Stockholmare - Var repar ni nånstans?
- Poncho
- Medlem+
Stockholmare - Var repar ni nånstans?
Jag själv håller hus på dessa två ställen:
Skogskyrkogården (Pinebar Music) och Kvarnholmen (Driv).
Nån här som repar på samma ställe kanske?
Fender P + Ampeg SVT
- bootsy
- Medlem+++
Re: Stockholmare - Var repar ni nånstans?
Repar och repar, men vi har våra grejer i en lokal på Kvarnholmen, Driv kanske det heter? Billigt och larmat. Men trångt och lite smådåliga kommunikationer dit.Poncho skrev:Jag själv håller hus på dessa två ställen:
Det är härligast att ha lokal i stan, men det kostar ganska mycket. Med tanke på att vi aldrig repar så har vi flyttat hit för att bandkassan inte ska få alltför mycket stryk.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- Poncho
- Medlem+
Re: Stockholmare - Var repar ni nånstans?
Jo det här med replokaler i den här stan är ett jävla aber. Lite därför jag startade den här tråden. Har tidigare haft replokal i stan, Hötorget och Skanstull, men det är ju så satans dyrt.bootsy skrev:Repar och repar, men vi har våra grejer i en lokal på Kvarnholmen, Driv kanske det heter? Billigt och larmat. Men trångt och lite smådåliga kommunikationer dit.Poncho skrev:Jag själv håller hus på dessa två ställen:
Det är härligast att ha lokal i stan, men det kostar ganska mycket. Med tanke på att vi aldrig repar så har vi flyttat hit för att bandkassan inte ska få alltför mycket stryk.
Praktexemplet är ju skyddsrumslokalerna i Skanstulls t-baneuppgång. 3000 spänn i månaden för ett rum på typ 16kvm som man dessutom delar med ytterligare ett band. Ventilationen är obefintlig och toalett, vad är det? En vask tjänstgör där som pissoar. Very nice! Det känns som om man är helt i händerna på replokalshyresvärdarna i den här stan.
Tycker dock det funkar bra med Kvarnholmen. Har en hyffsat stor lokal där. Går ju buss väldigt ofta från Slussen om man inte har bil. Men jag föredrar nog lokalerna i Skogskyrkogården som ligger precis bredvid T-banan.
Fender P + Ampeg SVT
- sorghwind
- Medlem
- Night Prowlèr
- Medlem
- cub
- Medlem++
Nu i Bromma, i skyddsrumvarité mitt på Brommaplan. Perfekt för mig som bor på Ekerö. Kasst för vi är tre band som delar och de andra två Metallbanden har prylar precis överallt. Man måste ju ha 2 st 4x12 om man spelar gitarr i ett metallband. Och två band gånger två gitarrister verkar vara lika med tusen fyrtolvor. Ja, och sitt extra PA-system är bra om det kan förvaras i lokalen också. Ljudet är kasst och man välter nåt om man rör sig så vi vill ha egen lokal. Lutar åt att det blir i Solna då inget finns ledigt i Bromma nu. :/
Jag repade tidigare i Skogskyrkogården, antar att det är samma ställe som nämnts här, men det blev tjafs med folk som delade där så det skippade jag sen. Det andra bandet var rabiata att man inte fick ens flytta på deras prylar när de stod i vägen. En gång kom min kompis dit för att hämta en pryl han glömt när vi repade och då satt bandet och lirade på våra grejer. Nice one...
Bästa var när vi hade en egen lokal på Katarina Bangata. Those were the days.
Jag repade tidigare i Skogskyrkogården, antar att det är samma ställe som nämnts här, men det blev tjafs med folk som delade där så det skippade jag sen. Det andra bandet var rabiata att man inte fick ens flytta på deras prylar när de stod i vägen. En gång kom min kompis dit för att hämta en pryl han glömt när vi repade och då satt bandet och lirade på våra grejer. Nice one...
Bästa var när vi hade en egen lokal på Katarina Bangata. Those were the days.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Haha, är det fortfarande Saari som tillhandahåller den där lokalen?cub skrev:Nu i Bromma, i skyddsrumvarité mitt på Brommaplan. Perfekt för mig som bor på Ekerö. Kasst för vi är tre band som delar och de andra två Metallbanden har prylar precis överallt. Man måste ju ha 2 st 4x12 om man spelar gitarr i ett metallband. Och två band gånger två gitarrister verkar vara lika med tusen fyrtolvor. Ja, och sitt extra PA-system är bra om det kan förvaras i lokalen också. Ljudet är kasst och man välter nåt om man rör sig så vi vill ha egen lokal.
Jag var där och repade några gånger när vi spelade ihop. Stort är det ju inte, det kan jag verifiera.

