[/quote]
Den är relativt lätt att modda för basbruk

Geddan skrev:Vi pratar bas här.
BassiLow skrev:[quote="Randy "SilverBack&"] Tubescreamern är mest för gitarrbruk...har faktiskt inte testat den på basen ännu![]()
Min gurist fick testa min SD1:a som jag "pillat" lite i. Det var nästan så att han inte ville släppa den ifrån sejblackparkas skrev:Det är många som tillämpar basmodden på tubescreamerpedalerna fastän de lirar gura, absolut ingen nackdel!
Eller TS-7:an....blackparkas skrev:Vad skulle du ta för att göra basmodd på en TS-9?
Den går nog inte att modda till ture bypass, eftersom det inte är samma typ av switch som sitter i de vanliga gitarrwah-orna. Men jag kanske har fel. Vad tror du, Bassilow? Men den låter bra.Pyssling skrev:Snabb fråga till er som äger Dunlop bas-wah-wah: finns det någon anledning att inte köpa om man har pengarna?
Det går om man sätter dit en switch och löder lite. Men då förlorar man ju lite av poängen med designen.basmartin skrev: Den går nog inte att modda till ture bypass, eftersom det inte är samma typ av switch som sitter i de vanliga gitarrwah-orna. Men jag kanske har fel. Vad tror du, Bassilow? Men den låter bra.
Hehe, inte min kopp te, så om jag inte tvingas under pistolhot är det nog inget jag kommer behöva den till. Men jag var inne och lekte lite med ett ex idag och kände att jag kanske skulle ha mer användning för något annat...barium skrev:Nej. Om du nu inte tvunget måste spela cliff burton-solon exakt som cliff, då är det morley som gäller.Pyssling skrev:Snabb fråga till er som äger Dunlop bas-wah-wah: finns det någon anledning att inte köpa om man har pengarna?
350:- inkl. frakt Samma pris på TS-7:anblackparkas skrev:Vad skulle du ta för att göra basmodd på en TS-9?
Dunlops bas wahwah, den vita alltså. Den har ju inte den vanliga switchen, utan effekten aktiveras när man trampar på pedalen. Orkar inte förklara den mekaniska funktionen just nu...BassiLow skrev:Dunlop CryBaby eller ? För på den är hur lätt som helst att koppla True-ByPass![]()
Hehe, har läst flera förklaringar om hur det faktiskt går att modda den till true-bypass, så du får lita på mitt ord.basmartin skrev:Dunlops bas wahwah, den vita alltså. Den har ju inte den vanliga switchen, utan effekten aktiveras när man trampar på pedalen. Orkar inte förklara den mekaniska funktionen just nu...BassiLow skrev:Dunlop CryBaby eller ? För på den är hur lätt som helst att koppla True-ByPass![]()
Ingår det byte av 2 pot:ar som gått av på den då?BassiLow skrev:350:- inkl. frakt Samma pris på TS-7:anblackparkas skrev:Vad skulle du ta för att göra basmodd på en TS-9?
Det jag väl kunna fixablackparkas skrev:Ingår det byte av 2 pot:ar som gått av på den då?BassiLow skrev:350:- inkl. frakt Samma pris på TS-7:anblackparkas skrev:Vad skulle du ta för att göra basmodd på en TS-9?
Jag hör av mig vidare i frågan inom en snar framtidBassiLow skrev:Dunlop CryBaby eller ? För på den är hur lätt som helst att koppla True-ByPass![]()
350:- inkl. frakt Samma pris på TS-7:anblackparkas skrev:Vad skulle du ta för att göra basmodd på en TS-9?