Har hängt anonymt här ett tag, men tycker själv att det börjar vara hög tid att man gör sig lite sedd!
Bor i Skellefteå, är alldeles strax 21 år gammal, har spelat sen jag var kring 15 bast. Det hela började med att jag fick låna en bas av en jobbarkompis till farsan, egentligen bara på måfå, men kunde vara kul att prova tänkte jag. Och så var även fallet. Första egna basen var en Ibanez Soundgear, men bytte kort efter det upp mig ett litet steg till en femsträngad Eagle. Trivdes rätt bra med den, även om den inte har världens bästa ljud.
Gick några år, och då jag var och är med i nåt slags dödsmetall-band så var jag ju tvungen att prova en BC Rich Beast

*=Mickarna är utbytta mot Bartolini G6or (tror det var G6or iaf) och det sitter en Aguilar OBP-3 preamp i den.
Är som sagt med i ett dödsmetall-band där jag skriver större delen av musiken, men det satsas mer på att det ska vara svängigt och snyggt än att gå fort och låta brutalt, tänk Entombed, för den som vet hur dom låter. Har även spelat i ett mer ordinärt hårdrocksband.
Jag lyssnar på det mesta, men föredrar om det mesta kommer från 60- ellet 70-talet. Black Sabbath och Led Zeppelin är väl som ett centrum för min smak, men allt ifrån Beatles och Boney M, till Red Hot Chili Peppers och diverse obskyr helvetesmusik går ner utan några problem.

Skulle även gärna prova spela i nåt mer basvänligt band, gammelrock, funk eller disco, men den marknaden är tyvärr strängt begränsad för folk i min ålder här uppe.
Där har ni mej