Jag tycker ju att det här med Idol är lite roligt, men det finns även en annan sida av det, som jag återupptäckte nyss.
Jag blir så satans inspirerad! Det dyker upp killar som har sköna röster, och jag vill utveckla min röst och kunna sjunga sådär bra! Men framför allt så blir jag otroligt sugen på att jobba med musik. Ni som har hängt med lite har ju t.ex. sett min smått desperata frilansbasist-tråd, vilken speglar min otroliga längtan efter att få jobba mer professionellt med mitt musicerande.
Men någonstans känner jag ändå att jag inte är tillräckligt bra, så därför har jag nu skickat iväg ett PM till en jävligt duktig basist och frågat om han vill ge lektioner. Dags för Jonatan att utvecklas som basist, så det så!
Vad inspirerar just dig att utvecklas och komma vidare? Eller känner du kanske att du har kommit så långt eller kort som du vill redan?
Insipration
-
- Medlem++
Insipration
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Ale
- Medlem++
Intressant, Idol har exakt motsatt effekt på mig. Jag frågar mig var det gick fel, fascinerande hur det kan finnas så många med absolut noll självkritik och så vrickad verklighetsuppfattning.
Men låt oss inte göra detta till en tråd om Idol (sorry OT)
För min del är det som inspirerar mest, att lyssna på en jävla massa musik, och framförallt spela med andra.
När jag var yngre spelade jag ofta med de som kanske kommit lite längre, vilket var väldigt inspirerande och lärorikt.
Men låt oss inte göra detta till en tråd om Idol (sorry OT)
För min del är det som inspirerar mest, att lyssna på en jävla massa musik, och framförallt spela med andra.
När jag var yngre spelade jag ofta med de som kanske kommit lite längre, vilket var väldigt inspirerande och lärorikt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Chriller
- VIP medlem
Kul att du gått igång på detta! Idol är...jag vet inte. Man fastnar ju för det i alla fall, så mycket kan jag säga.
Jag inspireras nästan alltid av att se liveband, speciellt sen jag numera alltid ser till att kolla vad basisten håller på med. Det gjorde jag inte alltid innan faktiskt...
Men mest av allt går jag igång på att göra och spela musik tillsammans med mina goa bandkompisar. Jag längtar efter att repa och sitter ofta hemma och filar på låtidéer och till och med övar ibland! Märkligt.
Sen inspireras jag av er också, kära pratabasare. Jag har aldrig spelat så mycket som sen jag började här! Testar nya sound, tekniker, modeller och lyssnar till och med på musik på ett lite annat sätt nu för tiden.
Tack för det.
Jag inspireras nästan alltid av att se liveband, speciellt sen jag numera alltid ser till att kolla vad basisten håller på med. Det gjorde jag inte alltid innan faktiskt...

Men mest av allt går jag igång på att göra och spela musik tillsammans med mina goa bandkompisar. Jag längtar efter att repa och sitter ofta hemma och filar på låtidéer och till och med övar ibland! Märkligt.
Sen inspireras jag av er också, kära pratabasare. Jag har aldrig spelat så mycket som sen jag började här! Testar nya sound, tekniker, modeller och lyssnar till och med på musik på ett lite annat sätt nu för tiden.
Tack för det.
- Backlund
- Medlem++