Nu får figge rätta mig om jag har fel, men jag vill definitivt minnas att han har skrivit om att han använde sin Squier J med flats på Amandas platta. Även enligt Wikipedia är det Figge som lirar på plattan. Men jag har haft fel förr...blackparkas skrev:Hm... är det Figge eller Tobbe som lirar på plattan?Basmagnus skrev:Gillar hennes platta. Tobbe Gabrielsson spelar fantastiskt bra med snyggt sound som vanligt (P-bas genom gammal V4 och 4x12, berättade han)
Tobbe som lirade live på Ssommarkrysset?
Amanda Jenssen
- GurraG
- Medlem++
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- fieldflower
- Hedersmedlem
Har inte hört det förrän nu och jag tycker det låter skit jag...Liten skrev:Säga vad man vill om hennes framträdanden i Idol.. (jag tycker inte heller hon sjöng speciellt bra.. bara speciellt.. ) så gjorde hon "Halleluja", som jag tidigare bara hört med Jeff Buckley, med bravur..TDHP skrev:Bedrövlig genom hela Idol, bra platta!
Lät hon bra live är jag överbevisad och gratulerar tjejen!
Missade krysset.. tack för länken..
I sommarkrysset lät det riktigt bra, men Hallelujah... phew...
Medlem i PB50+
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Attans alltså, peppa honom att regga här vettja...duktig basist, vore kul att höra hans vinklingar på en del grejor.Basmagnus skrev:Gillar hennes platta. Tobbe Gabrielsson spelar fantastiskt bra med snyggt sound som vanligt (P-bas genom gammal V4 och 4x12, berättade han)
Fender - Pedaler - GK - TKS
- blackparkas
- Medlem++++
fieldflower skrev:
Har inte hört det förrän nu och jag tycker det låter skit jag...
I sommarkrysset lät det riktigt bra, men Hallelujah... phew...
Nä nu....
Det är den enda versionen någonsin som kunde komma, inte i närheten kanske av Jeff Buckley, men iaf närmast jag hört någonsin, inkl originalet som är bajs jämfört med både Buckley och Amanda..
EDIT: Det är inte lika bra nu som när jag hörde den live i tv-soffan i höstas, men då var det magiskt...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
E de inte han som är Wannadies-snubben?maltjik skrev:han jeppen med den fina fender conorado-gitarren. vart känner jag igen honom från?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- GurraG
- Medlem++
Jo, det är Pär Wiksten från Wannadies.blackparkas skrev:E de inte han som är Wannadies-snubben?maltjik skrev:han jeppen med den fina fender conorado-gitarren. vart känner jag igen honom från?
- GurraG
- Medlem++
Han och Amanda har skrivit de flesta av låtarna tillsammans.maltjik skrev:ah just det ja! det är det!
hehe. han som skrivit låtarna månne?
- Punkster
- Medlem+++
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Basmagnus
- Medlem++
Kollade på plattan nu, Tobbe vinner med 5-2 mot Figge på antal låtar de spelar på.GurraG skrev:Nu får figge rätta mig om jag har fel, men jag vill definitivt minnas att han har skrivit om att han använde sin Squier J med flats på Amandas platta. Även enligt Wikipedia är det Figge som lirar på plattan. Men jag har haft fel förr...blackparkas skrev:Hm... är det Figge eller Tobbe som lirar på plattan?Basmagnus skrev:Gillar hennes platta. Tobbe Gabrielsson spelar fantastiskt bra med snyggt sound som vanligt (P-bas genom gammal V4 och 4x12, berättade han)
Tobbe som lirade live på Ssommarkrysset?
Tobbe kör inte live med henne i sommar, turnerat med Nisse Landgren i Europa tror jag.
- GandhiMK2
- Medlem++
Det var det jävligligaste...då har dom stekt 2 låtar som jag spelade på...måste ha varit för uselt basspel!! Boohoo..Basmagnus skrev: Kollade på plattan nu, Tobbe vinner med 5-2 mot Figge på antal låtar de spelar på.
Tobbe kör inte live med henne i sommar, turnerat med Nisse Landgren i Europa tror jag.

