Undrar om det kanske är någon här om har erfarenhet av att åka tåg med en kontrabas. Om det överhuvudtaget går att få med sig en kontra på SJs tåg? och i så fall vilka tåg? Går det på X2000?
Tack för hjälpen
/Felix
Kontra på tåg
- rockern
- Medlem+
- Svensson
- Forumvärd
- Ale
- Medlem++
Hej!
Har åkt tåg med kontra regelbundet sen jag var tio bast så hoppas jag kan hjälpa dig.
X2000 funkar, dels i bagageutrymmena i de vanliga vagnarna, men framförallt i vagn 6 dvs handikappvagnen. Där kan man antingen, om man frågar snällt, få surra fast den inne på toaletten, eller om det finns plats vid en av rullstolsplatserna där man kan surra fast i taket.
Det är helt ok att ta basen med SJ, har bara fått gott bemötande, oftast tycker personalen att det är lite kul.
Var bara noga att surra/låsa fast noga eftersom X2000 lutar så mycket.
Har åkt tåg med kontra regelbundet sen jag var tio bast så hoppas jag kan hjälpa dig.
X2000 funkar, dels i bagageutrymmena i de vanliga vagnarna, men framförallt i vagn 6 dvs handikappvagnen. Där kan man antingen, om man frågar snällt, få surra fast den inne på toaletten, eller om det finns plats vid en av rullstolsplatserna där man kan surra fast i taket.
Det är helt ok att ta basen med SJ, har bara fått gott bemötande, oftast tycker personalen att det är lite kul.
Var bara noga att surra/låsa fast noga eftersom X2000 lutar så mycket.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Valle
- VIP medlem
- Backlund
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
Nej det var nog inte jag. Den hittills enda tågturnén med kontra gick efter Inlandsbanan -96. Vi startade i Gve och åkte till Mora med diverse spelstopp efter vägen.Valle skrev:Jag åkte från kiruna till lule för några år sedan och på samma vagna åkte en liten orkester. Halva vägen satt de och spelade med bland annat kontra, hur skönt som hälst, kan det ha varit ni Svensson??
*EDIT*
Gruppfoto på stationen i Mora:

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+