Letar syntbassound(Typ fixat...)

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nå´t åt det hållet ja... :D

Hm... hoppas POG:en kommer snart... han har iofs inte skickat den än men....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.
Faktiskt långt över mina förväntningar i både kvalitet och versatilitet i ljuden.
Kostar väl runt tusenlappen.
Gick en Bass Synth Wah på ebay för 30 USD igår natt. Orkade dock inte stiga upp och buda... :(
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Mr Spock skrev:
Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.
Faktiskt långt över mina förväntningar i både kvalitet och versatilitet i ljuden.
Gick en Bass Synth Wah på ebay för 30 USD igår natt. Orkade dock inte stiga upp och buda... :(
Hm... missade den tror jag, men vissa amerikaner tar runt 30-35 bucks i frakt på en pedal, medan vissa (de två jag köpt därifrån) har kostat 12 dollar styck i frakt... det är lite skillnad...
Specielt om pedalen, som den där kostar 30 dollar..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Mr Spock skrev:
Jäklart vad billigt!
Men som parkas sa, troligen dyr frakt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Fick precis svar från en snubbe som säljer en trashad med fungerande Digitech EQ.... han skulle ha 42 dollar i frakt hit....
42 dollar!!!!!

Blowtorchen kostade 12 dollar, och den är skittung...

Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

blackparkas skrev:Fick precis svar från en snubbe som säljer en trashad med fungerande Digitech EQ.... han skulle ha 42 dollar i frakt hit....
42 dollar!!!!!

Pfuii...ebay-matematiken blir inte enklare av de (högst) varierande fraktkostnaderna..!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Köp en synt istället. Det låter mycket bättre.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Mr Spock skrev:
blackparkas skrev:Fick precis svar från en snubbe som säljer en trashad med fungerande Digitech EQ.... han skulle ha 42 dollar i frakt hit....
42 dollar!!!!!

Pfuii...ebay-matematiken blir inte enklare av de (högst) varierande fraktkostnaderna..!
Nej, det är ju helt galet!!
Fattar verkligen ingenting...
Stratosphere som jag handlat av ett par gånger tar 30 dollar i frakt för ett plektrumskydd!!!
Medan som sagt Blowtorchen kostade 12 dollar att skicka... och den väger typ ett kilo..
funkys**t skrev:Köp en synt istället. Det låter mycket bättre.
Men det är ju mycket tråkigare!
:D

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

funkys**t skrev:Köp en synt istället. Det låter mycket bättre.
Inte om man inte kan spela :):D;)

Nej förresten, jag ändrar mig - det beror såklart på hur mycket den kostar!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

Testade nyss Boss SYB-3. Typ 60% rabatt på listpriset i affären, 100 Euro begärdes mot listans 269.

Var nära att ta den med mig, men vände en meter från kassan och la tillbaka den i affären. Om det hade varit efter Fredag (löningsdag) hade den säkert följt med.

Tycker den var sådär, ärligt talat. Det gick efter lite övning att få in några schyssta sound, det lät skit i början innan man lärde sig ratta.

Det jag hade emot den var att den kändes ganska långsam. Jag vill ju kunna pumpa syntbas! Det var stacatto-spel som gällde om man skulle spela någorlunda fort.

Den kanske skulle duga, men jag vet inte. Behringers 38 Euros pedal med uttag för expression-pedal lockar, fast den har jag ju inte provat. Expression-pedal till synt-ljudet verkar fränt! :D

Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

DJ skrev: Behringers 38 Euros pedal med uttag för expression-pedal lockar, fast den har jag ju inte provat. Expression-pedal till synt-ljudet verkar fränt! :D
testa och avlägg rapport!
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

maltjik skrev:
DJ skrev: Behringers 38 Euros pedal med uttag för expression-pedal lockar, fast den har jag ju inte provat. Expression-pedal till synt-ljudet verkar fränt! :D
testa och avlägg rapport!
Det är ganska troligt att det blir en Thomann-order till helgen...

