Kanonbas till ett rimligt pris

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Kanonbas till ett rimligt pris

Inlägg av 200071 »

Eftersom det kanske inte är alla som känner till Blade så vill jag bara passa på att tipsa om denna fantastiskt fina bas. Deras Japanbasar är riktigt bra men denna är byggd i den egna verkstaden så jag vågar helt osett garantera att detta är höjdare.

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5461557
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Men den har ju ett, om möjligt, ännu fulare huvud än min Hamer! :shock:

OnT: Dessa ska vad jag har kunnat läsa mig till i forntiden vara riktigt bra basar. Som Årnes säger, detta lär vara en kanonbas.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Det där är riktigt bra basar. Tyvärr tror jag att det är svårt att få 12.000:- för den då det är ett lite okänt märke. Lite samma problem med mina Gustavsson-basar om jag nu skulle få för mig att sälja dom. Vilket jag ALDRIG kommer att göra för dom är något så in åt helvete bra!! Men OM jag nu skulle sälja så tror jag tyvärr inte att jag skulle få så mycket pengar för dom. Samma problem som med Blade.... Tyvärr. Folk är märkesbögar.....

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:Det där är riktigt bra basar. Tyvärr tror jag att det är svårt att få 12.000:- för den då det är ett lite okänt märke. Lite samma problem med mina Gustavsson-basar om jag nu skulle få för mig att sälja dom. Vilket jag ALDRIG kommer att göra för dom är något så in åt helvete bra!! Men OM jag nu skulle sälja så tror jag tyvärr inte att jag skulle få så mycket pengar för dom. Samma problem som med Blade.... Tyvärr. Folk är märkesbögar.....

//J

Utan att ha några vidare fördomar mot HBT-personer (är det uttrycket fortfarande det gängse PK-uttrycket?) så skulle man kanske till och med kunna drista sig till att påstå att folk är Fender-bögar.

(Jag vill också passa på att meddela att jag endast använt uttrycket bög i detta sammanhang som en person oavsett kön och läggning som föredrar ett visst sorts fabrikat av musikinstrument utan att lägga vidare värdering i uttrycket. Det hade kanske varit mer korrekt att använda termen nörd eller anglocismen geek då dessa grupper fortfarande får häcklas och hånas utan vidare)
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Den var cool! ( -huvudet)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Blade är grymt bra, hade en hemma några månader på prov för några år sedan.
En J'bas liknande pryl.
Grymt välbyggda, tyvärr inte så ofta man ser dem här i Sverige.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Testade en Jazz-Blade på Börsen senast förra veckan, riktigt bra.
Tror prislappen på den var 6995.
Kostade dock under 4000 när det var Börsens Nattrea.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Hellboy skrev:Tyvärr. Folk är märkesbögar.....
//J
Neee...nu tror jag du har fel!
Bild

:wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
Hellboy skrev:Tyvärr. Folk är märkesbögar.....
//J
Neee...nu tror jag du har fel!
Bild

:wink:
Hm... det där får du förklara för att jag ska uppskatta det där...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Le Contrebasse skrev:Blade är grymt bra, hade en hemma några månader på prov för några år sedan.
En J'bas liknande pryl.
Grymt välbyggda, tyvärr inte så ofta man ser dem här i Sverige.
Den Jazzbaskopian fick ruggigt bra omdöme i MM´s rescension.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Inlägg av Dan the Man »

Superful! Huvet är värst.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Hellboy skrev:Det där är riktigt bra basar. Tyvärr tror jag att det är svårt att få 12.000:- för den då det är ett lite okänt märke. Lite samma problem med mina Gustavsson-basar om jag nu skulle få för mig att sälja dom. Vilket jag ALDRIG kommer att göra för dom är något så in åt helvete bra!! Men OM jag nu skulle sälja så tror jag tyvärr inte att jag skulle få så mycket pengar för dom. Samma problem som med Blade.... Tyvärr. Folk är märkesbögar.....

//J

Jo, detta är ett faktum på vårt forum iallafall :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag förstår inte riiiktigt det här gnället på märkesbögeri...
Ni som skiter i vad det är för märke ska väl vara glada och nöjda bara, så ni får köpa de här fantastiskt bra basarna för så bra pengar... :D

Finns många tillverkare, som jag hellre föredrar, som säljer lika dåligt i Sverige. Se på G&L t.ex.
Det är nå´t med Blades många yxor med guldmekanik och flammiga lönntoppar som gör att de ser lite billiga ut.

Men det är väl klart att om man vill ha en Fender så köper man en Fender, för min del, så outvecklad basist som jag är så behöver jag inget monster till bas med 7-bands EQ och 7 treläges switchar, jag klarar inte av att skruva iaf...
Och för tillfället är det inte alls min grej att ha en möbelbas.
Så för min egen del finns det ingen anledning att köpa en Fender-kopia, för samma pengar, eller mer, än vad jag får en schysst Fender för.
Egentligen skulle jag naturligtvis klara mig med en Squier eller J&D, men så kommer det här med känsla in..

Att tilläggas bör var att jag var nära att köpa Blade:basen på Börsen under Nattrean, men det är inte riktigt min grej med en jazzbas, och dessutom med flammig lönntopp? Njae...
Men den var riktigt bra!

Också att tilläggas är att det är helt idiotiskt att jag spelar Fender egentligen.
Hela mitt liv har jag gått emot strömmen när det gäller saker... Kör Ford, Valde fel tyger (enl slöjdlärarinnan) på syslöjden till den förbannade kudden osv osv... Men vad gör man om man hittar hem?

Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Har inte testat Blades hitech-prylar, men Jazzen jag hade var grymt bra som sagt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Testade en Jazz-Blade på Börsen senast förra veckan, riktigt bra.
Men den var med all sannolikhet fabriksbyggd i Japan till skillnad från denna.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:
blackparkas skrev:Testade en Jazz-Blade på Börsen senast förra veckan, riktigt bra.
Tror du?
Hm.... nja.... det kan jag aldrig tro...
Men jag ska inte svära på det.

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
200071 skrev:
Tror du?
Hm.... nja.... det kan jag aldrig tro...
Men jag ska inte svära på det.
Men som sagt JapanBlade är också kanonfina basar, så inget ont om dessa!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

200071 skrev:
Fast om det var en av de nyare, och med tanke på prislappen, så är väl sannolikheten ännu större för att den var tillverkad i Kina, eller Korea, förutsatt då att jag inte fått det hela om bakfoten. För när Blade "återintroducerades" för några år sedan kan jag inte minnas att jag läste något om att de fortfarande byggde sina basar i Japan, även om de nu har gjort det en gång i tiden (och sedan skruvat i elektroniken i Schweiz).

Men, om basen i annonsen är i klass med den Japantillverkade Blade av jazzmodell som jag en gång snabbtestat, ja då är den garanterat bra.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

peter_s skrev:
200071 skrev:
Fast om det var en av de nyare, och med tanke på prislappen, så är väl sannolikheten ännu större för att den var tillverkad i Kina, eller Korea, förutsatt då att jag inte fått det hela om bakfoten. För när Blade "återintroducerades" för några år sedan kan jag inte minnas att jag läste något om att de fortfarande byggde sina basar i Japan, även om de nu har gjort det en gång i tiden (och sedan skruvat i elektroniken i Schweiz).

Men, om basen i annonsen är i klass med den Japantillverkade Blade av jazzmodell som jag en gång snabbtestat, ja då är den garanterat bra.
:oops: :oops: Så är det nog. Ibland glömmer jag att nu inte alltid är som då....
Skriv svar