Ikväll har jag repat med BB:n och alla pedaler jag har...
XXL:n hade jag inte ikopplad iofs och jag kan säga att det är ett rent H:TE att fippla pedal samtidigt som man ska få till ett bra rep..
Blowtorchen var en kul sak måste jag säga!
Den var sprillans ny när jag fick den, kändes nästan lite jobbigt att ta oskulden av den...
Hade stora problem att få fram nå´t vettigt ur alltihop, och när det lät bra, så vart det alltid mycket lägre och ohörbart gentemot att köra rent. + Att med Q-tron-TS9-Octabass-DT10-Blowtorch så tyckte jag att signalen blev riktigt kass i slutändan...
(Har inte pedalerna i den ordningen)
Ska försöka åka till repan och bara testa pedaler, idag var det hoplöst. en bas som inte har samma tryck som P-basen, skifta bas, trampa pedaler och skruva... nej... det höll inte...
Många fördelar med Blowtorchen dock.
Bas, mid och diskant + blendratt. + en switch för olika midfrekvenser + volym och gain + en "torch"-knapp...
Man blir ju snurrig för mindre men det är en rejäl pedal.
Kör man rejält på gainen och kör i princip fullt på pedalen på blend (bara dist) så låter det riiiktigt nice fuzz.
Hade svårt att få fram nå´t som lät riktigt bra tillsammans med övriga instrument dock..
Får se hur det blir.
Pratabasdisten är ju ett alternativ också, men eq-möjligheterna på Blowtorchen är guld att ha.
Jämförelse octabass och MicroPOG blir spännande...

Jag trivs inte riktigt med Octabassen, dels för att den inte triggar som jag vill och dels för att den blir så mullrigt ljud, hoppas POG:en är bättre och gör tonerna mer distinkt.