macahan skrev:SÅ!
Då har jag handlat mer prylar..
Så kommer frågan..
HUR ska jag koppla det här för att jag ska kunna använda master-regeln på mixerbordet???
Jag vill kunna styra det på det sätt att prylarna kopplas in antingen i mixerbordet eller direkt iljudkortet och att monitorerna styrs av mastern på mixerbordet...
Dessutom vill jag ju ha så lite latency som möjligt...
Hur ska jag dessutom ställa in ljudkortsmixern?
HJÄLP! Annars blir det ju inte några roliga inspelningar..
Rita gärna på bilden så jag har något vettigt att gå efter..

Okey, tror inte riktigt jag fattar riktigt vad du vill...men försöker beskriva hur jag skulle göra.
Högtalarna kopplar du till CNTR RM (stårdetså?) två st telejack längst upp till höger på mixern.
Då är det så att den lilla röda ratten till vänster om masterregeln ställer nivån (volymen) på högtalarna.
DVS, du kommer kunna spela JÄTTE starkt på master bussen men hålla ned lyssnings nivån (eller tvärt om

Å det fungerar bara om du trycker in MASTER till CNTR RM knappen som sitter ovan den röda ratten.
Koppla in basen på en regel, dra upp Masterregeln och se till att det blinkar på "master"-mätaren, tryck in den där knappen och vrid på den röda ratten och prova. Får du inget ljud dra ned den röda ratten, tryck på knappen igen och dra upp den röda ratten.
Main out från ljudkortet kopplar du in på 2T RTN,dom två RCA (vit/röd) kontakterna.
Så för att lyssna på det ljudkortet skickar ut måste 2T to CNTR knappen vara intryckt .
Den har ju en egen vit ratt som sitter ovanför dom här små grå knapparna.
Den vita ratten ska väl stå klockan 12 eller så.
OBS!!! Knappen under ratten som liksom har en pil till Masterregeln ska INTE vara intryckt.
(Om du inte vill ha digital rundgång).
Main out från mixern, två telejack ovanför hörlursuttaget, kopplar du till LINE IN på ljudkortet.
På så vis så kan du använda alla ingångar på mixern och summera dom till Master regeln som du sen skickar till ljudkortet. Men du kommer aldrig kunna skicka tillbaka ljudkortet till sig självt.
Själva ljudkortsmixern kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Hör av dig igen om det inte fungerar eller om du inte får ihop det.
Blev utskrattad av bildläraren i skolan så du får tyvärr ingen bild av mig.
Lycka till !!!
Hälsar,
/Wall