Det är just om handlingens styggelse denna historia ämnar förtälja!
Det föll sig så illa att undertecknad gick och köpte sig en Ibanez EPP400 för en rimlig peng av Herr Dereborn.

Apparaten ifråga beter sig så som den skvallrar om på bilden, det är helt enkelt en programmerbar looper med fem av varandra oberoende loopar som kan programmeras hejvilt och styras med en medföljade fotkontroller.
Vad göra då av herrns pedaler, undra den kloke?
Jo, då blev man ju tvungen att skaffa ett rack att montera Ibanezen i. Av en händelse sålde bassman_1 här på forumet just vad jag var ute efter, vid ett tillfälle då det faktiskt fanns pengar på kontot.

Så då var man med rackväska också. Jaha.
Var göra av herrns pedaler, bara kasta in i racket, undrar den frågvise?
Nej då, misströsta icke vänner, ty hos Tysken man finna det mesta man söker!
Beställning lagd, paket hämtat och förhoppningar om en gyllene framtid i rackmontagets underbara värld spelas upp.

13m vanlig kabel
10 raka Neutrik NYS-kontakter
10 vinklade Neutrik NYS-kontakter

13m tweedkabel
3 Neutrik NP2X-B
3 Neutrik NP2RX-B

Dunlop DC Brick
Här blev det även ett besök hos gamle vännen Kjell på hans kompani för lite extra DC-plugg + kabel.

2 HE Racklåda
Racklådan fungerade inte riktigt på rätt sätt, så den fick sig en välförtjänt släng av borrmaskinen.

Ett antal kabelförskruvningar fick visst också ta sin plats eftersom det kunde bli lite lurigt med kablar som rörde sig inne i lådan så fort den öppnades.
Resterande innehåll i lådan var tillhörande någon vid namn Roland. Då jag inte för mitt liv kunde begripa vem denna Roland var, donerades detta till Myrorna.
Så till aftonens blygsamma övningar.
Trace Elliotts pedaler har idiotiska anslutningar för ström. Nu när man gått och köpt en strömlåda som har 3 st 18V utgångar, så ska man ju självklart se till att utnyttja detta.
Detta innebar att det fick klippas lite här och löda lite där och till sist eltejpas lite där, eftersom krympslangen som införskaffades givetvis var för liten.

Sådär, en Trace-kompatibel DC-kabel.
Vad hitta på nu? Jo jag vet, lite festliga instrumentkablar får man aldrig nog av.
Då jag med största sannolikhet skulle bli förklarad riksidiot om jag berättade hur lång tid de tog att bygga ihop, låter jag bli.

Fortsättning följer, då ork och bilder finns.