Nej?!?213 skrev: Grafen, eftersom du vet vem vi talar om har du givetvis tystnadsplikt. :p

njae... håll i hästarna nu! det var väl då när jag fick hoppa ut på scenen och lira gitarrsolo på en låt? det var på min student '99...GrafZeppelin skrev:95-03 så det var yours truly du såg. Saknar den fula lilla basen...blackparkas skrev: OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym
Samma gig ja. Frippe försökte spela med gitarren inklädd i en plastpåse.bassdude skrev:njae... håll i hästarna nu! det var väl då när jag fick hoppa ut på scenen och lira gitarrsolo på en låt? det var på min student '99...GrafZeppelin skrev:95-03 så det var yours truly du såg. Saknar den fula lilla basen...blackparkas skrev: OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym
saknar också min curbow 5:a.
När jag var där under 70-talets andra hälft var han ung. Det måste vara samma försäljare. Jag känner igen attityden på pricken. Jag gick senare, mycket hellre till Bruce, där man fick höra tillrop som "Hello mr bassman", när man klev in genom dörren.macahan skrev:Jag har alltid tyckt att andreassons har varit schyssta när jag varit in där.
Idag kom jag in och en av de anställda säger: "bagar har vi där borta".
Jag vänder mig om och säger "vadå? det här är ju min bas och gigbag?". Snubben envisas och säger: "ja, vi har haft såna problem med stölder och att folk byter innehåll"... ok, säger jag och visar vad jag har i gigbagen, om lägger till: " om jag skulle byta mot nån av dom basarna som ni har här så skulle jag ju göra förlust rent ekonomiskt"...(det hänger ju inte några jättedyra basar där precis..) varpå han verkligen säger: "artig är du ju också"..på ett svinironiskt jäkla sätt..
till råga på allt klämmer han ut ett "då tycker jag du borde ha en bättre bag att bära i"
VA FAN! det här är ju ändå en av de äldre i affären, sannolikt ägaren, hur snorkigt får man bete sig?? dra åt helvete andreassons, jag kommer aldrig någonsin ens gå in i er jävla skitaffär en gång till när ni inte respekterar folk.
fuck off..
![]()
GrafZeppelin skrev:Samma gig ja. Frippe försökte spela med gitarren inklädd i en plastpåse.bassdude skrev:njae... håll i hästarna nu! det var väl då när jag fick hoppa ut på scenen och lira gitarrsolo på en låt? det var på min student '99...GrafZeppelin skrev:95-03 så det var yours truly du såg. Saknar den fula lilla basen...blackparkas skrev: OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym
saknar också min curbow 5:a.
YEEEAH!!! Heja Göteborg. MUG var (är? har inte varit där på några år) en grym affär. Innan flytten så var det verkligen stans rockigaste lokal. Själv jobbade jag på Bengans (deras musikaffär, inte skivaffären) 1993-94, det var också en väldigt bra affär med otroligt kunnig och trevlig personal. (Syftar inte på mig själv, jag var otrevlig och okunnig redan då...)Fläppen skrev:När jag var där under 70-talets andra hälft var han ung. Det måste vara samma försäljare. Jag känner igen attityden på pricken. Jag gick senare, mycket hellre till Bruce, där man fick höra tillrop som "Hello mr bassman", när man klev in genom dörren.macahan skrev:Jag har alltid tyckt att andreassons har varit schyssta när jag varit in där.
Jag vänder mig om och säger "vadå? det här är ju min bas och gigbag?". Snubben envisas och säger: "ja, vi har haft såna problem med stölder och att folk byter innehåll"... ok, säger jag och visar vad jag har i gigbagen, om lägger till: " om jag skulle byta mot nån av dom basarna som ni har här så skulle jag ju göra förlust rent ekonomiskt"...(det hänger ju inte några jättedyra basar där precis..) varpå han verkligen säger: "artig är du ju också"..på ett svinironiskt jäkla sätt..
till råga på allt klämmer han ut ett "då tycker jag du borde ha en bättre bag att bära i"
VA FAN! det här är ju ändå en av de äldre i affären, sannolikt ägaren, hur snorkigt får man bete sig?? dra åt helvete andreassons, jag kommer aldrig någonsin ens gå in i er jävla skitaffär en gång till när ni inte respekterar folk.
fuck off..
![]()
Johannes skrev: Själv jobbade jag på Bengans (deras musikaffär, inte skivaffären) 1993-94, det var också en väldigt bra affär med otroligt kunnig och trevlig personal. (Syftar inte på mig själv, jag var otrevlig och okunnig redan då...)
Ja, Bruce är supernajs.Fläppen skrev:När jag var där under 70-talets andra hälft var han ung. Det måste vara samma försäljare. Jag känner igen attityden på pricken. Jag gick senare, mycket hellre till Bruce, där man fick höra tillrop som "Hello mr bassman", när man klev in genom dörren.macahan skrev:Jag har alltid tyckt att andreassons har varit schyssta när jag varit in där.
fuck off..
![]()
Jisses...Matti skrev:Jam e inget att ha. Var där inne en gång och skulle köpa sensträngar
och beställde sedan ett set. Sen när dom kom var de nylon strängar
och hon sa att de var en billigare alternativ till senor. Och att dom bara hade senor för 6000 spänn.
gick sedan till en lokal musikaffär och dom kosta 2500kr och kom från jam.
+1Geddy_Lee skrev:Om butikerna heter JAM, Musikbörsen eller 4Sound är egentligen oväsentligt.
Det som det handlar om är ju vilka männsikor som förestår och vilka som jobbar där.
Musikbörsen i Örebro är hur trevligt som helst.
Sen vet jag att det är katastrof på vissa andra håll.
Samma sak med JAM. 4Sound har jag iofs aldrig hört ngt negativt om.
Bäst pris får jag av Johan iofs. Basist som han är.Liten skrev:+1Geddy_Lee skrev:Om butikerna heter JAM, Musikbörsen eller 4Sound är egentligen oväsentligt.
Det som det handlar om är ju vilka männsikor som förestår och vilka som jobbar där.
Musikbörsen i Örebro är hur trevligt som helst.
Sen vet jag att det är katastrof på vissa andra håll.
Samma sak med JAM. 4Sound har jag iofs aldrig hört ngt negativt om.
Spelar ingen roll vem man snackar med på börsen i öret.. alla är kanon.. Peter Damin (som för övrigt är en Jaco-ringer) jobbar ju inte där så ofta.. men när han är där brukar det bli bra pris på allt..
Basse på 4Sound är en trevlig prick.. va inne där för någon vecka sedan och snackade skit.. va länge sen jag var där så han uppdaterade mig på att det typ bara var leffe kvar av orginalen.. helt sjukt...
Det är tydligt att för att få bra bemötande i den butien så behöver man känna personalen och vara någolunda reguljär kund. För mina erfarenheter av de senaste besöken där är:Liten skrev: Johan är och förblir även min bästa kontakt på börsen.. Robban är inte snål.. han är klockren att handla av.. man måste bara vänta tills han har gjort en bra deal tidigare på dagen!