Hur lång tid tar leverans från tysken/jam?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Le Contrebasse skrev:
BassiLow skrev:KLOCKRENT
Thomann är grejen. Handlar nästan ingenting från svenska butiker längre, Thomann är proffs, till skillnad från många svenska musikaffärer.
:o say no more, ......

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Le Contrebasse skrev:
BassiLow skrev:det låter ju nästan för bra för att vara sant :wink: hur mycket tar de i frakt på ett paket ca: 5-6kg ?
De har fast frakt, om du så köper 7 flyglar eller ett set strängar.
Runt 120 blir det i svenska kronor.
Det står uttryckligen på Thomanns Hot Deals att att akustiska flyglar inte skickas för 15€
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

ferm skrev:
Le Contrebasse skrev:
BassiLow skrev:det låter ju nästan för bra för att vara sant :wink: hur mycket tar de i frakt på ett paket ca: 5-6kg ?
De har fast frakt, om du så köper 7 flyglar eller ett set strängar.
Runt 120 blir det i svenska kronor.
Det står uttryckligen på Thomanns Hot Deals att att akustiska flyglar inte skickas för 15€
Attans, måset snabbt avbeställa mina 7 nu då :lol:
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Le Contrebasse skrev: Runt 150 är väl vanligast precis.
Det tjänar man ju in med dagens dollar.
Absolut!
Dock med 25% moms så blir förtjänsten ibland minimal.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...

Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

[quote="Randy "SilverBack&"]en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...

Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]

+1
När jag köpte min senaste Fender var den
1. Inpackad i stor tjock kartong
2. Innanför denna kartong luftkuddar och frigolit
3. Innanför luftkuddarna en till kartong, fenderkartongen
4.Innanför fenderkartongen mer frigolit
5. Och slutligen ihoptejpat harcase.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

det var inte dåligt jobbat av packteknikerna, för ynka 15 euro :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

[quote="Randy "SilverBack&"]en annan fördel med Thomann är ju att de tillhör EU i gamla Tyskland till skillnad från jänkarna så man får inga överraskningar i tullavgiftsväg...plus att Thomanns priser redan är inklusive svensk moms...

Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]
Inte alltid...

Jag beställde ett Rockstand 9-ställ plus en massa småskit som strängsatser till alla instrument och lite annat krafs i småformat.
De hade klappat ned stället i en kartong och helt sonika hällt ned resten av grejerna i den stora lådan.
Eftersom det var rätt tunn kartong hade lådan ett stort hål då jag hämtade ut den, men jag tänkte "jaja de har väl förpackat småkrafset separat...".
Nu hade jag sån tur att allt faktiskt var kvar, men det handlade om just tur. Samtliga småprylar hade lätt kunnat slinka ut genom hålet.

Däremot då jag beställde kontrasträngar hade de förpackat dem som om de vore gjorda av glas.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

[quote="Randy "SilverBack&"]Sedan inte att förglömma att det är rent sanslöst bra förpackat paketen de plockar ihop hos tysken...[/quote]
Det är min erfarenhet också. Veritabla kassaskåp.
Skriv svar