Svarte_Jack skrev:Bean: Vad är det för bas i bakgrunden?
Jay Dee
Edit: Man ska inte gå och kolla hur Nate i 6ftunder ser ut innan man skickar iväg sitt inlägg. Då hinner någon före. Sluta vara så förbannat aktiva allihop!!
mikkejohansson skrev:Oj vad sugen jag blev på en Bass VI nu. Grrr......
Ja, det är ett juste instrument. Synd bara att Fender slutat tillverka Jaguar Bass VI:orna. Så om du vill ha en, skynda dig att hitta en innan priserna blir lika astronomiska som för de vanliga Bass VI-återutgivningarna (MIJ) från mitten av nittiotalet!
peter_s skrev:En posera-med-elbas-bild till, och en ganska dålig en at that, jag och min ganska nya Fender Jaguar Bass VI:
Vad har ni för katt?
Aha!
Ingen alls faktiskt. Bilden är tagen av och hos en kompis som har två helt vanliga bondkatter (Trassel och Yrva). Själv funderar jag på att skaffa en Cornish Rex och/eller en Oriental någon gång i framtiden.
blackparkas skrev:Det där är ju ingen bas!
GITARROMANIST!!!
Se! Där kom den kommentaren igen. Andra gången på bara några timmar. Fantasifullt.
Men blackparkas, innan du anklagar någon annan för att vara "gitarromanist" (?) tycker jag att du ska kolla lite extra på den där fyrsträngade basgitarren i din avatar, som du är stolt ägare till. Det är nämligen också en gitarr. Följaktligen riskerar du - "gitarromanist" som du stringent nog också är - att kasta sten i glashus med dylika påhopp.
Nerifrån och upp: E A G D B/H E. Alltså som en vanlig fyrsträngad, men med två extra strängar upptill. Och så är den väldigt kortskalig, 28.5". Bekvämt.
Men vad tråkig man får vara...
Är ni totalt humorbefriade?
Köper man en 6str "bas" som ser ut som en JaguarGURA så får man skylla sig själv.
Nödvändigt att ta det så allvarligt.
Gitarroman (Nymfoman etc...)
Gitarr-ist
Jag försökte mig på en lek med ord... ursäkta. Ska inte upprepas.
Det är inte antalet strängar som är det väsentliga, har mer än gärna en 6-strängad bas.
men jag gillar bättre 6 fläskiga strängar.
Har sagt det förut och säger det igen. Har haft en Hagström motsvarande peter_s läckra Fender. Det är en läcker basvariant som är suveän i rätt sammanhang.
Nån som hört Sugar Dandy And His Bottom Expander?
Eller om man ska vara lite mer historisk, Jack Bruce....