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hade försäkringsbolaget hemma idag, dom tar skadan och vi KANSKE inte behöver riva så mycket som vi trodde, att handösa ca 1 kbm med hinkar lönade sig, vi höll vattnet på låg nivå tills pumpbilen kom!
TDHP
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:Hade försäkringsbolaget hemma idag, dom tar skadan och vi KANSKE inte behöver riva så mycket som vi trodde, att handösa ca 1 kbm med hinkar lönade sig, vi höll vattnet på låg nivå tills pumpbilen kom!
Plus att du fick lite motion...Bild

Hurtigt värre... :wink:
Skriv svar