Nu skulle det varit skoj med en Stick igen...

Då kontrar jag med just... GizmotronKlopper skrev:Ett plektrum i 5mm filt torde vara det mest onödiga jag köpt!
Hade Rotosound flats på jazz:en då!
Tur att jag inte fick tag på en Gizmotron på den tiden då det begav sig, annars hade den direkt kvalificerat sig.
Sådär ja. Nu börjar ju folk komma igång!!MALA skrev:Då kontrar jag med just... GizmotronKlopper skrev:Ett plektrum i 5mm filt torde vara det mest onödiga jag köpt!
Tur att jag inte fick tag på en Gizmotron på den tiden då det begav sig, annars hade den direkt kvalificerat sig.
Vi har tydligen väldigt liknande uppväxt du och jag.....Taurus skrev:En annan liten episod från 13-14-årsåldern är Den Inbyggda Effekten (även om den bleknar i jämförelse med Hellboys eskapader).
Då lirade jag på en H.S.Anderson-bas, som hade en phaser inbyggd - stock eller inte har jag inte en aning om. En av mina stora idoler var Geezer Butler, så vi slet ut phasern och ersatte den med innanmätet från en MXR-dist. Det kanske inte lät så bra, men hejja vad kul det var att riffa tokdistad NIB och Paranoid bland äggkartongerna, och det var garanterat ingen annan basist i stan som hade inbyggd dist
I dagsläget skulle jag VÄLDIGT gärna vela haft Anderson-basen kvar, utan att vi grävt i den, men det är en annan historia...
Jo...fast jag blev kommunikationsbyråkrat i statlig tjänst och du lirar med Krister Linder...livet är orättvistHellboy skrev:Vi har tydligen väldigt liknande uppväxt du och jag.....Taurus skrev:En annan liten episod från 13-14-årsåldern är Den Inbyggda Effekten (även om den bleknar i jämförelse med Hellboys eskapader).
Då lirade jag på en H.S.Anderson-bas, som hade en phaser inbyggd - stock eller inte har jag inte en aning om. En av mina stora idoler var Geezer Butler, så vi slet ut phasern och ersatte den med innanmätet från en MXR-dist. Det kanske inte lät så bra, men hejja vad kul det var att riffa tokdistad NIB och Paranoid bland äggkartongerna, och det var garanterat ingen annan basist i stan som hade inbyggd dist
I dagsläget skulle jag VÄLDIGT gärna vela haft Anderson-basen kvar, utan att vi grävt i den, men det är en annan historia...![]()
//J
Liten batteridriven sak med roterande plastkuggar, en för varje sträng. När man trycker ner ett hjul på strängen låter det som om man spelar med stråke. Det var gitarristen i 10CC som uppfann manicken, jag köpte den på Manny's i New YorkHellboy skrev:Sådär ja. Nu börjar ju folk komma igång!!MALA skrev:Då kontrar jag med just... GizmotronKlopper skrev:Ett plektrum i 5mm filt torde vara det mest onödiga jag köpt!
Men berätta om Gizmotron:en då! Jag har ingen aning om vad den gör men den ser ut så här:
Jag hittade en bild men jag vet inte vad det är för något!
//J
Icke, men det hade varit lite kult faktisktLiten skrev:Och du har den kvar?
Jepp. Framförallt är det jobbigt för Krister.....Taurus skrev:Jo...fast jag blev kommunikationsbyråkrat i statlig tjänst och du lirar med Krister Linder...livet är orättvistHellboy skrev:Vi har tydligen väldigt liknande uppväxt du och jag.....Taurus skrev:En annan liten episod från 13-14-årsåldern är Den Inbyggda Effekten (även om den bleknar i jämförelse med Hellboys eskapader).
I dagsläget skulle jag VÄLDIGT gärna vela haft Anderson-basen kvar, utan att vi grävt i den, men det är en annan historia...![]()
//J
Jag tror att tanken var att det skulle bli lite "stråkljuds stil" på elbasen.Hellboy skrev:Sådär ja. Nu börjar ju folk komma igång!!MALA skrev:Då kontrar jag med just... GizmotronKlopper skrev:Ett plektrum i 5mm filt torde vara det mest onödiga jag köpt!
Men berätta om Gizmotron:en då! Jag har ingen aning om vad den gör men den ser ut så här:
Jag hittade en bild men jag vet inte vad det är för något!
//J