Way out West-tips?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Way out West-tips?

Inlägg av Chriller »

Nån mer som ska på Way out West eller? Jag ska jobba under hela festivalen som miljövärd i ett tält och vara trevlig och kunnig.
Kan bli knepigt.

Kika gärna in i tältet vårt (Renova heter företaget jag jobbar på), ät lite godis, var med i en tävling om återvunnen musik och säg framförallt gärna hej till den korthårige (okej, tunnhårige då då) mannen i orange pikétröja! Det är nämligen jag...

:playing:

Kommer bara att se snuttar av banden, men i år passar det mig rätt fint eftersom det inte är några riktiga storfavoriter som ska spela.
Men Sigur Rós, Neil Young, och Silverbullit ska jag försöka besöka. Vore kul att se lite Broder Daniel så här sista gången, har inte sett det fenomenet förut. Är det nåt mer jag "måste" se?
Nån på forumet som ska spela rentav?
Jomen. It's the Chriller.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Ni behöver ingn inhyrd konsult? :wink:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

200071 skrev:Ni behöver ingn inhyrd konsult? :wink:
Ahrgh. Kunde du inte sagt det liiiiiiiiiite tidigare hade jag sluppit stå i tältet ju!
Nu har vi laminerat schemat och då går det ju liksom inte att ändra, för vaktmästarna är på semester och jag får inte använda den maskinen...
:cry:
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Chriller skrev:
Ahrgh. Kunde du inte sagt det liiiiiiiiiite tidigare hade jag sluppit stå i tältet ju!
Nu har vi laminerat schemat och då går det ju liksom inte att ändra, för vaktmästarna är på semester och jag får inte använda den maskinen...
typiskt vaktmästare.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Chriller skrev:
Jag kanske kan få vara på vikarielistan. :roll: :joy:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

200071 skrev:
Chriller skrev:
Jag kanske kan få vara på vikarielistan. :roll: :joy:
Ursäkta, det är lite dålig mottagning och jag hör lite dåligt, jag håller på att reta figgebass lite i en annan tråd!

EDIT: Eller menar du som vaktmästare? Det är i så fall bara att komma ner.
Senast redigerad av Chriller den mån 04 aug 2008, 16:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+

Inlägg av a-row »

sonic youth för bövelen!
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

a-row skrev:sonic youth för bövelen!
+1
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Jag var där förra året. Jag ska inte dit igen. Ett tips om du vill en öl? Ta med själv! Kl 18. nåting var all öl slut förra året.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

jag ska diiiit!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Det finns fyra band som jag inte skulle vilja missa, om jag nu hade åkt till WoW. I någon slags intresseordning:

- The National
- Dengue Fever
- No Age
- Sonic Youth

Att SY hamnar längst ner på listan beror enbart på att jag såg dem för inte så länge sedan, och No Age är i sin tur med på listan mest bara för att jag skulle vilja se om hajpen är befogad. Sedan hade det ju förstås varit kul att se Broder Daniels sista konsert också. Och Okkervil River. Plus en massa annat. Men jag är trots det inte särskilt sugen på att åka dit.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Det är så sjuuuukt bra band på WOW....Neil! Flaming lips! Sonic Youth! Synd att det är fel kontinent typ....
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Jahapp, då har man upplevt en festival för första gången i livet :D Bekvämt och bra, 5 minuter hemifrån med cykel...

Line-upen var ärligt talat inte min kopp överlag, men jag gladde mig åt att se N*E*R*D och Kelis idag. N*E*R*D levererade verkligen! SATAN vilket tryck det var och publiken var med på noterna till 100%. Jag stod i princip längst fram och det var mayhem! 2 trummisar också, kul!

Lite basist-kuriosa av det lilla jag snappade upp :D :

N*E*R*D

Warwick Corvette 5-strängad, natur.

G&K topp + 2 st G&K 4x10-lådor.

Kelis

Sadowsky 5:a, sunburst med cremeplektrumskydd. Om jag minns rätt, exakt likadan som en PB:ares (Boots/zy?)

Eden-topp + 2 st Eden 4x10-lådor.

Christian Kjellvander

Fender P, natur, 4:a

Fender Bassman(?)topp + Ampeg 8x10

Frida Hyvönen

Fender J 4:a, natur med crème-mickar, rött turtleplektrumskydd, rosewoodhals med pearlblocks. Mina tankar gick åt Mattes HPD Fucker Jazzass, men vid närmare eftertanke (och ett påpekande från Macahan) så var bara kombinationen natur + crèmemickar densamma.

Hartkekombo.

Mer har jag inte koll på, nån annan kanske kan fylla på ;)

Kul att träffa Chriller och Macahan där inne! Hoppas ni hade kul ni också!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

wiiiiieeeeeeeeeeee

NEIL YOUNG!!!!! Faaaaan vad det var bra! Gôbben kan än!

Jag hann se:

Fredag:

kenge kenge
Hann bara sen nån låt men det var minsann annorlunda att se afrikaner slå på trumma så intensivt..