38 Euros får anses vara småpengar för att testa loss lite.

Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

En B-pedal är beställd!

Dock ingen expression-pedal, får kanske komplettera efteråt om jag tycker pedalen är bra nog för att få flytta in på pedalbordet permanent.

Få se nästa vecka vad den kan tänkas åstadkomma. Jag räknar nog inte med att den är så mycket bättre än Boss:en, men den är ju mycket billigare i alla fall.

Jag hör er redan ropa "Ljudklipp, ljudklipp!", men jag har tyvärr ingen utrustning för inspelning, och gissar på att simpel inpluggning i datorns mik-ingång låter lika kass som man kan förvänta sig.

Men vi får se.

Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

Visserligen har jag en billig B-padda på väg på posten, men nu har jag fått erbjudande om en Deep Impact :plaga:

Ångest, ångest....
Särskilt eftersom lönen damp ner på kontot nu...

Ska jag lägga en rejälare klump pengar och få nåt garanterat bra, eller ska jag ha tålamod och testa B-paddan först. Jag kommer kanske inte använda synth-bas så ofta ändå???

Jamenar, för AKAI:ens slant kan jag ju få t.ex. en bandlös bas eller en 1x15 bottenlåda eller en bra dist + en massa annat..

Vad behöver jag mest?? :frown:

PANIK, PANNNIIIIIIKKKK

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Har hittat ett sound som låter nästan precis som det i klipp två i första inlägget, Kylies "Speakerphone"!!

Det räckte med Q-tron och Blowtorch!!
Grymt härligt blev det faktiskt!
Se´n att jag inte har nå´n användning för det just nu det är ju en helt annan sak...!

Tror faktiskt inte jag kommer använda POG:en...

Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

blackparkas skrev:Har hittat ett sound som låter nästan precis som det i klipp två i första inlägget, Kylies "Speakerphone"!!

Det räckte med Q-tron och Blowtorch!!
Grymt härligt blev det faktiskt!
Se´n att jag inte har nå´n användning för det just nu det är ju en helt annan sak...!

Tror faktiskt inte jag kommer använda POG:en...
Ljudklipp, Ljudklipp++++ (var sitter utropstecknet pa ett schweiziskt tangentbord?? hittar det inte...)

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Haha...!

Har inget att spela in på, försökte med telefonen igår, men icke...
Men det låter som i videon/låten.. :D

Och jag är fortfarande intresserad av you know what... :D

Användarvisningsbild
DJ
Medlem

Inlägg av DJ »

Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Ingen annan få idé för att få till ljudet i klippen? Typ en EHX Micro Synth? Klarar den sånt? Kanske blir det studielånet går till i sådant fall...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Som sagt, min Q-tron och Blowtorch lyckas jag få till rätt så snarlikt ett av klippen, kommer inte ihåg vilket nu, det är nog "Speakerphone"

Nå´n som har tips för det andra klippet, "Like a drug" med Kylie så är jag ytterst tacksam.
Undrar också om Micro Synthen pallar det?

Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

blackparkas skrev:Som sagt, min Q-tron och Blowtorch lyckas jag få till rätt så snarlikt ett av klippen, kommer inte ihåg vilket nu, det är nog "Speakerphone"

Nå´n som har tips för det andra klippet, "Like a drug" med Kylie så är jag ytterst tacksam.
Undrar också om Micro Synthen pallar det?
Jovisst, jag tänkte bara slippa köpa två pedaler. Har ingen större användning för varken Blowtorch eller Q-Tron just nu. Egentligen är det det här ljudet jag är efter:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nrF8vxLRDNE[/youtube]

Ljudet i början och refrängen alltså.
Användarvisningsbild
MorfarRidSmek
Medlem

Inlägg av MorfarRidSmek »

Digitech Bass Synth Wah är ju förjävla dålig.. det enda som är bra på den är Oktaveffekten..resten känns verkligen billigt och dåligt..
Skriv svar