Rackmonterat med världens största pedalbord. Svensk Musik, som då hade agenturen på Rocktron, hade haft det att plocka reservdelar ifrån. Sen lagade dom det och jag fick konstigt nog frågan om jag var intresserad. Köpte det väldigt billigt. Dom var fullkomligt svindyra enligt riktpris. Funkade faktiskt otroligt bra och jag hade en hel radda med rackeffekter i en racklåda, modell bamse. "Hard wire" var ledorden på den tiden och detta system, initialt designat och tillverkat av Bob Bradshaw, användes av dom stora gitarristerna på den tiden. The Edge, David Gilmour och sådana. Och jag. Till bas..... Och jag kunde till fullo berättiga i ord varför det var så viktigt att ha alla dessa effekter och mitt Rocktron RSB-18 switching system. Kan så här i efterhand summera det hela med ett enda ord:
Overkill.
Sålde den senare till gitarristen Mattias Torell.
Racklådan, som var 18 rackenheter hög, vibrationsdämpad och på hjul, har jag kvar. Den står omklädd och fingjord i maskinrummet i studion med ljudkort, slutsteg och en massa annan skit i sig. Ovanpå står en Mac Pro dator.
Så kunde det vara under det tidiga 90-talet......
Någon annan som är mogen att blotta strupen och bikta sig??
//J