rockern skrev:Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. Har själv en HD130 och är GRYMT nöjd. Som sagt är den kanske inte för dig som vill ha riktigt ordentligt med rördist, men det låter rör om den. Och det låter BRA. Är (förvånsavärt nog) en utmärkt kombination med min Bergantino EX112.
Tack som fan - det var precis det jag
inte ville höra.

Allvarligt talat, det låter det som precis vad jag söker!
Bassmaniac skrev:Visst, V4B är en fin-fin förstärkare, men de har rusat upp pris på senaste tiden.
Har också suktat lite efter en sån, men det är mycket stisch som ska ut på en gång. Såg i din tråd att du kunde tänka dig en sån. Går det att sätta ord på varför? Svårt förstår jag...
Bassmaniac skrev:Music Man är faktiskt *klipp* massa bra text *klipp*
Hmm, ju mer jag skriver om den, desto mer känner jag för att behålla den
Är inte HD'n och V4'an tillräckligt olika för att motivera innehav av båda?

(Om det nu inte var för den där lilla detaljen med pengar...)
anli skrev:Vi får jämföra den med min gamla Traynor i Norrtelje.
Samma prisklass.
TDHP skrev:Undrar om jag inte ska försöka låna med mig en Marshall Superbass och en Fender Dual Showman också! Och kanske Voxen jag hittade hos samma kille!
Jag förstår vad ni säger men inte vad det betyder mer än att det rimligtvis rör sig om trevliga rörstärkare.

Fantastiskt kul!! Fem låååånga veckor kvar dock...
Tack alla för alla svar!!!

Det var ju inte riktigt tänkt att jag själv skulle bli sugen, så jag får väl hoppas att den försvinner iväg snart.

OR NOT!
När jag lirar med min nya ValveDrive (Seawe's gamla) gillar jag det odistade ljudet nåt alldeles fantastiskt, förstår inte hur jag klarat mig utan. Så enligt de premisserna skulle ju HD-130/150 kunna vara en alldeles utmärkt topp. Lite varmare o mysigare än ss, men inget som distar järnet.
Distat är ju kul det med, men mig veterligen har jag inga såna projekt på gång ännu. Och man kanske kommer undan med ValveDriven isåfall.