Designa ditt eget band!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

sorghwind skrev:hehe, kul att folk inte verkar kunna skilja på "vilka tycker jag är bäst" och "vilka ändrade på mest". när dom nu kom på tapeten tror jag fan guns and roses har haft större inverkan på musikhistorien än metallica dom med. svårt att mäta, omöjligt att veta vem som har rätt, men så tror jag.

Hur menar du nu?
Vet inte om någon ens lagt in nå´t värderande om banden som nämnts egentligen, men går det att komma ifrån att både Metallica och Guns gjorde hårdrocken till mer eller mindre rumsren efter en hel del år i skymundan?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

John Daker - sång
Bingo-Berra - telharmonium
Zvi Mazel - diplomati och lampvältning
Elias "Bootsy" - fingerknäpp
GG Allin - viola da gamba
Marie Picasso - visselpipa kopplad till tryckluftskompressor
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

blackparkas skrev:
sorghwind skrev:hehe, kul att folk inte verkar kunna skilja på "vilka tycker jag är bäst" och "vilka ändrade på mest". när dom nu kom på tapeten tror jag fan guns and roses har haft större inverkan på musikhistorien än metallica dom med. svårt att mäta, omöjligt att veta vem som har rätt, men så tror jag.

Hur menar du nu?
Vet inte om någon ens lagt in nå´t värderande om banden som nämnts egentligen, men går det att komma ifrån att både Metallica och Guns gjorde hårdrocken till mer eller mindre rumsren efter en hel del år i skymundan?
hinner bara ett snabbt svar, men det kändes som det blev lite mycket "nirvana var det ju bara töntar som gillade, (mitt underförstådda favoritband) metallica däremot yadayadayada". Visst hjälpte metallica till med det du säger och visst har dom en roll i musikhistorien, jag tror bara nirvana gjorde ett större splash.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

sorghwind skrev: hinner bara ett snabbt svar, men det kändes som det blev lite mycket "nirvana var det ju bara töntar som gillade, (mitt underförstådda favoritband) metallica däremot yadayadayada". Visst hjälpte metallica till med det du säger och visst har dom en roll i musikhistorien, jag tror bara nirvana gjorde ett större splash.

Njao.... Nirvana var ju en del av ett kollektiv känns det som.
Och splash:et stod nog Cobain för...
Jag har svårt att se Nrvanas storhet faktiskt, men de blir väl kanske så när man inte hittar nå´t överdrivet intressant hos dem för egen del.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:

Hur menar du nu?
Vet inte om någon ens lagt in nå´t värderande om banden som nämnts egentligen
inte??
Nirvanas inverkan på något öht var väl att göra alla tonårsbrudar deprimerade och önska att de kunde dö... eller?
och
Guns och Metallica var ju det enda som folk lyssnade på under större delen av 90-talet. Hur har du kunnat missat det?
Nirvana också förvisso, men det var ju bara de där förvirrade, vilsna själarna..
upplever iaf jag som en gnutta nedvärderande...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Personligen tycker jag att både GnR, Metallica och Nirvana är tre av de mest överreklamerade band som finns som blivit obegripligt stora...
Jag visste faktiskt inte heller vilka varken Duff eller Jason var förrän för kanske ett par år sen. Basisten i Nirvana vet jag inte ett smack om utom att han verkar ganska blåst!

Så det ultimata bandet måste ju bli:

Duff - bas
Jason - Bas
Korkade Nirvanabasisten - bas

:wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Åh Jisses!!
u såg jag precis Spinal Tappicas nya video på tv4!! The song that never comes som den borde hetat....är_det_bra_?
Yikes....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Parkas...du gnällde ju på min jämförelse....så here goes:
Att lägga vikt i att veta vem Duff är tycker jag är som att lägga vikt i att veta vem Mick Mars är pga det han ska ha gjort för gitarrismen......visst...en sopa på sitt instrument som var med i ett stort knarkarband..........AND.....?
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

figgebass skrev:
blackparkas skrev:

Hur menar du nu?
Vet inte om någon ens lagt in nå´t värderande om banden som nämnts egentligen
inte??
Nirvanas inverkan på något öht var väl att göra alla tonårsbrudar deprimerade och önska att de kunde dö... eller?
och
Guns och Metallica var ju det enda som folk lyssnade på under större delen av 90-talet. Hur har du kunnat missat det?
Nirvana också förvisso, men det var ju bara de där förvirrade, vilsna själarna..
upplever iaf jag som en gnutta nedvärderande...;-)
tack, då slapp jag leta citat själv, det var väl typ så jag tyckte med. inte bara nedvärderande utan ganska oinsatt också. Om man tex kollar här:

http://www.classicbands.com/bestsellers.html

...så ser man att, jodå, nirvanas största album sålde lite mer än vad jag förmodar är metallicas största (mest säljande alltså), så det var nog inte bara förvirrade brudar som ville dö...

och sen så var det inte bara vilka som sålde mest vi pratade om utan vilka som var mest betydande historiskt jö. Jag menar, billy joel spöar ju båda på den där listan, så sales kanske inte är allt i sammanhanget :D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Figge.. du misstar dig!..

Duff är stor! Han spelar på "the burninator" singeln! Han är även inkluderad i Strongbadia hall of fame..

EYYhh - STEVE!!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:Figge.. du misstar dig!..

Duff är stor! Han spelar på "the burninator" singeln! Han är även inkluderad i Strongbadia hall of fame..

EYYhh - STEVE!!
WHAAAAT!!!???
"Burninating the countryside,Burninating the peasaaaaants"?? (Pesants??)
Är det duff??

