Hellboy säljer basar. *KS + Ibanez sålda! Aria´n reserverad.

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Shit... Jag trodde jag var botad ifrån min gamla möbelbas-sjuka... :wink:

Men tydligen inte! Jag tycker din BSR5EG är galet läcker. Hade jag inte inhandlat min Sadowsky och har en SVT-VR topp beställd hade jag slagit till på stört... Ugglans fina recension gjorde ju inte suget midre direkt...
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Bootzy skrev: Ugglans fina recension gjorde ju inte suget midre direkt...
+1 :P
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Kim S skrev:
Bootzy skrev: Ugglans fina recension gjorde ju inte suget midre direkt...
+1 :P
Tänk på att det är min personliga åsikt, och inte fakta. Men den passade mig som handsken, och min beskrivning av ljudet kanske inte är samma som ni skulle höra.

Så jag råder än en gång att testa om ni har möjlighet.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Ev intresserad av KS'n. Skickar PM hellboy
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ugglan GBG skrev:Har precis kommit tillbaka efter att ha varit och testat Ken Smith-basen.

Först och främst vill jag nämna att Jan var en oerhört sympatisk och trevlig person att prata med. Han har dessutom den mest imponerande samling Wal- och MusicManbasar jag någonsin sett. Bandade/bandlösa, fyror/femmor, you name it.

Kronan på verket var nog Stingray 20th anniversary-basen signerad av självaste Tony Levin.

Och nu till basen i fråga:

Fy fasiken vilken underbar bas på alla sätt! Grymt kraftfullt ljud helt passiv, och oändliga ljudmöjligheter tack vare den effektiva preampen med serie/parallell-switchar för varje mik. Härlig närvaro i mellanregistret, med den här basen tränger du garanterat genom vilken ljudbild som helst.
Halsmicken hade lite p-baskaraktär, fast med bättre attack och topp. Stallmiken var ungefär som tre jacos dubbade över varann. Kraftfullt är nyckelordet här! Kan låta varmt, eller hi-tech för den som vill.

Galet lättspelad, skön hals som varken var för djup eller smal för mina långa fingrar. Tonerna lät jämnt och rent över hela registret, mycket bra balans mellan strängarna. Grymt bra B-sträng, bra attack och mycket bra klarhet ända ner till öppen sträng, och detta på en bas med 34" mensur!

Väldigt vacker bas, om ni tycker den ser fin ut på bilderna ska ni se den i verkligheten. Den är också väldig lätt i vikten för en femma, så om ni har problem med ryggen eller dylikt, behöver ni inte vara oroliga.

Jag rekommenderar varmt alla som är intresserade att komma och testa basen, för den kan omöjligt göra någon besviken. Jag skulle själv gärna köpa den om jag klarar att spara ihop tillräckligt mycket under sommaren.

Härmed ger jag Jan och hans Ken Smith-bas en officiell rekommendation!
Stort tack. Du är snäll du. Kul att träffas verkligen! :)

Blir alltid lite pinsamt för mig när bassister kommer på besök då jag alltid blir påmind om hur rackarns dålig teknik jag har. Inte bra för självförtroendet.... :oops:

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Le Contrebasse skrev:Ev intresserad av KS'n. Skickar PM hellboy
PM:a på du. :)

//J
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Hur går det med försäljningen? Någon som har nappat?

Vore trevligt att komma testa Ken Smithen nån mer gång, men det känns påträngande om jag inte kan betala för den. :oops:

Annars kan jag ju alltid bjuda på en kopp kaffe om du har lust att svänga förbi min lya!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Vad var det mer för grejor som skulle läggas ut nu efter sommaren?
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Hellboy skrev: Blir alltid lite pinsamt för mig när bassister kommer på besök då jag alltid blir påmind om hur rackarns dålig teknik jag har. Inte bra för självförtroendet.... :oops:

//J
Jag kan komma och hälsa på så ska du se att självförtroendet kommer tillbaka! :wink:
KS:en är väldigt fin. Synd att man inte har budget för ett sådant instrument. :cry:
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Är KS'n kvar Hellboy?
Det rann ju ut lite i sanden men nu rullar det in gager igen så är fortfarande ev intresserad.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Le Contrebasse skrev:Är KS'n kvar Hellboy?
Det rann ju ut lite i sanden men nu rullar det in gager igen så är fortfarande ev intresserad.
Jepp. KS är kvar. Har inte gjort några ansträngningar att sälja henne under sommaren.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

the_great_alfonzo skrev:Vad var det mer för grejor som skulle läggas ut nu efter sommaren?
Funderar lite på att sälja min Tacoma Thunderchief ak bas. Och sen ska jag sälja en StickBass (8-strängad) och en standard 10-strängad Stick med midi- och Villex mikrofon.

Mina gamla 80-tals trä Stick är såld och likaså den bandlösa Ibanez Musician basen. Sen har jag lite problem med Aria SB-1000 basen. 8-läges switchen behöver bytas och dom verkar vara omöjliga att få tag på. Den är helt slut. :cry: Måste fundera lite. Den är inte i säljbart skick som det är nu.

//J
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Bootzy skrev:Shit... Jag trodde jag var botad ifrån min gamla möbelbas-sjuka... :wink:

Men tydligen inte! Jag tycker din BSR5EG är galet läcker. Hade jag inte inhandlat min Sadowsky och har en SVT-VR topp beställd hade jag slagit till på stört... Ugglans fina recension gjorde ju inte suget midre direkt...
Jag köper din sadowsky då!
grejor
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Om ni vill veta hur det låter när man spelar stökig symfonirock på en Ken Smith kan ni gå in på iTunes store och söka på gruppen "Carptree". Jag spelar på Ken Smith basen på låten "Burn to something new" på Carptree´s platta "Man made mashine". Rattade fram ett ganska elakt Rickenbacker-liknande ljud. Så det går att spela annat än gospel eller R´n B på en "möbelbas" också. :twisted:

Det där är konstigt nog enda låten av vad jag minns som finns utgiven där jag använt KS basen. Vet inte varför faktiskt för det är verkligen en helt fantastisk bas. Jag säljer den inte för att den är dålig utan mer för att jag har lite FÖR många basar och KS basen är en av dom som jag inte använder så ofta.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Och där ljög jag. Den används på låtarna "Seven Seas" och "Ghosts" på den isländska sångerskan Thorunn´s platta "Superfishreality" också. Finns också på iTunes om någon är intresserad. Sök på Thorunn. Låter rejält mycket snällare där dock. Men så brukar det ju bli när man spelar med tjejer.... :twisted:

//J :roll:
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Jag har testat denna Ken Smith vid två tillfällen, och kan än en gång intyga att det är en bas av högsta kvalitet, på alla punkter. Spelbarhet, bygget, ljudet, variationsmöjligheterna är verkligen i toppklass. När jag har skaffat mig en kontra kan jag börja spara igen :lol:
Användarvisningsbild
Jonaz
Medlem+

Inlägg av Jonaz »

Blev av med min Aria i ett inbrott på vinden för ett par år sedan... Vore ju nice att lägga vantarna på ditt ex...
beware of the boogie monster...

Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Första inlägget + rubrik updaterade.

//J
Skriv svar