PrataBasdisten!
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
- peter_s
- Medlem++
Trevligt att kunna göra dig så glad, Liten.Liten skrev:PETER_S!!!!!! DET ÄR JU STRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLANDE!!
MÅSTE testas!! Den har ju RAMP!!! WOOOOHOOOOO!!!

Glöm bara inte att berätta vad du tycker om den när du väl testat! Jag har själv varit nyfiken på just den där, från och till.
Och visstja, Stinkfoots modifiering, som verkar vara en enkel gainsänkning, finns beskriven här: http://stinkfoot.se/mods/rrmod.htm
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- BassiLow
- Medlem++
Tack själv, för att vi fickRix skrev: Tack för att ni orkade lyssna!![]()

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- blackparkas
- Medlem++++
Skit också, då blir det min bas de håller över helgen istället....200071 skrev:Skit också! Jag bad ju om att de skulle hålla ditt paket till efter helgen.knedy skrev:![]()
![]()
Idag kom det äntligen en litet paket.
![]()
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- Medlem
Wee!
Äntligen ett paket i lådan. (Har du jobbat på Åhlens paketinslagning 200071?
Saknade bara de kulörta snörena. )
Nu blir det pilsner, cigarr & pedaltest! (Oh, jag fick nr 12.)
@Rix: Snyggt klipp! Härligt tidstypiska riff där, tack & bock.
Äntligen ett paket i lådan. (Har du jobbat på Åhlens paketinslagning 200071?

Nu blir det pilsner, cigarr & pedaltest! (Oh, jag fick nr 12.)
@Rix: Snyggt klipp! Härligt tidstypiska riff där, tack & bock.
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
- kanifflesmannen
- Medlem+
Hmmm... är det bara jag som inte kan lyssna på klippen?
Får bara upp att "denna sida kan ej visas"
Iofs så har jag ju min PB-dist no:003 här så det är bara att spela men det skulle varit kul att höra klippen ändå.
Får bara upp att "denna sida kan ej visas"
Iofs så har jag ju min PB-dist no:003 här så det är bara att spela men det skulle varit kul att höra klippen ändå.
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Berntsson
- Medlem+
Nu har även jag fått min pedal, nr 13 blev det ändå 
Och efter ett litet kort test här hemma(med 10w BC Rich gitarrstärkare
) så kan jag konstatera att både fuzzen och overdriven låter riktigt bra. Det enda negativa, som tidigare påpekats, är volymskillnaden mellan overdriven och fuzzen, där overdriven har rätt mycket mer volym än fuzzen. Men då jag redan har en overdrive kommer jag ändåså främst använda pedalen för fuzz 
Men hursomhelst, stört bra jobbat av Peter, Albin och alla andra
edit: Mer test sker under nästa rep med basriggen.
Förövrigt var rattarna på pedalen sjukt snygga. Hela pedalen är ju snygg, men särskilt rattarna

Och efter ett litet kort test här hemma(med 10w BC Rich gitarrstärkare

Men hursomhelst, stört bra jobbat av Peter, Albin och alla andra

edit: Mer test sker under nästa rep med basriggen.
Förövrigt var rattarna på pedalen sjukt snygga. Hela pedalen är ju snygg, men särskilt rattarna

Senast redigerad av Berntsson den fre 15 aug 2008, 14:27, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Skumt? Länken är http://lemonbird.se/mp3/rix-testar-pratabaspaddan.mp3 om det är nåt fuffens med forumets länkning.kanifflesmannen skrev:Hmmm... är det bara jag som inte kan lyssna på klippen? Får bara upp att "denna sida kan ej visas"
Senast redigerad av Rix den fre 15 aug 2008, 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
- knedy
- VIP medlem
Går la att Gain:a upp på gain-ratten och så drar man ner på OD:n på sidan så jämnar det ut sig.Berntsson skrev:Det enda negativa, som tidigare påpekats, är volymskillnaden mellan overdriven och fuzzen, där overdriven har rätt mycket mer volym än fuzzen.
Fyyyy vad elak fuzzen var i den kan jag säga!

Officiell stormästare i EB-orden
- anli
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
Jo då..anli skrev:Fast ni har inte insett än hur mysmorrig OD:n är än verkar det som.
Skulle vara kul hur ni med transistortoppar uppfattar den... tycker den borde kunna ge lite rör-vibes!
Liten skrev:Jag gillade soundet ur både fuzzen och OD'n.. får klippa en såndär padda efter test med mina egna prylar..
- 200071
- Hedersmedlem
Tyvärr (?) är trycket så hårt så Albin hinner inte leverera i den takt jag säljer, så det kanske dröjer lite tills det finns "låneexemplar".Liten skrev:Jo då..anli skrev:Fast ni har inte insett än hur mysmorrig OD:n är än verkar det som.
Skulle vara kul hur ni med transistortoppar uppfattar den... tycker den borde kunna ge lite rör-vibes!
Liten skrev:Jag gillade soundet ur både fuzzen och OD'n.. får klippa en såndär padda efter test med mina egna prylar..
Men jag har beställde 10 till igår