Har smugit runt på forumet några månader anonymt och sen så nätt glidit in i sammanhanget.
Jag heter Anders, men kallar mej engson på nätet. Engberg i efternamn om nån vill veta.
Börjar bli rätt gammal... (den där 40+klubben, som jag sett nån hänvisa till, är jag kvalificerad till). Stolt -61:a är jag (född då alltså...).
Började min musikaliska karriär som trummis i musikkår och sen i olika körsammanhang. Insåg sedan att basisten i kören var bättre trummis än jag... och jag tog över basen. Och på den vägen är det.
Ser mej själv som nån slags multimusikant. Fuskar på piano, gitarr, trummor, trombon och bas förstås.
Lirat bas i storband och just nu i ett (vad ska man kalla oss...) "coverband" HFO (Hässlebo Freedom Orchestra)
Skåning från födsel och ohejdad vana. Just nu finns jag i Kristianstadstrakten (Oppmanna heter hålan).
Har också fibblat en del med Cubase och inspelningstraumat. Gör en del arr med Sibelius för kör, storband, musikkår och andra sammanhang.
Håller just nu på att försöka bygga om ett par rum i prästgården till studio och replokal.
(shit... vad långt detta blev då...)
Basar:
Fender Jazz på 70-talet
Ibanez Musician på 80-talet
Cort & Squier på 90-talet
Squier JB + Fretless på 00-talet
Har även haft en Cort 5-str (som marcbass köpte... tror jag

Just nu: Jazz Highway + P Mex
Fråga... så kan jag berätta mer...
take care