Spelning i Lund. Bor i Alingsås. Kapellmästaren som bor i Göteborg kommer till Alingsås för att ha koll på att allt kommer med(hans blåsarr är hos föräldrarna i Alingsås). När vi kommer till Kungsbacka så kommer han på att noterna är kvar i Alingsås. Omgruppering i Kungsbacka så att PA:t kommer till Lund i tid. Kapell"mästarens" föräldrar möter oss strax innan Göteborg och överlämnar blåsarren. Väl i Lund rätt ut på scenen utan soundcheck. En av få gånger jag hade bra basljud eftersom jag inte körde genom PA:t Mixerkillen gav mig tummen upp.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
På en spelning i Ludvika (eller Borlänge...countryfestival var det i alla fall) så
skulle jag svänga till det lite på scenkanten och lyckades trilla baklänges över en monitorlåda som stod bakom mig...bas och basist klarade sig helskinnade från strapatsen..
En annan gång i tonåren skulle jag göra ett snyggt hopp och lyckades slita av sladden...tyst vart det
Nu kom jag på en annan pryl, för några år sedan glömde jag faktist en av min Fendrar utanför en studio i stan, vid cykelstället. Kom på det när jag kom hem och cyklade snabbt som fan tillbaks, och visst stod den kvar.
Det var dessutom 2 minusgrader ute.