Vilka låtar spelar jag på då?
Måste finnas ngn som heter Ridin' high eller nåt sånt....för den var en asbra låt , tyckte jag då..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- edvin
- Medlem++
Fyhelvete vad det svänger, men Amanda sjunger ju falskt och dåligt som en högstadiekille i värsta delen av målbrottet? Och förövrigt så sjöng gitarristen falskt hela låten förutom ett "one love" nånstans på slutet. OJ VAD JAG ÄR KRITISK OCH DRYG!! Men bandet svängde som fan iaf, riktigt tightJohannes skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rnm14DbUFc0[/youtube]
grejor
- blackparkas
- Medlem++++
edvine skrev: Fyhelvete vad det svänger, men Amanda sjunger ju falskt och dåligt som en högstadiekille i värsta delen av målbrottet? Och förövrigt så sjöng gitarristen falskt hela låten förutom ett "one love" nånstans på slutet. OJ VAD JAG ÄR KRITISK OCH DRYG!! Men bandet svängde som fan iaf, riktigt tight
Äh, du ska inte prata om saker som du inte begriper....

- Basmagnus
- Medlem++
Haha, livet är hårt ibland! Har råkat ut för det själv flera gånger!figgebass skrev:Det var det jävligligaste...då har dom stekt 2 låtar som jag spelade på...måste ha varit för uselt basspel!! Boohoo..Basmagnus skrev: Kollade på plattan nu, Tobbe vinner med 5-2 mot Figge på antal låtar de spelar på.
Måste finnas ngn som heter Ridin' high eller nåt sånt....för den var en asbra låt , tyckte jag då..
Bl.a ett spår på violinisten från Dave Matthews Band´s soloplatta. När plattan sen kom ut var det en annan version av låten med en amerikansk basist istället. Hade varit coolt annars.....
Du spelar på Darling, go home och Rising up, var det den du menade?
Du spelar oxå jättebra, Figge

Trodde faktiskt Tobbe spelade på hela plattan. Kollade inte så noga, har bara pratat med honom.
- GandhiMK2
- Medlem++
Haha. Tack och bock. =)Basmagnus skrev:Haha, livet är hårt ibland! Har råkat ut för det själv flera gånger!figgebass skrev:Det var det jävligligaste...då har dom stekt 2 låtar som jag spelade på...måste ha varit för uselt basspel!! Boohoo..Basmagnus skrev: Kollade på plattan nu, Tobbe vinner med 5-2 mot Figge på antal låtar de spelar på.
Bl.a ett spår på violinisten från Dave Matthews Band´s soloplatta. När plattan sen kom ut var det en annan version av låten med en amerikansk basist istället. Hade varit coolt annars.....
Du spelar oxå jättebra, Figge![]()
Trodde faktiskt Tobbe spelade på hela plattan. Kollade inte så noga, har bara pratat med honom.
Vi spelade in en version av Buckley låten och nånting mer...fan vet vad....Kan mycket väl vara så att vi inte fick till ngn superversion av hallelujah för jag vill minnas att det var lite trist att spela utan sång på just en SÅN låt....hon var och sminkade sej eller nåt annat dom håller på med medan Idol pågår...

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- edvin
- Medlem++
du ska inte prata sådär till en med absolut gehörblackparkas skrev:edvine skrev: Fyhelvete vad det svänger, men Amanda sjunger ju falskt och dåligt som en högstadiekille i värsta delen av målbrottet? Och förövrigt så sjöng gitarristen falskt hela låten förutom ett "one love" nånstans på slutet. OJ VAD JAG ÄR KRITISK OCH DRYG!! Men bandet svängde som fan iaf, riktigt tight
Äh, du ska inte prata om saker som du inte begriper....

grejor
- Basmagnus
- Medlem++
Det ska vara en livetagning på en sån låt ju!!! Skit i sminket Amanda, det syns inte på låten ändå!figgebass skrev:Haha. Tack och bock. =)Basmagnus skrev:Haha, livet är hårt ibland! Har råkat ut för det själv flera gånger!figgebass skrev:Det var det jävligligaste...då har dom stekt 2 låtar som jag spelade på...måste ha varit för uselt basspel!! Boohoo..Basmagnus skrev: Kollade på plattan nu, Tobbe vinner med 5-2 mot Figge på antal låtar de spelar på.
Du spelar oxå jättebra, Figge![]()
Vi spelade in en version av Buckley låten och nånting mer...fan vet vad....Kan mycket väl vara så att vi inte fick till ngn superversion av hallelujah för jag vill minnas att det var lite trist att spela utan sång på just en SÅN låt....hon var och sminkade sej eller nåt annat dom håller på med medan Idol pågår...
- GandhiMK2
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Jag tänkte ställa den frågan tidigare men jag orkade inte....mikkejohansson skrev:vad har absolut gehör med musik att göra...?