pratabasträff i ljungby i detta nu!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

pratabasträff i ljungby i detta nu!

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister?? :-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

LJUNBY??? Av alla ställen?
Bjöd ni inte Gunnar?
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Re: pratabasträff i ljungby i detta nu!

Inlägg av melodika »

figgebass skrev:Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister?? :-)
Va fan?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

melodika skrev:
figgebass skrev:Jag och Mala har just nu en träff på stora torget med glädjerik tecamp test och hela grejen. Var är ni andra Ljungbybasister?? :-)
Va fan?
ja jag säger ju det! Var är du?? Ska jag och Mala sitta här på Terazza och ljuga alldeles själva??
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

figgebass skrev:
melodika skrev:
Va fan?
ja jag säger ju det! Var är du?? Ska jag och Mala sitta här på Terazza och ljuga alldeles själva??
Jag var nere en runda i detta precis, men va fan 170 spänn när det är en timme kvar? Men det hade varit kul att träffa lite PB:are :D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre... :-)
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

figgebass skrev:hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre... :-)
Lirade du med 50/50? För du är väl inte med i Wahlströms? :lol:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

melodika skrev:
figgebass skrev:hade jag kommit på det liiite tidigare så hade jag skrivit upp dej. Då hade Mala sluppit genomlida giget mol allena. Helt trevligt att träffa Mala! Att han hade den extremt goda smaken att utrusta mej med en riktigt jävla bra stärk gjorde ju inte saken sämre... :-)
Lirade du med 50/50? För du är väl inte med i Wahlströms? :lol:
Just så. Anders Herrlin mk II ...
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Tjenixen, kan ju lugnt säga att Figge är en synnerligen trevlig pojk och spelar riktigt tight o fint på sin Squier J med flats. Att han dessutom hade världens bästa ljud var ju bonus :roll:

Det bidde lite sent, kom hem strax innan 4 i morse och upptäckte att jag inte hade husnycklarna med. Ingen som vaknade av mobil- eller hemtelefon så jag fick knoppa i bilen utanför huset. Haha, vad genomlider man inte för att få en helkväll i Ljungby
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Vi vill ha recension Figge!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

MALA skrev:Tjenixen, kan ju lugnt säga att Figge är en synnerligen trevlig pojk och spelar riktigt tight o fint på sin Squier J med flats. Att han dessutom hade världens bästa ljud var ju bonus :roll:

Det bidde lite sent, kom hem strax innan 4 i morse och upptäckte att jag inte hade husnycklarna med. Ingen som vaknade av mobil- eller hemtelefon så jag fick knoppa i bilen utanför huset. Haha, vad genomlider man inte för att få en helkväll i Ljungby
GAH!! Thou Sheits me ney?!? Stackars jävel!! Jag fick ingen direkt skönhetssömn själv men jag hade iaf den enorma lyxen att ligga i en SÄNG...;-)
Drömde du, som jag , om timmar av soundcheck med tillhörande rundgång på tonen Ab? ;-) Vilken lektion i stoicism man fick igår av dom lokala ljudteknikerna. Jag säger som en polare till mej brukar skrika när man träffar på en rundgångsframkallare till tekniker: "ÖVA PÅ MEJ BARA!!! Själv var jag tvungen att lära mej spela ordentligt INNAN jag fick jobb men det är lugnt. ÖVA PÅ bara.Låt inte mej störa!! " ;-)

Tack som F-N ,herr Laveborn. Väääldigt trevligt att få hänga med dej och inte minst att få bröta loss i din stärkare också.
Recension kommer! =)
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

No sweat, kanonkul! Jo soundchecket var väl ett av de historiska. Jag tycker att roddare är jävlar på att tåla smärta men gårdagens check var inte att leka med. Ooooch så har man hunnit med ett provgig med nytt band idag, ojojojoj. hellre än bra :? Men man fick i alla fall chansen att vädra strängarna och ytterligare en lektion i att hålla masken. Vi spelade Tush (ZZ Top). Den hårdaste låd de har spelat och den mjukaste jag har spelat (ungefär). Well well, bara att leta vidare, fortsättning följer
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Det här missade jag totalt... Hur många Ljungbybasister är vi här på PrataBas?
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Gunnar89 skrev:Det här missade jag totalt... Hur många Ljungbybasister är vi här på PrataBas?
Vi är väl 2? :oops:
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Gunnar89 skrev:Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.
Vi får bilda en smålandsmaffia
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Låter klokt, men du är väl från Göteborg?
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

MALA skrev:
Gunnar89 skrev:Ok, vi får väl ta och diskutera elbasar över en kopp kaffe förr eller senare. Fast det är ändå ganska högt antal eftersom Ljungby inte är så stort, jämfört med Stockholm och götet.
Småland!!! Snart är vi 2 i Växjö också, jag o Hosse..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Rix skrev:
MALA skrev:
Och ni är båda infödda smålänningar? :wink:
Har bestämt för mig att Hosse nästan är "halvdansk"!? :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Gunnar89 skrev:Låter klokt, men du är väl från Göteborg?
Jo men jag bor på Öland och har lokal i Kalmar
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

MALA skrev:
Lokal i Kalmar???
:louder: VAR! VAR!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

melodika skrev:
MALA skrev:
Lokal i Kalmar???
Kontorshotellet i korsningen Smedjegatan/Verkstadsgatan, bakom köpcentret Giraffen
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

MALA skrev:
melodika skrev:
MALA skrev:
Lokal i Kalmar???
Kontorshotellet i korsningen Smedjegatan/Verkstadsgatan, bakom köpcentret Giraffen
Mitt emot Polizei?
Är det lokal som i "lokal man kan komma o klämma på windmillbasar"
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Klopper skrev:
Rix skrev:
MALA skrev:
Och ni är båda infödda smålänningar? :wink:
Har bestämt för mig att Hosse nästan är "halvdansk"!? :lol:
Hehe, jag är född skåning (Helsingborg) så jag är liiite mer dansk än Hosse.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

melodika skrev: Är det lokal som i "lokal man kan komma o klämma på windmillbasar"
Absolut men inte på kontorstid eftersom det är ett kontorshotell, inte populärt att plugga in i stärkare, annars är det OK. Bara skicka ett PM eller mail om du vill kika. Nu åker jag till Kinalandet nästa vecka och är borta ett tag
Skriv svar