En Yamaha SBV-550! Priset lär hamna under 3000kr iaf, ~2.6 kanske.
Jag har haft gitarrversionen av denna bas och är byggkvalitén lika så är det inget annat än ett klipp! Och jävlar i min mun vad fräna dom är, om det inte var för något annat hade jag köpt den direkt.
Dramo skrev:Mm, sexig.
Lite för modern för min smak, dock.
Den här är faktiskt en väldigt gammal Yamaha-originalmodell, från 60talet. Dom är ju alltid ett par steg före i Japan så.
Jaså?
Det finns en gitarrvariant på den, som ska vara brand new. Fast den ska i sin tur vara en moderniserad 70-talsmodell.
Fast jag vet antagligen inte vad jag pratar om nu.
Dramo skrev:Mm, sexig.
Lite för modern för min smak, dock.
Den här är faktiskt en väldigt gammal Yamaha-originalmodell, från 60talet. Dom är ju alltid ett par steg före i Japan så.
Jaså?
Det finns en gitarrvariant på den, som ska vara brand new. Fast den ska i sin tur vara en moderniserad 70-talsmodell.
Fast jag vet antagligen inte vad jag pratar om nu.
Nä det är väl gitarrmodellen som är från 60talet, har för mig att dom gjorde basar också då men kan minnas fel. Dom gamla Yamaha:arna hade jag gärna provat, ser sjukt välbyggda ut.
Ja den!
Men jag trodde den var ny?
Har den kanske slutat tillverkas ett tag och sedan kommit tillbaka?
Jag läste i alla fall ur en Yamaha-katalog, antingen från i år eller 07, och då stod den modellen under "Nyheter"
Jag har haft gitarrversionen av denna bas och är byggkvalitén lika så är det inget annat än ett klipp! Och jävlar i min mun vad fräna dom är, om det inte var för något annat hade jag köpt den direkt.
De som byggdes senast var (tyvärr) långskaliga (d.v.s. 34"), men jag vet inte om originalen var det också. Den på bilden ser ju onekligen ut att ha en lite kortare mensur. Kanske finns/fanns det en Japanexklusiv modell med kortare skallängd?
Snygg är den i vilket fall som helst, och till det priset är den ett enormt kap.
Har ni förresten sett killen på Talkbass som har hur många sådana Yamaha-basar som helst? Typ en i varje färg som tillverkats. Riktigt cool.