Skills?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Janne

Skills?

Inlägg av Janne »

Om jag hade en bas som jag tyckte var värd 55 000, då skulle jag nog ta lite bättre bilder än de här? http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5470720 Eller är det bara båg tror ni. En svart 60-talare p-bas är ju bara att dö inför, men de här bilderna var väl inget som fick upp pulsen direkt.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Knappast båg, då hade priset varit lägre. Han tar ju byten, kanske skulle föreslå mina Nikongrejer + grundkurs i fotografering + två ostmackor? :wink:

55k - ack du milde.

*Tillägg* Fast jag fattar inte att folk måste skruva loss halsen för att kolla datumstämplar! Låt grejerna sitta ihop och spela på dom - inte samla!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

BB3000S skrev: *Tillägg* Fast jag fattar inte att folk måste skruva loss halsen för att kolla datumstämplar! Låt grejerna sitta ihop och spela på dom - inte samla!
Om du ville lägga upp pengarna, skulle du inte vilja försäkra dej om att allt står rätt till med åldern?
Eller skulle du ta det på hans ord? Lycka till i så fall...
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

The Marshall skrev:
BB3000S skrev: *Tillägg* Fast jag fattar inte att folk måste skruva loss halsen för att kolla datumstämplar! Låt grejerna sitta ihop och spela på dom - inte samla!
Om du ville lägga upp pengarna, skulle du inte vilja försäkra dej om att allt står rätt till med åldern?
Eller skulle du ta det på hans ord? Lycka till i så fall...
Tack för lyckönskningarna...
Naturligtvis skulle jag kolla upp det om jag stod i begrepp att köpa en vintage bas för 55k från en person jag inte kände och litade på och som inte kunde redogöra för instrumentets historia. Dåligt formulerat ovan inser jag nu.

Hursomhelst - jag har inte träffat en enda 60's Fender ägare som har sin bas för att spela på som inte var starkt emot att plocka loss halsen för att verifiera åldern på sin bas - av rädsla för att klangen i instrumentet skulle riskera att förstöras. Kanske helt ogrundat, vad vet jag.

Lika bra att starta en tråd o se vad panelen säger ang att ta loss halsar.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Re: Skills?

Inlägg av Geddan »

Jan Brodin skrev:Om jag hade en bas som jag tyckte var värd 55 000, då skulle jag nog ta lite bättre bilder än de här?
Fast jag tror inte att man fotar bättre för att man äger en dyr bas?! :shock:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Janne

Re: Skills?

Inlägg av Janne »

Geddy_Lee skrev:
Jan Brodin skrev:Om jag hade en bas som jag tyckte var värd 55 000, då skulle jag nog ta lite bättre bilder än de här?
Fast jag tror inte att man fotar bättre för att man äger en dyr bas?! :shock:
Haha, nä, jag skulle då sannerligen själv vara värdelös även om jag hade en sån bas. Men jag skulle nog sett till att skaffa fram lite hjälp för att fota en sån pjäs.

Väldigt konstig och meningslös tråd jag skapade får jag nog ändå medge :oops:
Skriv svar