Basist sökes i Örebro-trakten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Snap
Nykomling

Basist sökes i Örebro-trakten

Inlägg av Snap »

Tjena!

Nu kanske det är mest ”proffs-basister” som hänger på detta forum, men ni kanske känner nån som nyligen börjat spela eller har nån polare som funderar på att börja lira bas. Förmedla gärna kontakten i så fall!

Vi söker i alla fall nu efter en basist i Örebrotrakten. Du får vara nybörjare eller ha börjat spela ganska nyligen. (Du får naturligtvis vara duktig på basen också, men då önskas överseende med två halvfumliga gitarrister :D ). Passande ålder är väl runt 30 eller så bör du åtminstone tycka att det är OK att hänga med andra runt 30.

Vi är tre grabbar som har startat ett ”hobbyband”, kan man väl kalla det. Vi träffas och spelar ihop på onsdagkvällar i en lokal som vi hyr av ett studieförbund.
Vi är två gitarrister och en trummis, den ena gitarristen sjunger också. Vi har inte spelat så länge, förutom trummisen som spelat gitarr och bas(!) i olika band. Men nu ville han testa på att spela trummor, så han får väl också klassas som ny.

Vår ambition i första hand är att ha kul ihop, det är ju mycket roligare att spela tillsammans än att sitta själv på sin kammare. Vi har inte satt oss fast i någon speciell genre, utan försöker spela blandade, enkla grejor som vi klarar av och kan få att svänga. Vi övar dock en del själva också och försöker att utvecklas/förbättras, så detta är inte bara en plojgrej.

Hör av er via pm eller mail om ni är intresserade.

Edit: Stavfel :oops:
Senast redigerad av Snap den ons 03 sep 2008, 08:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hehe, det är ingalunda merparten "proffs" här, mest vanliga dödliga!
Dessutom verkar Örebro vara landets basisttätaste stad, så det borde inte bli nåt större problem!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Snap
Nykomling

Inlägg av Snap »

TDHP skrev:Hehe, det är ingalunda merparten "proffs" här, mest vanliga dödliga!
Dessutom verkar Örebro vara landets basisttätaste stad, så det borde inte bli nåt större problem!
OK, det låter schysst! Då är det bara att hålla tummarna då.
Snap
Nykomling

Inlägg av Snap »

Så har man repat igen utan basist :-( Så jag kör en BUMP på denna tråden...
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Örebroare är jag, dessvärre med både band och saker att göra på onsdagskvällarna :oops: Men jag tror ni lär få tag på nån basist, på detta forum finns mååånga närkingar :wink:
Pröva att sätta upp lappar på Jam och Börsen också! Lycka till!
/Linus
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Vet inte hur mycket nybörjare det finns här.
Börsen och Vendolin tror jag skulle ge bättre utdelning.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Nybörjare finns det nog, men det kanske är lite väl vagt i beskrivningen av vad ni spelar eller vill spela. Blandade enklare grejer kan vara allt från "vi spelar tonen A i 40 takter i 8-delar" till "vi river av lite Miles Davis, det är ganska enkelt".
Snap
Nykomling

Inlägg av Snap »

cub skrev:Nybörjare finns det nog, men det kanske är lite väl vagt i beskrivningen av vad ni spelar eller vill spela. Blandade enklare grejer kan vara allt från "vi spelar tonen A i 40 takter i 8-delar" till "vi river av lite Miles Davis, det är ganska enkelt".
Good point! Vi har kikat på lite enklare låtar av Red Hot Chili Peppers (OBS! Kräver absolut ingen Flea-teknik på basen där :) ), Black Crowes, Kent, Guns N'Roses, Neil Young, AC/DC, Tom Petty, Billy Idol m.fl.
Som sagt så har vi inte spikat någon inriktning och därför får naturligtvis en ny basist vara med och tycka.
Snap
Nykomling

Inlägg av Snap »

Punkster skrev:Örebroare är jag, dessvärre med både band och saker att göra på onsdagskvällarna :oops: Men jag tror ni lär få tag på nån basist, på detta forum finns mååånga närkingar :wink:
Pröva att sätta upp lappar på Jam och Börsen också! Lycka till!
Geddy_Lee skrev:Vet inte hur mycket nybörjare det finns här.
Börsen och Vendolin tror jag skulle ge bättre utdelning.
Bra tips! Och som jag skrivit tidigare, har ni någon polare eller känner till nån som funderar på att börja spela bas så förmedla gärna kontakten.
Skriv svar