Bland dom första grejorna min dotter lärde sej säga var "And the dragon comes in the NIIIIIIIGHTAAAH"....;-) Låt oss säga att jag kollade en del på Strongbad då....

Men det förändrar ju line-up'en i mitt P-Funkband...

Trummor :Dave Weckl (för det feta groovet som aldrig avbyts av larviga fills eller splashar...)
Bas:Victor Bailey (För det feta soundet och för att han spelar strax bakom stallet)
NY tillökning i bandet: Duff mcKagan för att......tja,för att han tydligen är ngn man ska känna till..;-)
Gitarr : Mick Mars(för hans enorma inverkan på muikens utveckling.Utan honom ingen Mike Stern, ingen Nile Rogers,ingen Yngwie)
Sång:Östen från Östen med resten
Bv's : Kjell Lönnå
Arrangör:Han som arrangerade Faith No Mores fantastiska version av "Easy"...Där slog han verkligen Motowngubbarna på fingrarna i hur man gör dansbandsversion av en bra låt.

Det där kan mycket väl vara världens sämsta band....=)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

sorghwind skrev: ...så ser man att, jodå, nirvanas största album sålde lite mer än vad jag förmodar är metallicas största (mest säljande alltså), så det var nog inte bara förvirrade brudar som ville dö...
Jag är ledsen att behöva bråka med dej men tydligen sålde metallicas album med den spännande titeln"metallica" 13 miljoner....Nevermind sålde 10.
Så där har du det!METALLICA har påverkat musiken mer än Nirvana....;-)Well..
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev: Duff är stor! Han spelar på "the burninator" singeln! Han är även inkluderad i Strongbadia hall of fame..
Hur bra är denna?:
http://www.homestarrunner.com/sbemail58.html
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

figgebass skrev:
Liten skrev: Duff är stor! Han spelar på "the burninator" singeln! Han är även inkluderad i Strongbadia hall of fame..
Hur bra är denna?:
Den är Exelent!

Jag har kollat på strongbad sedan det kom.. Är HÅRT inbiten..
Det finns sånna OTROLIGA pärlor!!
Men det förtjänar nog en eller ett par egna trådar...

Ja menar: Guitar, Dragon och Techno är ju alla hyllade om och om igen..
Men det finns ju såååååååå mycket mer!! Fingers, Dangeresque, Property of ones + såååå många fler

- And you still smell like Pea-souuuup!!!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:
figgebass skrev:
Hur bra är denna?:
Den är Exelent!

Jag har kollat på strongbad sedan det kom.. Är HÅRT inbiten..
Det finns sånna OTROLIGA pärlor!!
Men det förtjänar nog en eller ett par egna trådar...

Ja menar: Guitar, Dragon och Techno är ju alla hyllade om och om igen..
Men det finns ju såååååååå mycket mer!! Fingers, Dangeresque, Property of ones + såååå många fler

- And you still smell like Pea-souuuup!!!
Jag tycker att Teen girl squad är fantastiskt tjusigt också!! ;-)
Min dotter har för övrigt ett Da Cheat mjukisdjur som låter när man sparkar på honom...Stor vackerhet!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Grymt!

Hoppas du inte missat några riktigt bra "holliday special's" avsnitt under cartoons.. riktigt bra dom med..

Ja menar.. HUR dålig kan en serie bli när man har karaktärer som heter poopsmith? :mrhappy:
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:Grymt!

Ja menar.. HUR dålig kan en serie bli när man har karaktärer som heter poopsmith? :mrhappy:
Hahaha....ja du...honom hade jag glömt...Dom är så jävla starka!!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

En höjdare är sciensproject.. när strongbad blandar kaffe i strongsads morgon-juice..
Fan va jag skratta när han goes bananas..

Ljusa stunder i etern!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:En höjdare är sciensproject.. när strongbad blandar kaffe i strongsads morgon-juice..
Fan va jag skratta när han goes bananas..

Ljusa stunder i etern!
GAH!
Jag har glömt bort den där sidan under dom senaste åren....måste uppdatera mej!
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

figgebass skrev:
sorghwind skrev: ...så ser man att, jodå, nirvanas största album sålde lite mer än vad jag förmodar är metallicas största (mest säljande alltså), så det var nog inte bara förvirrade brudar som ville dö...
Jag är ledsen att behöva bråka med dej men tydligen sålde metallicas album med den spännande titeln"metallica" 13 miljoner....Nevermind sålde 10.
vette fan hur jag lyckades läsa det bakochfram, tur att jag redan hade påpekat att sälja mest inte är lika med påverka mest. Alla vet ju att metallicaskivor, det köper ju bara losers som sitter och runkar skalor på pojkrummet, går musikgymnasium och bildar hopplösa band som ingen vill se live :wink:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Fredrik thorendal: Gitarr
Fredrik thorendal: Gitarr2
Fredrik thorendal: Bas
Fredrik thorendal: Marackas
Fredrik thorendal: Trummor
Fredrik thorendal: Elorgel
Fredrik thorendal: Image
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Äh. Det går inte att förklara för nå´n som inte begriper.

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

justja:
Fredrik thorendal: Bas
How could I forget?
Användarvisningsbild
Night Prowlèr
Medlem

Inlägg av Night Prowlèr »

sorghwind skrev:
figgebass skrev:
vette fan hur jag lyckades läsa det bakochfram, tur att jag redan hade påpekat att sälja mest inte är lika med påverka mest. Alla vet ju att metallicaskivor, det köper ju bara losers som sitter och runkar skalor på pojkrummet, går musikgymnasium och bildar hopplösa band som ingen vill se live :wink:
Du verkar ha fått det mesta bakochfram. :wink:
Skriv svar