BB3000S skrev:Omlackning till tex OW är en klar kandidat om den blir kvar hos mig. Det borde väl snarare höja än sänka värdet vid ev försäljning till "allmänheten" längre fram i tiden? Eller? Vore kul med nån kommentar på det också.
Du vinner på att täppa igen jazzmick-hålet och låta lacka om den, helt klart.
Som den är nu ser den fördjävlig ut.
Äsch!
Så du säger.
Själv blir jag lite sugen på att yxa in en J-mick i min P-78!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Klopper skrev:Själv blir jag lite sugen på att yxa in en J-mick i min P-78!
Hahaha... skulle inte tro det. Möjligtvis sätta dit några pennor till.
Ja det vore ju en idé.
Har ju en Staedler på min J-78!
Så då måste det ju bli en IKEA blyerts på P:n!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
BB3000S skrev:Omlackning till tex OW är en klar kandidat om den blir kvar hos mig. Det borde väl snarare höja än sänka värdet vid ev försäljning till "allmänheten" längre fram i tiden? Eller? Vore kul med nån kommentar på det också.
Äsch!
Så du säger.
Eftersom du verkar vara en hygglig prick kan vi byta rakt av, så slipper du leta fram yxan. Relic'en bjuder jag på.
Skämt åsido.
Hade inte en sån trivial sak som pengar satt käppar i hjulet så hade jag förmodligen knipit den.
Men den hade fått en ny lack men j-micken hade fått sitta kvar.
P/J kombinationen är klockren!
Fan att ostronet just bestämt sig för att vi behöver en bil!
marcbass skrev:Håller med lowfreq..
En schysst omlackning hos Adlib eller nåt. O packa igen de där J hålet.
Byt pskydd o YES, Rock n Roll is here to stay!
Många bra ideer här! Definitivt också att ta under övervägning.
edvine skrev:Fattar inte hur alla dissar looken på den hhär?! Tycker den är råcool!
Men duger inte sustainen och slapljudet för dig, så är det detsamma här
hehe - duger åt mig? Fan, den skulle tom duga åt dig!!
Äsch!
Så du säger.
Eftersom du verkar vara en hygglig prick kan vi byta rakt av, så slipper du leta fram yxan. Relic'en bjuder jag på.
Har ju inte testat min nya handöverfräs ännu så kanske en liten J-mick .....
Klopper skrev:Skämt åsido.
Hade inte en sån trivial sak som pengar satt käppar i hjulet så hade jag förmodligen knipit den.
Och mitt har bestämt att det faktiskt kan bli för många basar - konstigt släkte det där...
Och mitt har bestämt att det faktiskt kan bli för många basar - konstigt släkte det där...
Hoppsan, ploppsan!
Där skiljer sig din och min hustru åt!
Får köpa hur många basar jag vill bara vi har råd med det!
Men det har vi inte just nu!
Hoppsan, ploppsan!
Där skiljer sig din och min hustru åt!
Får köpa hur många basar jag vill bara vi har råd med det!
Men det har vi inte just nu!
Bor ni i hus på landet eller? Det gör inte vi... Diskussionen "men vi får ju ett hus med källare (=musikrum) billigare om vi bara..." dör snabbare än en riiktigt skitig E-sträng hos oss. Men men, annars är allt på topp!
*EDIT* PS. Det lutar mer o mer åt att den får bo kvar ett tag till så... Ditt eventuella intresse är noterat och stödet uppskattat.
edvine skrev:Fattar inte hur alla dissar looken på den hhär?! Tycker den är råcool!
Men duger inte sustainen och slapljudet för dig, så är det detsamma här
hehe - duger åt mig? Fan, den skulle tom duga åt dig!!
BB3000S skrev:
Bor ni i hus på landet eller? Det gör inte vi... Diskussionen "men vi får ju ett hus med källare (=musikrum) billigare om vi bara..." dör snabbare än en riiktigt skitig E-sträng hos oss. Men men, annars är allt på topp!
*EDIT* PS. Det lutar mer o mer åt att den får bo kvar ett tag till så... Ditt eventuella intresse är noterat och stödet uppskattat.
Jäpp!
2500:- i mån i ränta och amorteringar!
Källaren är dock inte mycket att glädjas över (drygt metern i "tak"höjd), så musikrummet hamnar på övervåningen istället!
Tycker att du skall behålla den.
Roland skrev:B.G.F. höjer ju bara priset...och helt rätt där BB3000S, i med en blend-kontroll...du har väckt ett slumrande monster...jag skall ha blendkontroll på ALLT nu...
Och en BB3000 förr eller senare, eller hur! Tack för senast får man väl säga, mkt trevligt sätt att få några timmar att gå!
Allvarligt talat Parkas: BGF'et ger den karaktär...
Vilken sustain...vilken klang...ja det är inte omöjligt alls att det blir en BB3000 en vacker dag...
BB3000S skrev:Bor ni i hus på landet eller? Det gör inte vi... Diskussionen "men vi får ju ett hus med källare (=musikrum) billigare om vi bara..." dör snabbare än en riiktigt skitig E-sträng hos oss. Men men, annars är allt på topp!
Min källare i mitt hus, ganska på landet!
Fast just nu står det stora fläktar där och torkar golvet...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
BB3000S skrev:Bor ni i hus på landet eller? Det gör inte vi... Diskussionen "men vi får ju ett hus med källare (=musikrum) billigare om vi bara..." dör snabbare än en riiktigt skitig E-sträng hos oss. Men men, annars är allt på topp!
Min källare i mitt hus, ganska på landet!
Fast just nu står det stora fläktar där och torkar golvet...
Nice TD.
Hellre källare med stora fläktar än ingen källare alls säger jag bara. Har ju iofs ett källarförråd på några m2...
Kanske drabbats av källar-GAS? Har känt mig lite småhängig en tid.
Ingen direkt rusning efter den stackars misshandlade basen, vilket kanske inte heller var helt förväntat. Däremot intressanta diskussioner som jag tackar för!! Dessutom är damen nöjd nu då jag iaf gjort mitt bästa (duh) för att sälja den.
P-76 får stanna kvar med resten av basfamiljen.
mvh / BB3000S med fredagsgroggen i handen och sargen utom synhåll.
BB3000S skrev:
P-76 får stanna kvar med resten av basfamiljen.
mvh / BB3000S med fredagsgroggen i handen och sargen utom synhåll.
Hmmm, det kanske vore en idé...
Med case har den kostat mig 10k, inkl frakt o arvode till Knedy = 106 biljetter a 100:-. Förutsatt att Knedy är på förstås - vill PB ha en P-76 i potten?
Hmmm, det kanske vore en idé...
Med case har den kostat mig 10k, inkl frakt o arvode till Knedy = 106 biljetter a 100:-. Förutsatt att Knedy är på förstås - vill PB ha en P-76 i potten?
Oddsen är ju lite skralare jämfört med tidigare tävlingar. Där var det så bra odds så att man nästan vann, även när man inte gjorde det.
Men visst kan jag dregla lite för en hundring.