Evilbiker skrev:Det är en rör preamp och den har jag haft långt innan Aguilaren och den andvänder jag inte nu.
Ok.
Sälja?
Nej, den blir kvar och den är ju gjord till mig...så den är ju lite speciel för mig! Men kan ju kanske höra med han som gjorde den till mig, om han är intreserad av att göra nån till Han är en riktig lirare, han har gjort nått slutsteg som Abbyroad studios andvänder!
marcbass skrev:Lite info där om dina prylar Evilbiker.
De enda ja kan tyda är Aguilar och en Aria bas..
Men va e de för CT kopia?
Och va e de för låda?
CT kopian, är det jag som gjort och lådan likaså, med EBS element och samma dimension som deras 4x12", men med egen uträkning på avstämningen på basreflex hålet och utan skrika! Sen så är det egen lindade mickar på båda basarna. Basen är en kopia av Carl Thompsons "Rainbow bas" som Les Claypool har, när jag gjorde den så lyssnade jag väldigt mycket på Primus Fast han har många mer mer träslag än jag har i min.
The real thing
Så här ser min rigg ut för dagen. Den röda grejen i racklådan har inget med basen att göra. (När jag provar gitarr används den röda, slutsteget och ett par andra högtalarlådor. ) För basbruk är det RSL-preamp 6680, Lab 500 och GK 410 BLX
_________________________ Insert Gear Brag List Here
Klinta skrev:Lillriggen!
Genz Benz Shuttle 6.0 & Aguilar GS112. Låter fint med P-72:an..
Najs!
Hur pass långt räcker den?
Den här combon räcker gott och väl till smågigs. Bra botten tillsammans med Aguilaren. Men om jag kör med 4 ohmslåda går ju toppen på 600 w, då räcker det långt!
Perfekt på mindre scener men använder mest toppen som hemstärk och backup på gigs om någon av mina rörtopper skulle få för sig att dö mitt i en låt. Vilket händer ibland...
Bara lägga i ytterfickan i gigbagen. Liten, lätt (1,7 kg!!) och låter helt okej...
Najs!
Den här combon räcker gott och väl till smågigs. Bra botten tillsammans med Aguilaren. Men om jag kör med 4 ohmslåda går ju toppen på 600 w, då räcker det långt!
Perfekt på mindre scener men använder mest toppen som hemstärk och backup på gigs om någon av mina rörtopper skulle få för sig att dö mitt i en låt. Vilket händer ibland...
Bara lägga i ytterfickan i gigbagen. Liten, lätt (1,7 kg!!) och låter helt okej...
Najs!
Fan vad trevligt. Sugen!
Just det, den är billig också..
Ca 5000:- från US ink. frakt o moms och shit. Bra pris för så mycket kraft.
Mer sugen..?
Den där Genz-Benzen verkar vara en mycket smidig topp. Är den bra??
Den är ny för mig (liksom lådan), har bara testat vid två tillfällen än, men tycker det är helt makalöst hur mycket ljud som kommer ur den. Basigt och mulligt (i alla fall med 2x12-låda) och lagom många rattar för mig!