blackparkas skrev:Sitter ju kompressor i stärken, räcker inte det?
Har funderat på nå´n Flanger eller Phaser, men det finns ju ingen plats...
En ren Fuzz vore också nice..
Får byta Q-tron mot en mindre dito, köpa en Pitch black istället för DT10:an, sätta Octabassen ist för POG:en och så strömdosan utanför bordet...
Nja, det verkar vara få av de där lådorna som har både 18v och 24v
Så länge jag inte hittar nå´n så´n till vettig peng så kan jag lika gärna köra som jag gör nu.
blackparkas skrev:Nja, det verkar vara få av de där lådorna som har både 18v och 24v
Så länge jag inte hittar nå´n så´n till vettig peng så kan jag lika gärna köra som jag gör nu.
blackparkas skrev:Nja, det verkar vara få av de där lådorna som har både 18v och 24v
Någon som jämfört Q-tron (den stora) med de mindre varianterna?
Jag kör ju t.ex. de två nedre rattarna på samma läge hela tiden och behöver inte de där diskant-lägena någonsin.
Funderar på om man skulle få tag i en mindre rackar för att få lite mer plats...
Liten skrev:Varenda "stor" q-tron.. om det så är + eller inte går på 24v...
Jag vill påstå att i volten ligger lite av Mojo'n... den är långt ifrån "städad" om man säger
Hehehe....
Det är mest av utrymmesskäl som jag är nyfiken på hur de andra låter, speciellt när jag inte använder de rattar som verkar vara borta på t.ex. Micro´n.
Du kan ju vrida q-tronen ett kvarts varv om du plockar av (eller skaffar en smidigare) skarvdosan. Tror du skulle kunna placera om o spara mycket plats. Eller bygga en andra våning och stoppa under strömmen där.
Nej, jag ska inte byta pedalbord.
Det finns inget som är i bättre storlek än det jag har.
60x30 var det bästa jag kunde hitta, allt över 35cm på höjden gör att pedalbordet blir för stort tycker jag.
Längre kan jag ha, men inte högre känner jag.
Gator hade iofs ett smidigt som var 75x40 tror jag och sluttande.
Gitarristen har ett Gator fast mindre och det är riktigt bra.
Med plats för fueltank under dessutom. Blir lite cleanare.
Nej, jag ska inte byta pedalbord.
Det finns inget som är i bättre storlek än det jag har.
60x30 var det bästa jag kunde hitta, allt över 35cm på höjden gör att pedalbordet blir för stort tycker jag.
Längre kan jag ha, men inte högre känner jag.
Gator hade iofs ett smidigt som var 75x40 tror jag och sluttande.
Gitarristen har ett Gator fast mindre och det är riktigt bra.
Med plats för fueltank under dessutom. Blir lite cleanare.
Ryms hans Fuel tank under det lilla gatorbordet? Måste testa med min nya fueltank jr, min cioks rymdes inte under. Har ett litet Gator själv, och ett stort Rockcase
Kör du en enhet med isolerade uttag så kan du kombinera ihop till lite vad du vill...
Sunken skrev:Eller så bygger man bort sitt klumpiga pedalbord och bygger in allt i rack istället.
Fast då missar man ju hela grejen med att vara lite smådragen i repan och trampa sönder rattarna på någon boss-pedal... Perfekta ursäkten till att köpa nya prylar!