TDHP skrev:Grattis Califen! Själv gjorde jag 18-20 pannor på ca 6 månader för några år sen. Dom är dock tillbaks igen så jag ska ta tag i det i höst!
Äta rätt (och lagom mycket) i kombination med lite motion funkade sist!
Drog inte ner på ölkonsumtionen heller!
Tack TDHP
Jag håller med dig ang. boldmarkerat. Jag räknar med att min resa börjar först när jag avslutat bantningen. Måste skaffa mig ett civiliserat relation till maten. Och det ska jag också göra.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Jag måste också ta tag i min skit, gick ju ner 130-84 på ~15månader men nu har det gått ett år där jag bara latat mig och är nog uppe vid 100 igen.
Man behöver inte Cambridge eller något annat för att det ska funka, äter man regelbundet och inte allt för jävligt så är det inte svårt alls. Helst när dom perioderna med endorfin-eufori då man känner som man kan göra vad som helst.
knedy skrev:Jag måste också ta tag i min skit, gick ju ner 130-84 på ~15månader men nu har det gått ett år där jag bara latat mig och är nog uppe vid 100 igen.
Man behöver inte Cambridge eller något annat för att det ska funka, äter man regelbundet och inte allt för jävligt så är det inte svårt alls. Helst när dom perioderna med endorfin-eufori då man känner som man kan göra vad som helst.
Jo, det funkar till efter man har passerat 30 ungefär. Sedan krävs en helt annan diciplin...
Bra jobbat Califen.
Har också gjort en vända, 30 kilo på 3 månader. Det stämmer precis som du skriver, står man bara ut den 1:a vecka så går allt som en dans.
Inga problem att ta en 2-timmar rask promenad varje dag.
Det svåra blir att inte falla igenom efter nåt år, det gjorde jag och la på mig minst 15kg igen.
Men nu är det nya tak med nyttig mat och lagom med gym/motion.
3 månader mellan bilderna.
Senast redigerad av Mike den mån 11 aug 2008, 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
knedy skrev:Jag måste också ta tag i min skit, gick ju ner 130-84 på ~15månader men nu har det gått ett år där jag bara latat mig och är nog uppe vid 100 igen. Man behöver inte Cambridge eller något annat för att det ska funka, äter man regelbundet och inte allt för jävligt så är det inte svårt alls. Helst när dom perioderna med endorfin-eufori då man känner som man kan göra vad som helst.
Helt riktigt! Men jag ville inte, orkade inte, hade ingen lust att vänta 15 månader. 15 veckor är mycket kortare tid
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
MikeO skrev:Bra jobbat Califen.
Har också gjort en vända, 30 kilo på 3 månader. Det stämmer precis som du skriver, står man bara ut den 1:a vecka så går allt som en dans.
Inga problem att ta en 2-timmar rask promenad varje dag.
Det svåra blir att inte falla igenom efter nåt år, det gjorde jag och la på mig minst 15kg igen.
Men nu är det nya tak med nyttig mat och lagom med gym/motion.
Tack MikeO Visst stämmer det? Men sedan får man ta tag i saken på riktigt. Äta normalt enkelt uttryckt. Jag vet att det måste vara så och jag vet att jag aldrig mera kommer att tillåta mig att gå upp i vikt. Jag brukar inte ta sådana beslut så ofta... , men jag håller mig fanatiskt fast vid alla mina beslut
- Dereborn
Noelredding skrev:Snyggt fan! Jag skulle osså vilja gå ner några kilon, men vettetusan hur? gymmar lite sporadiskt då o då och käkar inte så mycket heller, typ bara ett stort mål om dagen (kanske det som är problemet?). Har slutat käka godis o dricka läsk sen 2 veckor tillbaka (hehe) med. får låta det ta lite tid och se vad som händer.
Hur mycket väger du?? " är ju iofs ett och annat huvud längre än mej, men iaf skit i att gå ner, satsa på att gå upp i stället, bara du går upp på rätt sätt!
Hehe nejfan... jag vägar cirkus 75-80kg o är 1.86, inte överviktig alltså men är allt lite tjuggis
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Geddy_Lee skrev:Faller kanske mer under tråden "hur såg ni ut egentligen?"
men jag kom över lite gamla bilder idag.
Fotade under rus i en riktigt sunkig gränd i Glasgow för några år sen.
Rekvisitan är junk som vi hittade on location.
Här leker jag Jerry Lee Lewis
Jäklar vad lik Will Ferrell du är på dom där bilderna
Le Contrebasse skrev:Gillade nakenbilden Geddan.
Great stuff.
Nu kommer jag inte kunna sova.
Det finns en vacker bild på mig och min kollega, Niklas, springandes nerför
skotska highlands, spritt språngandes, hand-i-hand från den resan.
Problemet är att du blir sömnlös för lång tid framöver.
Våran chef fick den bilden i julklapp det året inramad och förstorad.
Han kommenterade inte ens den julklappen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Le Contrebasse skrev:Gillade nakenbilden Geddan.
Great stuff.
Nu kommer jag inte kunna sova.
Det finns en vacker bild på mig och min kollega, Niklas, springandes nerför
skotska highlands, spritt språngandes, hand-i-hand från den resan.
Problemet är att du blir sömnlös för lång tid framöver.
Våran chef fick den bilden i julklapp det året inramad och förstorad.
Han kommenterade inte ens den julklappen.