Är Marcus Miller en känd basist?
- DoggyD
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Stink!Kalebas skrev:och vad heter han Polisen....?bootsy skrev:Åh va hette han den där i Biitäls..... Leif McCartney?daionsavage skrev:Det finns egentligen bara två kända basister och en tredje som poserade med bas
1: Gene simmons
2: Lemmy
3: Sid Vicious (edit: det var han som poserade... om ni till äventyrs inte förstod det)
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- blackparkas
- Medlem++++
Le Contrebasse skrev:Visst är han känd, väldigt.
Han är väl en av de få jazz/fusion-basisterna som gjort sig känd även utanför just de kretsarna.
Sen tror jag att medelålders kvinnor gillar hans skinnbrallor.
Det gör Johannes också!!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- kmo
- Medlem++
Eeh, ärligt talat..Gene är väl oxå mest posör va??daionsavage skrev:Det finns egentligen bara två kända basister och en tredje som poserade med bas
3: Sid Vicious (edit: det var han som poserade... om ni till äventyrs inte förstod det)
Resten är sånt som vi andra basspelare gärna håller reda på, och bland oss bas-nördar är Marcus miller en av de större
edit den andra: jag har aldrig hört någon musik av Marcus Miller.... men jag har läst massor om honom, hur sorgligt är inte det egentligen?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- anli
- VIP medlem
Glesbygdskostym! Nu vaknar Parkas!Le Contrebasse skrev:Visst är han känd, väldigt.
Han är väl en av de få jazz/fusion-basisterna som gjort sig känd även utanför just de kretsarna.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
Nåja 20% tycker som jag.
Bra med pratabasfoumet, på det sättet man lär sig en massa nytt. Innan jag kom hit visste jag inte riktigt vem Jaco var eller ens att han var död. Sen har jag läst i trådarna namn som Wooten, Berlin, Milller, Levin, Ham och vad de nu heter som jag inte heller haft en aning om.
Kan mest bara gamla rocksnubbar, lyssnade bara ett kort tag på fusion (30 år sedan). Försöker faktiskt inte låtsas vara okunnig och skryta om det.
Bra med pratabasfoumet, på det sättet man lär sig en massa nytt. Innan jag kom hit visste jag inte riktigt vem Jaco var eller ens att han var död. Sen har jag läst i trådarna namn som Wooten, Berlin, Milller, Levin, Ham och vad de nu heter som jag inte heller haft en aning om.
Kan mest bara gamla rocksnubbar, lyssnade bara ett kort tag på fusion (30 år sedan). Försöker faktiskt inte låtsas vara okunnig och skryta om det.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Ale
- Medlem++
Eh?... Ja jag skrev ju det ......blackparkas skrev:Le Contrebasse skrev:Visst är han känd, väldigt.
Det gör Johannes också!!!

Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- GandhiMK2
- Medlem++
vilka jävla kreti och pleti då???blackparkas skrev: Skulle man fråga kreti och pleti om nå´n känd basist skulle de säga Duff McKagan, Jason Newstedt eller Lemmy.... och Fieldy...
varför tror du att all musiksmak och musik"koll" utgår ifrån din??!
Vad snackar vi för ålder på Kreti och pleti här egentligen? 19? Jag bara undrar....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- GandhiMK2
- Medlem++
Verkligen! Dom där har "kreti och pleti" mer koll på i min värld än Jason Newsted (vem fan var det nu igen?!?) och duff"han den andre som spelar gitarr i knocking on heavens door-bandet" mcKagan...daionsavage skrev:Det finns egentligen bara två kända basister och en tredje som poserade med bas
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Klopper
- Hedersmedlem
Cool, Figgelito!figgebass skrev:vilka jävla kreti och pleti då???blackparkas skrev: Skulle man fråga kreti och pleti om nå´n känd basist skulle de säga Duff McKagan, Jason Newstedt eller Lemmy.... och Fieldy...
varför tror du att all musiksmak och musik"koll" utgår ifrån din??!
Vad snackar vi för ålder på Kreti och pleti här egentligen? 19? Jag bara undrar....
Jag tror att forumet har hajat att du är svag för Mark K. och Jeff B.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- GandhiMK2
- Medlem++
Jo,jag vet....jag ville bara cementera det på riktigt, liksom...,-)Klopper skrev:
Cool, Figgelito!
Jag tror att forumet har hajat att du är svag för Mark K. och Jeff B.![]()
![]()
- Klopper
- Hedersmedlem
Ses vi på "Slapaholic anonymous" i Bredåkra nästa fredag?figgebass skrev:Jo,jag vet....jag ville bara cementera det på riktigt, liksom...,-)Klopper skrev:
Cool, Figgelito!
Jag tror att forumet har hajat att du är svag för Mark K. och Jeff B.![]()
![]()

- Geddan
- VIP medlem
Marcus Miller är väldigt känd för musiker i allmänhet och basister i synnerhet.
Men har du totalt ointresse av allt som har med jazz och funk att göra så är du givetvis novis.
Den stora massan; vanliga människor, tror att vi spelar gitarr och kan oftast inte räkna upp en enda basist.
Men har du totalt ointresse av allt som har med jazz och funk att göra så är du givetvis novis.
Den stora massan; vanliga människor, tror att vi spelar gitarr och kan oftast inte räkna upp en enda basist.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Klopper
- Hedersmedlem
Pål Mackartnej!Geddy_Lee skrev:Den stora massan; vanliga människor, tror att vi spelar gitarr och kan oftast inte räkna upp en enda basist.
Spelade inte han på nån konstig gitarr i Bitless?

- Geddan
- VIP medlem
- maltjik
- Medlem+
klart man har hört namnet, men det är ju bara i samband med signaturbasen.
har inte en blekaste aning om hur han ser ut, hur han spelar, vad för låtar han har gjort, eller varför i hellsike nån skulle vara intresserad av att köpa en bas med hans namn på.
har inte en blekaste aning om hur han ser ut, hur han spelar, vad för låtar han har gjort, eller varför i hellsike nån skulle vara intresserad av att köpa en bas med hans namn på.

ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
- ferm
- Medlem++
-
- Kontot är inaktiverat
Gjorde en frutest precis...-"hur många basister kan du?"
"-Dig!"
Och jag kan ju inte ens spela...
Jag tror Daionsavage har helt rätt...på högstadiet kunda man ju Gene Simmons, Steve Harris och Joey DeMaio...Gene, för att han sprutade eld och spotade blod, Steve Harris för att en basspelande polare alltid pratade om honom, Joey för att samma basspelande polare tryckte ner första Manowar-plattan i halsen på en mer eller mindre...
Men visst Marcus Miller är känd...i musikervärlden, och jag vet vem det är, men har aldrig hört honom vad jag vet, den Miles Davies jag lyssnar på är för tidig...
"-Dig!"
Och jag kan ju inte ens spela...
Jag tror Daionsavage har helt rätt...på högstadiet kunda man ju Gene Simmons, Steve Harris och Joey DeMaio...Gene, för att han sprutade eld och spotade blod, Steve Harris för att en basspelande polare alltid pratade om honom, Joey för att samma basspelande polare tryckte ner första Manowar-plattan i halsen på en mer eller mindre...
Men visst Marcus Miller är känd...i musikervärlden, och jag vet vem det är, men har aldrig hört honom vad jag vet, den Miles Davies jag lyssnar på är för tidig...