Fyllan värmer bäst..

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Svensson skrev:
Backlund skrev:
Svensson skrev:
Ugglan GBG skrev:Dissa inte körsång! Det finns få känslor som slår den man får av att sjunga i en stor, samstämd kör! ;)
Eehh??
Det är faktiskt sant (tycker jag iaf), att sjunga i en stor kör en lokal med bra akustik (stor kyrka tex.) är väldigt maffigt. Våran skolkör på gymnasiet slog sig ihop med en lettisk kör ett år och bildade en kör på ca. 120 personer. Det var maffigt :wink:
Ja ja för tusan, jag har till och med gjort ett kör-gig i våras! Jag fattade bara inte vart körsång-snacket kom ifrån men såg sedan.
Jag tog bara chansen att skriva av mig lite ang. körsång :)

Haha, skulle vara rätt intressant att höra en hel kör packad :D
Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

Shandy funkar!

Det brukar bli ett par såna när vi repar, puben på jobbet ligger i samma hus som replokalen...

På spelningen i samma pub härom sistens så rann det ner några shandy, det är gott, passar att svalka sig med och har begränsad alkoholhalt, i lättöls-nivå.

Jag skulle nog inte acceptera något fylleri på scen, det måste ju presteras så att publiken inte sviks. Men ett par öl i rimligt tempo är väl inte att betrakta som fylleri, direkt.

Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Känner mig tvungen att häva min stämma. Beror väl lite på vad man för tillfället vill uppnå med giget. Som ngn redan har skrivit.När vi spelade hårdrock i tidiga tonåren var det ju lite av showen. Folk kom ju för att se hur fulla vi lyckades bli på scen. Ett kul minne är när vi blev avhysta från scen av polisen pga promillehalten, jösses va folk det kom på nästa spelning. Då var det kul, utövar inte riktigt samma lockelse idag.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Skriv svar