Moppetråden!
- Geddan
- VIP medlem
Klart man hade en blå Dakota. -78 för min del. I riktigt fint skick! Putsbög, det var jag de!dereborn skrev:2 st blåa Puch Dakota så klart! Den första toktrimmad, höjd bak o med smalaste texasrodret.... Den andra original och otrimmad.
Har senaste tiden skruvat Dakota igen för första gången på 25 år! Min som fyllde 15 redan förra året, men moppefrågan kom sent.... När den väl kom var det solklart: "Jag vill inte ha nån j-a plastpulka eller låtsascross, jag vill ha en riktig moppe - En blå Dakota!"
Pappan fick tårar i ögonen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Svensson
- Forumvärd
Hmmm...
En Apollo
En Rexoped med Victoriamotor
Packmoppe Puch. Trimmad och torskat med.
I nuvarande ägo:
En HMW från 60-talet
Ett par Husqvarna Novoletter (Enpetare)
*EDIT*
Hade ju för tusan en ombyggd Shopper också, ungefär som en go cart fast trehjulig.
En Apollo
I nuvarande ägo:
En HMW från 60-talet
*EDIT*
Hade ju för tusan en ombyggd Shopper också, ungefär som en go cart fast trehjulig.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Billy
- Medlem+
Köpte en Yamaha FS1 precis efter att jag fyllde 15. Pappa, som hade typ 10 moppar i sin ungdom, blev nästan lika glad som jag. Den var i delar förrutom ram och motor. Körde väl med den en sommar. Sen, precis när den blev färdigrenoverad köpte jag en Honda MT5 som jag började pula med istället. Körde väl typ smygtrimmat för farsan var skitsträng (far med dubbelmoral ni vet). Hondan gick iaf 60... Farsan blev inspirerad och köpte en Crescent Compact till att ha på landet, sen hade vi en Crescent Scorette också, på landet.
- Makten
- Medlem++
Moppe var det ja... Såna kan ju som bekant gå ganska skapligt om man preparerar dem rätt.
Ignorera den usla musiken bara.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oR0lTRv5Zmc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oR0lTRv5Zmc[/youtube]
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Cuba
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Zündapp Mustang-62:a hade jag...

(Inte min på bilden)
Såldes när jag var 18 til förmån för en Festivalresa till Norge.
Ångrar mig inte bittert idag, men rätt så rejält...
700 spänn för en Mustang i bra skick.
Nu har den rostat sönder snart och misshandlats av en familj i bekantskapen...

(Inte min på bilden)
Såldes när jag var 18 til förmån för en Festivalresa till Norge.
Ångrar mig inte bittert idag, men rätt så rejält...
700 spänn för en Mustang i bra skick.
Nu har den rostat sönder snart och misshandlats av en familj i bekantskapen...
Senast redigerad av blackparkas den tor 07 aug 2008, 11:19, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem+++
Som tur var flyttade jag till storstan precis när jag kom upp i moppeålder, och kunde används spårvagnen istället.
Annars hade det bara varit vintage som gällt för mig. För mycket diskant i motorljudet på de nyare.
Skämt åsido, skulle jag gärna ha en krämvit Vespa (ja, det ska vara stort V, egennamn serru).
Annars hade det bara varit vintage som gällt för mig. För mycket diskant i motorljudet på de nyare.
Skämt åsido, skulle jag gärna ha en krämvit Vespa (ja, det ska vara stort V, egennamn serru).
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Svensson
- Forumvärd
the_great_alfonzo skrev:Är det ingen som har/haft en shopper? Invalidmoppe that is? Den hemska dag jag bestämmer mej för att köpa bil ska jag också skita i att köpa bil och köpa en shopper istället!
Svensson skrev:Hmmm...
En Apollo
I nuvarande ägo:
En HMW från 60-talet
*EDIT*

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- ThinLizzy
- Medlem
Jag kör en Yamaha DT50 -92. Gick i 75 när jag hade en 60cc på, men den nöp så just nu får jag köra originalcylinder i 55-60 tills jag fått ordning på den. 
EDIT:

EDIT:

Senast redigerad av ThinLizzy den fre 08 aug 2008, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Aria Pro II Magna 5-strängad - Hagström Jazzbas - Audex TR-102B med Fane 15" - TC electronic BG250-115
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Vad fanken hette min nu igen... Suzuki TS50X tror jag det var. En genomrutten sådan. Jag var egentligen inte intresserad, men farsan tyckte att jag skulle ha en och köpte den av en jobbarkompis som kört sönder den i många år. Så.. vi strippade ner den, lackade om den, drog om alla ledningar och fejade. Efter två månader var motorn paj eftersom farsan inte berättat vad den där varvräknaren var till för.
Jag var alltså totalt ointresserad av fordon, min bas och min gitarr och polarens trummor var det enda som gällde.
Jag gasade som fan och kolven blev så varm att den nästan svetsade fast sig själv.

Jag gasade som fan och kolven blev så varm att den nästan svetsade fast sig själv.

- flumpedagog
- Medlem+
jag gled omkring på en röd piaggio ciao för ett par år sen, helt underbar var den! men den sålde jag förra året (tror jag) för att få mig pengar till en bas. det var en grym moped det, verkligen!
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
- Diesel
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd