"Powersoak" till bas?
- TDHP
- Forumvärd
"Powersoak" till bas?
Nån som har testat det?
(Mao en låda som "äter" effekt så man kan köra en rörstärkare ganska hårt på låg volym!)
(Mao en låda som "äter" effekt så man kan köra en rörstärkare ganska hårt på låg volym!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Kan man bygga en?Danne skrev:Frågan är om "effektätarna" på marknaden orkar med feta bastoppar på 200-400W utan att brinna upp? Är de anpassade till klassiska gitarrtoppar på 100W eller orkar de mer?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Ahab
- Medlem+
Visst kan man det, effektmotsånd för att käka effekt finns ju. Men ska man vara riktigt seriös ska det ju vara induktans också. Och vill man kunna reglera hur mycket effekt som ska ätas och hur mycket som ska bli ljud får man köpa en dyr konstantimpedans-potentiometer.TDHP skrev:Kan man bygga en?
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
- cub
- Medlem++
Och efter att jag letat upp lödkolven för att fixa en till högtalarkabel kan jag bara sammanfatta SATAN VAD BRA!! Nu kan jag sälja min Vox Valvetronix för hemmainspelningarna för den kan aldrig mäta sig med min "riktiga" Vox.cub skrev:Jag fick en Weber Mini Mass i veckan som jag ska testa i helgen. Det är å andra sidan en för 50W och jag ska ta den med min Vox AC50. 300W har jag inte sett några..
Basen lät fint om man nu gillar Jack Bruce fomp-ljud vilket var det jag ville ratta in. Det skulle vara intressant att skaffa en bashögtalare och kunna testa lite mer varianter men plånboken säger stopp.