Heavy metal och dess låttitlar.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Hmm.. Heart's On Fire.. 

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svensson
- Forumvärd
- Danne
- VIP medlem
Manowar vinner tävlingen:Villken titel är bäst eller skall jag kanska säga värst?
1. Death Tone
2. Metal Daze
3. Fast Taker
4. Shell Shock
5. Manowar
6. Dark Avenger
7. William's Tale
8. Battle Hymn
1. Warlord
2. Secrets Of Steel
3. Gloves Of Metal
4. Gates Of Valhalla
5. Hatred
6. Revelation (Death's Angel)
7. March For Revenge (By The Soldiers Of Death)
1. Blood Of My Enemies
2. Each Dawn I Die
3. Kill With Power
4. Hail To England
5. Army Of The Immortals
6. Black Arrows
7. Bridge Of Death
1. All Men Play On 10
2. Animals
3. Thor (The Powerhead)
4. Mountains
5. Sign Of The Hammer
6. The Oath
7. Thunderpick
8. Guyana (Cult Of The Damned)
1. Fighting The World
2. Blow Your Speakers
3. Carry On
4. Violence And Bloodshed
5. Defender
6. Drums Of Doom
7. Holy War
8. Master Of Revenge
9. Black Wind, Fire And Steel
1. Wheels Of Fire
2. Kings Of Metal
3. Heart Of Steel
4. Sting Of The Bumblebee
5. The Crown & The King (Lament Of The Kings)
6. Kingdom Come
7. Pleasure Slave
8. Hail And Kill
9. The Warrior's Prayer
10. Blood Of The Kings
1. Achilles, Agony And Ecstasy In Eight Parts
2. Metal Warriors
3. Ride The Dragon
4. Spirit Horse Of The Cherokee
5. Burning
6. The Power Of Thy Sword
7. The Demon's Whip
8. Master Of The Wind
1. Return Of The Warlord
2. Brothers Of Metal Pt. 1
3. The Gods Made Heavy Metal
4. Courage
5. Number 1
6. Outlaw
7. King
8. Today Is A Good Day To Die
9. My Spirit Lives On
10. The Power
Manowar är portfärbjudna i alla dylika tävlingar, de är helt enkelt FÖR bra. En klass för sig!Danne skrev:Manowar vinner tävlingen:Villken titel är bäst eller skall jag kanska säga värst?
1. Death Tone
2. Metal Daze
3. Fast Taker
4. Shell Shock
5. Manowar
6. Dark Avenger
7. William's Tale
8. Battle Hymn
1. Warlord
2. Secrets Of Steel
3. Gloves Of Metal
4. Gates Of Valhalla
5. Hatred
6. Revelation (Death's Angel)
7. March For Revenge (By The Soldiers Of Death)
1. Blood Of My Enemies
2. Each Dawn I Die
3. Kill With Power
4. Hail To England
5. Army Of The Immortals
6. Black Arrows
7. Bridge Of Death
1. All Men Play On 10
2. Animals
3. Thor (The Powerhead)
4. Mountains
5. Sign Of The Hammer
6. The Oath
7. Thunderpick
8. Guyana (Cult Of The Damned)
1. Fighting The World
2. Blow Your Speakers
3. Carry On
4. Violence And Bloodshed
5. Defender
6. Drums Of Doom
7. Holy War
8. Master Of Revenge
9. Black Wind, Fire And Steel
1. Wheels Of Fire
2. Kings Of Metal
3. Heart Of Steel
4. Sting Of The Bumblebee
5. The Crown & The King (Lament Of The Kings)
6. Kingdom Come
7. Pleasure Slave
8. Hail And Kill
9. The Warrior's Prayer
10. Blood Of The Kings
1. Achilles, Agony And Ecstasy In Eight Parts
2. Metal Warriors
3. Ride The Dragon
4. Spirit Horse Of The Cherokee
5. Burning
6. The Power Of Thy Sword
7. The Demon's Whip
8. Master Of The Wind
1. Return Of The Warlord
2. Brothers Of Metal Pt. 1
3. The Gods Made Heavy Metal
4. Courage
5. Number 1
6. Outlaw
7. King
8. Today Is A Good Day To Die
9. My Spirit Lives On
10. The Power
"Achilles, Agony And Ecstasy In Eight Parts" Pretto, någon?
- Taurus
- Medlem++
De här tycker jag är solklara vinnare i allround-klassen!dereborn skrev: * "My Head Hurts, My Feet Stink, And I Don't Love Jesus"
* "My Wife Ran Off With My Best Friend, and I Sure Do Miss Him"
Och ja, Manowar är självklara vinnare i metall-divisionen, även om jag tycker att våra gamla svenska vikingakämpar i Heavy Load förtjänar ett hedersomnämnande.
Nån nämnde nåt om pretto, men eftersom min vinylhylla är full av konceptplattor och alster från det härligt humorbefriade progressiva sjuttiotalet som jag älskar avstår jag från yttrande där...

