Vilka ska på EBS demot imorgon?
- EmilBygde
- Medlem+
Imorgon lördag så kommer Allas våran Gustav att hålla en EBS Demo nere hos nyöppnade ljudfront i jakan centrum. Vilka kommer man ha turen att få se på plats?

- TDHP
- Forumvärd
Synd att dom missade att korrläsa annonsen!
Hustrun tänker släpa iväg mig till IKEA i Barkarby i morgon, så om det stämmer tidsmässigt så kanske!
Det ska inte visas nån ny Fafner?

Hustrun tänker släpa iväg mig till IKEA i Barkarby i morgon, så om det stämmer tidsmässigt så kanske!
Det ska inte visas nån ny Fafner?
Senast redigerad av TDHP den fre 12 sep 2008, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- ffs pfyrix
- Medlem+
- Jan Hellman
- VIP medlem
- bootsy
- Medlem+++
Fullt möjligt. Gustaf däremot, han är något helt annat.Hellboy skrev:Jag har kännt mig väldigt stressad på sistone så jag förpassade mig själv ute i skärgården. Men hade väldigt gärna kollat Gustav. Gustav är väldigt bra och trevlig. Så det så. //J
Senast redigerad av bootsy den lör 13 sep 2008, 23:07, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Billy
- Medlem+
- hosse
- Medlem+++
aldrig.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- BB3000S
- VIP medlem
- BB3000S
- VIP medlem
Aha!!bootsy skrev:Jag var inte där, men har inside info på att Grafen peppade inför clinicen med lite Onkel Kånkel i iPoden.

OK's Gyllene Tider är en milstolpe i svensk musikhistoria! Vilka 80's-flashbacks, dom där köpte man kasettkopior av på annons i Blänkaren (VF's annonsavdelning) alternativt Gula Tidningen. Eddie Meduza var en mes. LP var svår som fan att hitta.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- ceder
- Medlem
Några kom det iallafall till Ljudfront som fick se & höra Gustaf spela (ja, antagligen på hans nya p-bas).GrafZeppelin skrev:Ja vart fan var ni era svikarsvin!!!
Det handlade i 1:a hand om att dema Ebs pedalerna, men där fanns även lite stärkare för dom som var intresserade. Dessutom så hade Marcus på Ljudfront för dagen kanonerbjudande på EBS prylarna. Så det var lite synd att så många basister uteblev för ni missade något! Förutom Grafen och mig(PB-nykomling) så var det bara EmilBygde som var där från PB!!! Vet inte om det var IKEA som snodde allas intresse eller höstvädret i skärgården!?!
Gustaf är iallafall klart godkänd för att visa vad pedalerna går för!
Denna gång var det endast Black Label serien som visades, förutom en Delay pedal från något "okänt märke".

Annars tycker jag att det var ganska svagt intresse från publiken som i&försig INTE bestod av så många basister. Frågorna som kom var allt ifrån Grafens idoler till olika värden på pedalerna(som inte ens jag, som Ebs'are kunde svara på). Vissa saker om våra pedaler har artisterna själv mer rutin & kunskap om hur dom funkar. Så även jag lärde mig en del!
Annars blev det nästan en timma med genomgång av pedalerna som jag hoppas dom som var där blev nöjda med.
Det återstår att se om det var någon som nappade på dom bra priserna för dagen!
(Foto från min TYTN II) Jag antar att LJUDFRONT antagligen tog lite bättre bilder...

"ceder" - en fd. basist som fortfarande har drömmar!
Folk brukar vara väldigt blyga så jag stannar alltid kvar en stund efteråt och pratar lite informellare med de som känner för det. Var väl en 30 personer på plats vilket får räknas som fullt godkänt!
Ingen ny Fafner nej, däremot var det första gången jag använde en Classic 450 med 8x10 i skarpt läge och det funkade ju finemang.
Ingen ny Fafner nej, däremot var det första gången jag använde en Classic 450 med 8x10 i skarpt läge och det funkade ju finemang.
- Simon Andersson
- Medlem++
- Equinox
- Nykomling
Jag var där. Eftersom jag är ganska ny i gamet, var det mycket intressant att få se och höra alla dessa pedaler som alla basister bara måste ha. Onekligen en imponerande demonstration, speciellt som Gustav Hielm gjorde en fantastiskt fin insats. Underbart att se och höra en så skicklig musiker spela. Fantastiskt kul är också att Jakobsberg begåvats med en musikaffär. Jag kan bara rekomendera ett besök på Ljudfront. Själv får jag nog hålla mig därifrån eftersom jag hittlls inte kommit ut utan att ha köpt någon pryl. Efter demon igår var jag så nära att köpa en EBS basrigg. Gudskelov hade jag cyklat till affären för att undvika sådana affärer. Försök själv att få med en 8x10-låda på cykeln.
Grattis Ljudfront! Fler demonstrationer vill vi ha!
- Ale
- Medlem++
Re: Vilka ska på EBS demot imorgon?
Åh jo men det går! Finns ju hjul på demEquinox skrev:Jag var där. Eftersom jag är ganska ny i gamet, var det mycket intressant att få se och höra alla dessa pedaler som alla basister bara måste ha. Onekligen en imponerande demonstration, speciellt som Gustav Hielm gjorde en fantastiskt fin insats. Underbart att se och höra en så skicklig musiker spela. Fantastiskt kul är också att Jakobsberg begåvats med en musikaffär. Jag kan bara rekomendera ett besök på Ljudfront. Själv får jag nog hålla mig därifrån eftersom jag hittlls inte kommit ut utan att ha köpt någon pryl. Efter demon igår var jag så nära att köpa en EBS basrigg. Gudskelov hade jag cyklat till affären för att undvika sådana affärer. Försök själv att få med en 8x10-låda på cykeln.

Välkommen hit!
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft