Uppgradera till phpbb3?
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
Uppgradera till phpbb3?
Jag har gått i tankarna att flytta över Prata Bas till en phpbb3 platform innan vi fortsätter att ordna fler funktioner. Själv ser jag många fördelar med att uppgradera. Det kommer inte bli några större skillnader för er men det kan innebära att Prata Bas får ligga nere 1 dygn eller liknande.
Skulle ni vilja uppgradera?
http://www.pratapiano.se är phpBB3
Skulle ni vilja uppgradera?
http://www.pratapiano.se är phpBB3
Musik är oändlig
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Jag vill INTE att det ska se ut som pratapiano, inget ont om det forumet Semborg men detta är mindre rörigt.
Går säkert att ställa mend et blir jättejobbigt att titta på det forumet för min del utan de ramar som finns i detta.
Men går det att få det att se ut i princip exakt som det vi har nu så.... GO AHEAD om det skulle göra det lättare med ytterligare funktioner etc.
Vad finns det annars för fördelar med detta alternativ?
Presentationssidor?
Går säkert att ställa mend et blir jättejobbigt att titta på det forumet för min del utan de ramar som finns i detta.
Men går det att få det att se ut i princip exakt som det vi har nu så.... GO AHEAD om det skulle göra det lättare med ytterligare funktioner etc.
Presentationssidor?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- kristofferbas
- Medlem
- Kontakt:
Röstade ja. Gillar själv version 3 bättre, + att det är enklare att lägga till fler funktioner än 2an (som ju är hopplös att modifiera enligt min mening). Hoppas även att det kommer innebära basgalleri och annat skoj 

EBMM SR/EBMM 20th Anniversary SR5 - Ashdown ABM EVO II - TKS 112 x 2 - A-Designs Audio Reddi
Basist i Radio!
Basist i Radio!
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
- BassiLow
- Medlem++
Det låter ju bra, om det blir till det bättre. 
Bra att du frågar oss om vad vi tycker, Semborg, det gillar vi

Bra att du frågar oss om vad vi tycker, Semborg, det gillar vi

Senast redigerad av BassiLow den tis 12 aug 2008, 10:57, redigerad totalt 1 gånger.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
blackparkas skrev:Jag vill INTE att det ska se ut som pratapiano, inget ont om det forumet Semborg men detta är mindre rörigt.
Presentationssidor?
+1Matte skrev:Uppdatera till 3:an om det innebär förenklat arbete att lägga till de funktioner som efterfrågas. Utseendet vore trevligt att behålla dock.
- BBQV
- Forumvärd
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
Det går väl iof att skapa ett utseende som är ganska snarlikt det gamla även i phpbb3? Det gamla är ju väldigt lättöverskådligt med bra ramar, olika färgnyans på inläggen osv. Dessutom är det ju väldigt enkelt att ladda upp/lägga in bilder o dyl, men det bör väl inte bli sämre i det nya?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Det har nog blivit mitt första nästan... Hem alltså....Hellish skrev:Uppgradera mera.![]()
Men oj vad man kommer att ha abstinens efter detta ställe.
Semborg, detta forum har blivit mitt andra hem nästan. Tusen miljoner tack för att det finns!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Backlund
- Medlem++
Jag röstade på: spelar ingen roll.
Jag kan noll om sånt där. Det enda jag kan säga är att jag tycker att det är trevligare utséende på det här forumet och att det är lättare för mig att se saker och ting. Men jag säger som många andra har sagt, att om det blir många förbättringar och att det underlättar för dig så är det bara att köra på
Jag kan noll om sånt där. Det enda jag kan säga är att jag tycker att det är trevligare utséende på det här forumet och att det är lättare för mig att se saker och ting. Men jag säger som många andra har sagt, att om det blir många förbättringar och att det underlättar för dig så är det bara att köra på

- anli
- VIP medlem
Föredrar looken på Pratabas.Danne skrev:Tycker bättre om utseendet på pratabas jämfört med pianosidan. Lättare att läsa och mer överskådligt. Så med utseendet som reservation så spelar det ingen roll.
Men underlättar det för nya funktioner (dvs basgitarrregister) så kan det vara värt att uppgradera.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- BassiLow
- Medlem++
eller så kanske man får gjort lite annat 

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Om det underlättar för nya funktioner, absolut! Allt för att underlätta för Semborg. Som många andra här föredrar jag utseendet på PrataBas i jämförelse med PrataPiano och PrataSkahomosexuellafåadoptera men jag tror nog att det kanske är en vanesak. Vi är ju vanedjur. Men om det funkar skulle nog jag, lik väl som många andra, nog föredra om utseendet på forumet i stort bibehålls som det är nu. Om det går. Väldigt tydligt och fint att titta på. Men det kan säkert bli både bättre och snyggare i version 3 om man pillar lite. Är inte helt 100 bra på sådana här saker.....
//J
//J
- BB3000S
- VIP medlem
+1BarbequeVillage skrev:Jag kan för lite för att han en åsikt i frågan. Jag gillar utseendet och funktionerna som det är nu, men om det underlättar för dig Semborg så är det bara att byta. Du har mitt fulla stöd oavsett vad du väljer!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- Micael
- Medlem+
- Kim S
- Medlem++
+1toothpastemicael skrev:+1BB3000S skrev:+1BarbequeVillage skrev:Jag kan för lite för att han en åsikt i frågan. Jag gillar utseendet och funktionerna som det är nu, men om det underlättar för dig Semborg så är det bara att byta. Du har mitt fulla stöd oavsett vad du väljer!

Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112