-
- Medlem+
- Kontakt:
- newheartshadow
- VIP medlem
Tänkte precis tipsa om dem!MrFredrik skrev:http://www.myspace.com/cockandballtorture
också deras lyrics: http://www.darklyrics.com/c/cockandballtorture.html

Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Haha dom är så roliga!newheartshadow skrev:Tänkte precis tipsa om dem!MrFredrik skrev:http://www.myspace.com/cockandballtorture

Inte direkt Heavy Metal, men ändå, deras texter och låttitlar går inte av för hackor...
- Kim S
- Medlem++
Dom tar ju priset.... bläää...fredrikr skrev:Cannibal Corpse har ju ett antal sköna låtar på sitt samvete; Fucked with a knife, blowtorch slaughter, hammer-smashed face, a skull full of maggots, addicted to vaginal skin, i cum blood osv osv.

Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- hosse
- Medlem+++
Kim S skrev:Dom tar ju priset.... bläää...fredrikr skrev:Cannibal Corpse har ju ett antal sköna låtar på sitt samvete; Fucked with a knife, blowtorch slaughter, hammer-smashed face, a skull full of maggots, addicted to vaginal skin, i cum blood osv osv.![]()
*smiley som spyr*
ge då fan i att läsa texterna. inte för att man hör orden, men dom har trots allt en text. det är helt fruktansvärt, på pubertal nivå.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
HEAVY LOADTaurus skrev:De här tycker jag är solklara vinnare i allround-klassen!dereborn skrev: * "My Head Hurts, My Feet Stink, And I Don't Love Jesus"
Och ja, Manowar är självklara vinnare i metall-divisionen, även om jag tycker att våra gamla svenska vikingakämpar i Heavy Load förtjänar ett hedersomnämnande.
Nån nämnde nåt om pretto, men eftersom min vinylhylla är full av konceptplattor och alster från det härligt humorbefriade progressiva sjuttiotalet som jag älskar avstår jag från yttrande där...
Fantastiskt. Trodde ingen förutom jag kom ihåg Heavy Load. Jag gillade dom när jag var 13 och fick t om trummisens autograf på Heavy Sound i Sthlm men ju bättre man blev på engelska och ju bättre mitt basspel blev så började jag tvivla. Det lät ju faktiskt inget vidare och texterna... The guitar is my sword. Det slutade med att vi hade en Heavy Load-kasett i replokalen några år efteråt, när vi tröttnade på att repa så hade vi "Roliga timman med Heavy Load".
De har ett stort Manowar-värde. Kolla in You Tube, där finns en del guldkorn.
- kanifflesmannen
- Medlem+
Ja, de var ju.... bra?
Njäe.
Har totalt missat Heavy Load men lika glad för det är jag.
Njäe.
Har totalt missat Heavy Load men lika glad för det är jag.

Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontot är inaktiverat
Johannes skrev:HEAVY LOADTaurus skrev:De här tycker jag är solklara vinnare i allround-klassen!dereborn skrev: * "My Head Hurts, My Feet Stink, And I Don't Love Jesus"
Fantastiskt. Trodde ingen förutom jag kom ihåg Heavy Load. Jag gillade dom när jag var 13 och fick t om trummisens autograf på Heavy Sound i Sthlm men ju bättre man blev på engelska och ju bättre mitt basspel blev så började jag tvivla. Det lät ju faktiskt inget vidare och texterna... The guitar is my sword. Det slutade med att vi hade en Heavy Load-kasett i replokalen några år efteråt, när vi tröttnade på att repa så hade vi "Roliga timman med Heavy Load".
Jag tillhör ju en åldersgrupp som lyssnade på Heavy Load när de var i ropet i början av 80-talet. Man tyckte ju på fullt allvar att de var svensk hårdrocks stolthet...hrmm...

-
- Kontot är inaktiverat
Johannes skrev:HEAVY LOADTaurus skrev:De här tycker jag är solklara vinnare i allround-klassen!dereborn skrev: * "My Head Hurts, My Feet Stink, And I Don't Love Jesus"
Jag tillhör ju en åldersgrupp som lyssnade på Heavy Load när de var i ropet i början av 80-talet. Man tyckte ju på fullt allvar att de var svensk hårdrocks stolthet...hrmm...

- ZoggeY
- Medlem+
Etta med cannibal corpse hack i häl.MrFredrik skrev:http://www.myspace.com/cockandballtorture
-
- Kontot är inaktiverat
daionsavage skrev:Vid 80-talets mitt så var jag en rollspelsnörd, i ett nummer av tidningen "white dwarf" följde det med en flexisingel med låten Blood for the blood god framförd av ett band som hette "Sabbath".... Låten var ungefär lika bra som titeln...
Flexisingel...jösses...ytterligare en företeelse man hade lyckats förtränga...vilken styggelse var inte det?
- ZoggeY
- Medlem+
[quote="Randy "SilverBack&"]
Flexisingel...jösses...ytterligare en företeelse man hade lyckats förtränga...vilken styggelse var inte det?[/quote]
Haha, blood for the blood god. Måste ha något med Warhammer of blodguden av Chaos.
daionsavage skrev:Vid 80-talets mitt så var jag en rollspelsnörd, i ett nummer av tidningen "white dwarf" följde det med en flexisingel med låten Blood for the blood god framförd av ett band som hette "Sabbath".... Låten var ungefär lika bra som titeln...
Flexisingel...jösses...ytterligare en företeelse man hade lyckats förtränga...vilken styggelse var inte det?[/quote]
Haha, blood for the blood god. Måste ha något med Warhammer of blodguden av Chaos.