Hm... hoppas POG:en kommer snart... han har iofs inte skickat den än men....
Gick en Bass Synth Wah på ebay för 30 USD igår natt. Orkade dock inte stiga upp och buda...Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.
Faktiskt långt över mina förväntningar i både kvalitet och versatilitet i ljuden.
Kostar väl runt tusenlappen.
Hm... missade den tror jag, men vissa amerikaner tar runt 30-35 bucks i frakt på en pedal, medan vissa (de två jag köpt därifrån) har kostat 12 dollar styck i frakt... det är lite skillnad...Mr Spock skrev:Gick en Bass Synth Wah på ebay för 30 USD igår natt. Orkade dock inte stiga upp och buda...Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.
Faktiskt långt över mina förväntningar i både kvalitet och versatilitet i ljuden.
Jäklart vad billigt!Mr Spock skrev:Gick en Bass Synth Wah på ebay för 30 USD igår natt. Orkade dock inte stiga upp och buda...Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.
Pfuii...ebay-matematiken blir inte enklare av de (högst) varierande fraktkostnaderna..!blackparkas skrev:Fick precis svar från en snubbe som säljer en trashad med fungerande Digitech EQ.... han skulle ha 42 dollar i frakt hit....
42 dollar!!!!!
Blowtorchen kostade 12 dollar, och den är skittung...
Nej, det är ju helt galet!!Mr Spock skrev:Pfuii...ebay-matematiken blir inte enklare av de (högst) varierande fraktkostnaderna..!blackparkas skrev:Fick precis svar från en snubbe som säljer en trashad med fungerande Digitech EQ.... han skulle ha 42 dollar i frakt hit....
42 dollar!!!!!
Blowtorchen kostade 12 dollar, och den är skittung...
Men det är ju mycket tråkigare!funkys**t skrev:Köp en synt istället. Det låter mycket bättre.
Det är ganska troligt att det blir en Thomann-order till helgen...maltjik skrev:testa och avlägg rapport!DJ skrev: Behringers 38 Euros pedal med uttag för expression-pedal lockar, fast den har jag ju inte provat. Expression-pedal till synt-ljudet verkar fränt!
Ljudklipp, Ljudklipp++++ (var sitter utropstecknet pa ett schweiziskt tangentbord?? hittar det inte...)blackparkas skrev:Har hittat ett sound som låter nästan precis som det i klipp två i första inlägget, Kylies "Speakerphone"!!
Det räckte med Q-tron och Blowtorch!!
Grymt härligt blev det faktiskt!
Se´n att jag inte har nå´n användning för det just nu det är ju en helt annan sak...!
Tror faktiskt inte jag kommer använda POG:en...
Jovisst, jag tänkte bara slippa köpa två pedaler. Har ingen större användning för varken Blowtorch eller Q-Tron just nu. Egentligen är det det här ljudet jag är efter:blackparkas skrev:Som sagt, min Q-tron och Blowtorch lyckas jag få till rätt så snarlikt ett av klippen, kommer inte ihåg vilket nu, det är nog "Speakerphone"
Nå´n som har tips för det andra klippet, "Like a drug" med Kylie så är jag ytterst tacksam.
Undrar också om Micro Synthen pallar det?
Digitech Bass Synth Wah är ju förjävla dålig.. det enda som är bra på den är Oktaveffekten..resten känns verkligen billigt och dåligt..Le Contrebasse skrev:Om man vill ha något billigare än tex Deep Impact kan jag rekommendera Digitechs Bass Synth Wah.