Det vet jag inte...
Men enl Knedy är det 900 eller något mer om hardcase ingår.
Har hört att någon betalat bara runt 600 i frakt, men jag gissar på att man får info om man mailar och bokar en bas.
Heyman skrev:Hur räknar ni ut hemmapriset?
Forex*1,3+frakt???
Är frakten alltid 900 spänn eller varierar den?
Forex+frakt*1,3 räknar jag.
Man betalar moms på frakten också underligt nog..
Okej..skumt, men var ser jag fraktpriset?
Med EMS, (kinesisk motsvarighet till UPS, DHL osv) kostar försändelser Japan-Europa enligt följande ungefär:
10kg - US$155
15kg - US$217
20kg - US$279
10kg borde ju ungefär motsvara en bas + ordentlig inpackning. 900:- är nog en bra uppskattning, dessutom har ju vår sensei Knedy sagt att han fått pröjsa den summan.
blackparkas skrev:Det vet jag inte...
Men enl Knedy är det 900 eller något mer om hardcase ingår.
Har hört att någon betalat bara runt 600 i frakt, men jag gissar på att man får info om man mailar och bokar en bas.
Okej, så på en rörtopp blir det en ganska saftig frakt får man anta. I jämförelse skulle man ju kunna kasta upp en bas i luften utan att den trillar ner igen.
BB3000S skrev:
Med EMS, (kinesisk motsvarighet till UPS, DHL osv) kostar försändelser Japan-Europa enligt följande ungefär:
10kg - US$155
15kg - US$217
20kg - US$279
10kg borde ju ungefär motsvara en bas + ordentlig inpackning. 900:- är nog en bra uppskattning, dessutom har ju vår sensei Knedy sagt att han fått pröjsa den summan.
Ska kolla närmare i frågan, dom har ju lite godbitar som är svåra att få tag på här i sverige.
BB3000S skrev:
10kg - US$155
15kg - US$217
20kg - US$279
Ska kolla närmare i frågan, dom har ju lite godbitar som är svåra att få tag på här i sverige.
Ja, visst har dom! Och inte sällan till bra priser dessutom!
30kg ~ $402, och det ser ut att vara ett helt linjärt samband:
Kostnad $US = vikt(kg)*12.349 + 31.714
Jag kan förstås inte garantera siffrorna 100%, men det var iaf det jag fick fram när jag försökte undersöka frågan.
BB3000S skrev:
Ja, visst har dom! Och inte sällan till bra priser dessutom!
30kg ~ $402, och det ser ut att vara ett helt linjärt samband:
Kostnad $US = vikt(kg)*12.349 + 31.714
Jag kan förstås inte garantera siffrorna 100%, men det var iaf det jag fick fram när jag försökte undersöka frågan.
Nå då skulle jag vilja ha två diagram till, ett som är densitets och ett som är volymberoende också!!!
Vetetusan om du behöver det, deras prislista ser ut att bara gå på vikt.
Fast vi kan ju göra såhär: Du köper hem en rörhäck, och från den eventuella avvikelsen från grafen ovan räknar vi fram densitetsberoendet under antagande att även det är linjärt. Då har du en graf till nästa beställning.
PS. Inte för att vara en smartass, men om du har vikt o densitetsberoendet kan det ju inte vara rocket science att räkna fram volymsberoendet skulle jag tro.
BB3000S skrev:
Fast vi kan ju göra såhär: Du köper hem en rörhäck, och från den eventuella avvikelsen från grafen ovan räknar vi fram densitetsberoendet under antagande att även det är linjärt. Då har du en graf till nästa beställning.
Nu måste jag tyvärr meddelate att det inte blir någon rörhäck...En kamrat har sagt tidigare att han letar efter en liknande den jag har men nu när jag presenterade superdealen hade han redan införskaffat det han behövde.
BB3000S skrev:
Nu måste jag tyvärr meddelate att det inte blir någon rörhäck...En kamrat har sagt tidigare att han letar efter en liknande den jag har men nu när jag presenterade superdealen hade han redan införskaffat det han behövde.
Men tack för det fina arbetet.
no problemo, det här är ju viktiga saker!
Du får gärna PM'a superdealen...