Borde funka!! min flaska såg inte ut exakt så där men prova! Ask har så grova porer i de mörka fälten, det är nog bara där det behövs, limet syns inte efter lack (mellanslip behövs däremot)
BarbequeVillage skrev:Inte fan kunde jag vänta på cellulosalack! Nu är kroppen lackad och klar.
Ja jävvlar i bågsågen.
Den blev mumsig.
Så som varande träådringsfjolle så blir jag rent tårögd!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Under kvällstimmarna så skärmade jag den med folie i mik- och kontrollutrymmena och drog en tunn ståltråd från stall via kontrollutrymme till mikurfräsning och slutligen till det nedre skruvhålet för mikkåpan. Resultatet borde bli att miken i stort sett helt är omsluten av en Faradaybur samt att eventuellt brum tystnar när man tar i mikkåpan.
"If you reach perfection your standards are too low."
Kroppen lackad, polerad och monterad! Nu var det ju den där lilla bagatellen med halsen... Irriterande att veta att så mycket återstår innan man kan provspela den!
Huvud, häl och greppbräda lackade, baksidan av halsen ska oljas och vaxas. Imorgon är det dags för bandning och loggan ska på, se'n är det klart! Jag ser fram emot att få spela på den!
Groparna på baksidan av huvudet är för att vintagestämmisarna ska ligga plant mot huvudet.
fy satan vad snabbt du jobbar.. Tänker på mej själv som tog ett helt år på mej att få färdigt ett skruttbygge, så kommer du där och gör ett luthier masterpiece på en månad.. din fisk
Kul att ni gillar den! Själv är jag också rätt nöjd.
blackparkas skrev:Oerhört nice BBQ!
Har du nå´n prislapp på basen än?
Om vi säger så här: Prismässigt kan du lika gärna köpa en Fender Classic '51...
Men det är klart, det här är en äkta Barbeque Village!!! Om du bestämmer dig nu och hostar upp 8000 kr så ska du få ditt namn på huvudet och en D-Tuner originalmonterad!
Monterad och strängad med Rotosound Steve Harris Flats 50 - 110, ointonerad och med en stränghöjd som skulle få Jamerson att känna sig hemma kan jag meddela att hon morrar åt husse! En Duncan QP-mik under de feta strängarna ger basröst åt lillan... D-Tuner gör att man kommer ner en bit till.
Nu ska halsen få sätta sig, sedan ska det göras set up och intoneras. Hoppas familjen åker bort i helgen... Och grannarna!