Ahh...tackar för den utomordentliga förklaringen. Huset vi repar i är en gammalt kontorsbyggnad vilket jag tror bidrar till varför säkringarna inte är anpassade för större belastningar.lowfreq skrev:Jag är ganska säker på att det inte är något fel på toppen. Jag har haft en SVT-6PRO och jag hade samma problem när jag ibland hade toppen hemma, säkringen gick direkt när man slog igång den. 10 A räcker inte, jo, om man stängar av allting annat i säkrings-gruppen och har toppen som enda strömkälla så funkar det.
SVT-6PRO är lite speciell i detta avseende för den har en ENORM ringkärnig trafo stor som en tårta och den drar ENORMT med ström just vid uppstart, den är ju för fan på 1100W. Jag fick detta förklarat av Anders Millberg på Standard Audio, som är en duktig, trevlig och hjälsam snubbe.
Däremot så hade jag aldrig några problem i replokalen eller vid spelningar. Så problemet är att det är dåligt uppsäkrat i din replokal alt. för mycket ström på samma säkringsgrupp.
För övrigt så tycker jag SVT-6PRO låter RIKTIGT bra!!
Intressekoll: Ampeg SVT 6-pro och SVT810
- Trollis
- Medlem
- TDHP
- Forumvärd
Kanon där Lowfreq!
Det finns en lösning på det där, fick en fördröjning av nån sort inmonterad i ett PA-steg som gjorde likadant.
Kostade typ ingenting, var lätt att få dit (för en fackman) och gör att steget "mjukstartar"! Ska försöka ta reda på exakt vad det var, annars vet säkert Ferm eller Danne eller nån annan av de mer el-kunniga här.
Det finns en lösning på det där, fick en fördröjning av nån sort inmonterad i ett PA-steg som gjorde likadant.
Kostade typ ingenting, var lätt att få dit (för en fackman) och gör att steget "mjukstartar"! Ska försöka ta reda på exakt vad det var, annars vet säkert Ferm eller Danne eller nån annan av de mer el-kunniga här.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP