Hade nog tänkt bygga en P-bas som projektarbete i trean och det är läge att börja samla sig redan nu... och det vore faktiskt smidigt att ha en ritning till att börja med.
Är det någon som har tips på vart man kan få tag på en sådan? (Gärna så billigt som möjligt. )
Nice!
Njae, jag vet inte riktigt.. känns som om halsen skulle ta lite för mycket tid så det blir nog till att köpa den. Jag vet inte hur det är för dej, men jag måste hålla på med en del fysik om instrumentet för att arbetet ska passa in på NV:s kursmål.. och det kommer nog behövas lite tid till det!
Myxomatosis skrev:Nice!
Njae, jag vet inte riktigt.. känns som om halsen skulle ta lite för mycket tid så det blir nog till att köpa den. Jag vet inte hur det är för dej, men jag måste hålla på med en del fysik om instrumentet för att arbetet ska passa in på NV:s kursmål.. och det kommer nog behövas lite tid till det!
Jag går också NV! Vi skulle nog kunna plagiera varann ganska hårt och spara massa arbete! =D (Alltså i pappersdelen av bygget, jag vill ha basen precis som jag vill ha den!)
Myxomatosis skrev:Nice!
Jag går också NV! Vi skulle nog kunna plagiera varann ganska hårt och spara massa arbete! =D (Alltså i pappersdelen av bygget, jag vill ha basen precis som jag vill ha den!)
Jag går också NV och har funderat på att bygga en bas. Men har nog bestämt mig för att det blir en högtalarlåda istället. Är inte direkt den händigaste människan i världen, och dessutom ganska snål tillgång till verktyg.
rockern skrev:Jag går också NV och har funderat på att bygga en bas. Men har nog bestämt mig för att det blir en högtalarlåda istället. Är inte direkt den händigaste människan i världen, och dessutom ganska snål tillgång till verktyg.
Mm, jag har ju turen att vara son till en hobbysnickare..
så jag har ju både verktyg och hjälp nära till hands.
Myxomatosis skrev:cluttmeister: Vad ska du skriva om i rapporten? Behöver lite inspiration känns det som..
Förresten... vem som helst, kom med förslag på vad man kan undersöka!!
Det ska ha något att göra med fysik att göra.
Min handledare tyckte att jag och min polare skulle lära en mellanstadieklass hur ljud uppkommer och sen typ spela en truddelutt, för han ville inte låta oss bara bygga instrument. Men jag ska nog göra ett om sömnbrist istället, verkade så omständigt att få till motivet... :S