jazz bass stallkåpa

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
rabulisten
Medlem

jazz bass stallkåpa

Inlägg av rabulisten »

vill börja med att jag är "long time reader first time poster" som det brukar heta. Har läst många trådar och är imponerad över kunskapen och atmosfären. Har också en mer specifik anledning till att jag börjar posta här. Det är så att jag har en Squier 70s VM jazz bass. Köptes begagnad och den annonsen tipsades faktiskt om i någon tråd här. Nu till frågan. Jag har införskaffat mickåpor till basen men är fundersam på passformen. En del av stallsadlarnas skruvar är högre en stallet. Vad kan man göra åt det? Som det är nu skulle jag behöva runt 2-3 mm kortare sadelskruvar.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Tala om hur många och hur långa du behöver så ska jag kolla.

Välkommen hit, förresten.

Medlemspresentation, en av rubrikerna längst ner. :wink:
Användarvisningsbild
rabulisten
Medlem

Inlägg av rabulisten »

tack för hjälpen. Funderar på om det finns standard för dessa skruvar. Har kollat på fenders hemsida men har lite svårt med deras måt. Kan det annars vara så enkelt att man slipar ner dom? Dom är runt 1.4 cm är det standard? medlemspresentation fixad förresten;)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

rabulisten skrev:tack för hjälpen. Funderar på om det finns standard för dessa skruvar. Har kollat på fenders hemsida men har lite svårt med deras måt. Kan det annars vara så enkelt att man slipar ner dom? Dom är runt 1.4 cm är det standard? medlemspresentation fixad förresten;)
Jag har några lösa (dock inte 8 av varje), dels 10 mm dels 6 mm
Skriv svar