daionsavage skrev:Rhonda Smith är inte så särskilt lång
Oh, crap!
Det var en J i min smak!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Lite OT, men jag drar mig för att använda min Stingraykopia sedan jag såg mig i en spegel med basen över axeln. Jag är 175 cm lång och väger 58 kg, rätt tunn alltså, och när basens kropp är ungefär lika stor som ens egen överkropp ser det inte snyggt ut längre. Synd bara att den låter bra/att jag gillar att spela på den, annars skulle den ryka kvickt för något tunnare som matchar mig bättre... men aldrig att den åker med på spelning, den har förpassats till hemmabas.
BasBonkers skrev:Meshell Ndegeochello är en liten plutta, hon brukade gömma sig bakom sin jazzbas när det sköts på gogo-klubbarna i Washington. Praktiskt.
Hon var den första jag tänkte på också, och här är ett bildbevis:
En annan kort basist, med en stor bas, är Brita Phillips:
När jag såg Dean & Britta i vintras slogs jag just av hur kort hon är; typ 1.50. Och av hur snygg hennes väl inspelade Precision är. Bra på att spela, och sjunga, är hon också.
Eftersom Geddy Lee nämndes tidigare i tråden: karln må vara av medellängd, men OH MY GOD vilka stora fötter mannen har.
För er som har vinylversionen av A Farewell to Kings, kolla "slottsbilden" på mittuppslaget, vi snackar basketpjuck i minst storlek 58...Shaqueel O'Neal släng dig i väggen, typ.
Vore Moog Taurus polyfonisk skulle han kunna lira oktaver med tårna på ena fossingen...
hehehehehehe.. du har ingen aning om hur många gånger vi sagt/hört/tänkt det..
Som tur är skiljer sig rollfiguren och vår trummis personligheter ordentligt.
Spontant känns det som ni borde byta topp med varandra. Jag gissar att gitarristen kör på en Vox AC50? Suverän till både bas och gitarr, jag älskar min.
Taurus skrev:Eftersom Geddy Lee nämndes tidigare i tråden: karln må vara av medellängd, men OH MY GOD vilka stora fötter mannen har.
För er som har vinylversionen av A Farewell to Kings, kolla "slottsbilden" på mittuppslaget, vi snackar basketpjuck i minst storlek 58...Shaqueel O'Neal släng dig i väggen, typ.
Apropå skor så är det ju väldigt roligt i dokumentären när hans scen-skor
plötsligt är borta. Jäklar vad hans värld rasar.
Han vänder sig mot kameran sträcker ut sitt knotiga pekfinger och säger:
"This is NOT a documentary issue" med myndig röst.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Taurus skrev:Eftersom Geddy Lee nämndes tidigare i tråden: karln må vara av medellängd, men OH MY GOD vilka stora fötter mannen har.
Apropå skor så är det ju väldigt roligt i dokumentären när hans scen-skor
plötsligt är borta. Jäklar vad hans värld rasar.
Han vänder sig mot kameran sträcker ut sitt knotiga pekfinger och säger:
"This is NOT a documentary issue" med myndig röst.
Ja, skoincidenten är stor humor. Extra kul är att hans scenskor är ett par femtondollars Converse. Å andra sidan kanske storlek 58+ inte direkt finns på hyllan på Wal-Mart
Och hörrödu, Geddys pekfinger är bland det finaste som finns i basvärlden och är INTE knotigt. Muskulöst, vackert, kraftfullt, erfaret, ja, men inte knotigt