Mando diao
SKITBRA som vanligt.. dom är inte lika kaxiga längre..

The sonics
Fick ingen plats och blev det blev överröstat av looptroops bas.. så vi såg looptroop istället

Looptroop
tja, det svängde ju bra nog iallafall!

Franz ferdinand
Kanonbra, men bäst var sångarens t-shirt med fejkade skotthål och blod..

Sonic youth
ujujujujuj.. DET var coolt.. Kim gordon på en 76:a thunderbird och... Dom hade två basister som spelade samtidigt iprincip hela gigget. Bäst var när kameramannen fick lira och thurston moore filmade.

Grinderman
NJaee.. vi drack öl istället.

Sigur ros
jäkligt bra men ack så tråkigt om man inte diggar det stenhårt

Broder daniel
ja, vad säger man... "mina baaaarn"..

Lördag

Kelis
ehm.. jo det var ju så där.. inte min bag men det var kul att ha sett

Sahara hotnights
ovanligt dryga.. "passa på att lyssna nu för det här är sista gången vi spelar den här låten" och "nu kommer en låt vi borde ha begravt för länge sen".. men tajta som vanligt.

Frida hyvönen
shit så tråkigt det var... vi drack öl istället.. men det är ju bra på skiva iallafall..

N*E*R*D
men tjena vilket drag.. men jag fick faktiskt morgan ågren-vibbar av instrumentalisterna

Håkan hellström
Det var skitbra, mycket bättre än vad jag trodde det skulle bli!
rent utsagt snorbra och han sjöng bättre än jag någonsin hört honom tidigare.

Flaming lips
såg bara en kortis, men att köra cover på neil young precis innan han ska gå på scen och att ha människor i teletubbieskostymer på scen.. det är fett

Booka shade
GÄÄÄÄÄÄSP.. vi drack öl igen

Neil young
Jag vet inte vad jag ska säga.. jag kommer aldrig glömma den spelningen iallafall, det kan jag LOVA!

jag hann visst se några band.. synd att jag missade kjellvander bara.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Kul att se två band - Sigur Ros och Sonic Youth - som körde med dubbla basister, det är ju inte varje dag man ser. Han som spelade bas hela tiden hade verkligen grymt hårt plektrumsound på sin Jazzbas.

Kan lägga till att basisten bakom Neil Young, Rick Rosas, körde på en P-bas, TRODDE jag länge tills de äntligen zoomade in huvudet. Som det stod Lakland på.
Han spelade soft med tummen mest hela giget. Det funkade i de lugnare låtarna, men det hade verkligen passat med lite plektrumplonk stundtals. Mindre distinkt p-bas (okej, det var ingen riktig p-bas, men men) har jag aldrig hört tror jag.

Neil själv var på grymt spelhumör och jag måste säga att det var jävligt bra, speciellt i de låtarna jag inte hört innan - alltså de flesta.
Cortez the killer och inledande Love and only Love (tror jag de heter) rankar jag nog högst, även om domedagssoundet i Hey Hey, My My nog skrämde upp en och annan ekorre...

Det märkligaste var väl att se Broder Daniel med en leadgitarrist (Mattias Bärjed (?) från Soundtrack of our lives var det om jag fattat det hela rätt)som såg ut som Tony Iommi och spelade de vanligtvis charmigt hafsiga licksen med exakt precision och knivskarpt Gibson SG-ljud. Kändes lite konstigt.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Chriller skrev:Kan lägga till att basisten bakom Neil Young, Rick Rosas, körde på en P-bas, TRODDE jag länge tills de äntligen zoomade in huvudet. Som det stod Lakland på.
Han spelade soft med tummen mest hela giget. Det funkade i de lugnare låtarna, men det hade verkligen passat med lite plektrumplonk stundtals. Mindre distinkt p-bas (okej, det var ingen riktig p-bas, men men) har jag aldrig hört tror jag.
Rick Rosas är kung med tummen :-)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Rick hade go feeling i de lugnare partierna som sagt, men att spela med tummen sådär alltså. Jag hajar inte grejen. Inte skoj att vare sig titta eller lyssna på, det är så energilöst på nåt sätt. Tycker jag.

Men men, alla kan inte hamra med plektrum. Även om de borde göra det...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Chriller skrev:Rick hade go feeling i de lugnare partierna som sagt, men att spela med tummen sådär alltså. Jag hajar inte grejen. Inte skoj att vare sig titta eller lyssna på, det är så energilöst på nåt sätt. Tycker jag.

Men men, alla kan inte hamra med plektrum. Även om de borde göra det...
Har bara sett han på en dvd med Neil, och då var det bara "laidback old school country Neil" liksom. Då passade det ypperligt.
Jag trodde att han plockade fram plektrum när det krävdes, men hade tydligen fel där...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Chriller skrev: Kan lägga till att basisten bakom Neil Young, Rick Rosas, körde på en P-bas, TRODDE jag länge tills de äntligen zoomade in huvudet. Som det stod Lakland på.
Det runda stallet är ju annars en schysst hint på avstånd! 8)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Skriv svar