- EmilBygde
- Medlem+
- Marshall
- VIP medlem
- cub
- Medlem++
Ingen aning, det är sångaren/gitarristen som har ordnat lokalen. Jag gled bara in på ett bananskal i somras.Sunken skrev:Haha, är det fortfarande Saari som tillhandahåller den där lokalen?cub skrev:Nu i Bromma, i skyddsrumvarité mitt på Brommaplan. Perfekt för mig som bor på Ekerö. Kasst för vi är tre band som delar och de andra två Metallbanden har prylar precis överallt. Man måste ju ha 2 st 4x12 om man spelar gitarr i ett metallband. Och två band gånger två gitarrister verkar vara lika med tusen fyrtolvor. Ja, och sitt extra PA-system är bra om det kan förvaras i lokalen också. Ljudet är kasst och man välter nåt om man rör sig så vi vill ha egen lokal.
Jag var där och repade några gånger när vi spelade ihop. Stort är det ju inte, det kan jag verifiera.

Men hela källarplanet där kryllar av lokaler.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- Relic
- Medlem
Säger det samma.MikeO skrev:Vad skönt att man inte repar i Stockholm.
45m2 i markplan, med egen ingång. Toa + dusch.
Tillgång till lokalen 24/7, 1400:-/mån.
Vi har ca 50m2 i källarplan dock med hiss. Toalett i närheten.
Betalar 500 kr per år och person (medlemsavgift i Musikfabriken).
Har tillgång till lokalen jämnt och vi är själva där så man behöver inte släpa grejer fram och tillbaka.
Fender Precision, "Rickenbacker"
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
- Liten
- Hedersmedlem
- EmilBygde
- Medlem+
The Marshall skrev:EmilBygde skrev:Repade tidigare hos Pinebar i Älvsjö, men efter mångt och mycke strul på alla fronter så bestämde vi oss för att byta, så vi letade rätt på en industrilokal på 6e våningen (125kv/m) med utsikt över solnedgången, i hammarby sjöstad![]()
Kostar?
Det kostar oss 3.000:- månaden, så det är samma pengar som pinebar, bara att vi inte delar med ett annat band, utan med en snubbe som har ett dryckeslager utmed ena väggen.
det tog oss dock 6 månader av konstant kollande på blocket över folk med lager och industrilokaler som var ute efter nån att dela hyran med... Våra grannar är två rockband och en studio

Men rekommenderar det vitt och brett, utan tvekan
- TDHP
- Forumvärd
Iof i Norrtälje, men ändå!
Ca 50 kvm i egen lokal i industrihus!
Tillgång efter 17 vardagar + hela helgerna.
Toa, dusch, bastu och kök!
Ligger 5 min hemifrån och 20 sekunder från jobbet!
Enda abret är andra våningen och, men hiss är ev på gång!
1000:-/månad.
Sen har jag ju egen repa hemma i källaren, fast där styrs tillgängligheten lite av hon jag bor med!
Ca 50 kvm i egen lokal i industrihus!
Tillgång efter 17 vardagar + hela helgerna.
Toa, dusch, bastu och kök!
Ligger 5 min hemifrån och 20 sekunder från jobbet!

Enda abret är andra våningen och, men hiss är ev på gång!
1000:-/månad.
Sen har jag ju egen repa hemma i källaren, fast där styrs tillgängligheten lite av hon jag bor med!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP