Stanley Clarke, Marcus Miller och Victor Wooten konsert!
-
- Medlem
Stanley Clarke, Marcus Miller och Victor Wooten konsert!
Ett tips till alla som gillar funkbas, eller bara allmänt flukta på begåvade basister är att Stanley Clarke, Marcus Miller och Victor Wooten gör en konsert tillsammans på Chinateatern i Stockholm den 13 oktober!
De har band med sig så det lär bli fullt ställ på scen...
Biljetter kan man boka här:
http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&E ... CL_ORIGIN=
Bra tips va?
/Ralf
De har band med sig så det lär bli fullt ställ på scen...
Biljetter kan man boka här:
http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&E ... CL_ORIGIN=
Bra tips va?
/Ralf
- Jan Hellman
- VIP medlem
-
- Medlem
He he...jo, han är rätt känd.
Han är den enda basist som vunnit en Grammy Award för bästa album med ett soloalbum.
Han har medverkat på mellan 500-600 skivor med bl.a.
Miles Davis, Aretha Franklin, Herbie Hancock, Elton John, Billy Idol, Brecker Brothers, Jaco Pastorius, Paul Simon, Whitney Houston...utöver ett gäng soloplattor.
Sen behöver man ju inte gilla hans stil, men det är en annan femma.
Han är den enda basist som vunnit en Grammy Award för bästa album med ett soloalbum.
Miles Davis, Aretha Franklin, Herbie Hancock, Elton John, Billy Idol, Brecker Brothers, Jaco Pastorius, Paul Simon, Whitney Houston...utöver ett gäng soloplattor.

- Jan Hellman
- VIP medlem
Bifogar följande länk så att Ralf vet vart ifrån det lilla interna skämtet kommer ifrån. Om Ralf n inte radan har koll.....:EBS Ralf skrev:He he...jo, han är rätt känd.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=12664&highlight=
//J

- Jan Hellman
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
- alexon
- Medlem++
peter_s skrev:Vet egentligen inte, men det borde ha varit Darryl Jones på DVD:n. Han har varit en inventarie i Stones liveband ett bra tag nu.alexon skrev:Är det han som spelar på Stones-dovvden som Scorcese filmade?
Basisten nämndes inte på omslaget, och jag såg bara en hastig skymt.
Det är iaf en grymt bra konsertupptagning.
- peter_s
- Medlem++
Tur då att Internet Movie Database finns, innehållandes information om typ alla fillmer som gjorts. IMDB säger såhär i sin castlista:alexon skrev:Basisten nämndes inte på omslaget, och jag såg bara en hastig skymt.
IMDB skrev:Darryl Jones ... Himself - The Rolling Stones: bass guitar
Undrar annars hur Victor Wooten skulle låta i Stones. Han är ju inte direkt känd som rockbasist...
Kan jag tänka mig. Jag funderar ibland på att se den, trots att jag inte har något till övers för Stones egentligen.alexon skrev:Det är iaf en grymt bra konsertupptagning.
- alexon
- Medlem++
peter_s skrev:Tur då att Internet Movie Database finns, innehållandes information om typ alla fillmer som gjorts. IMDB säger såhär i sin castlista:alexon skrev:Basisten nämndes inte på omslaget, och jag såg bara en hastig skymt.
IMDB skrev:Darryl Jones ... Himself - The Rolling Stones: bass guitar
Undrar annars hur Victor Wooten skulle låta i Stones. Han är ju inte direkt känd som rockbasist...
Kan jag tänka mig. Jag funderar ibland på att se den, trots att jag inte har något till övers för Stones egentligen.alexon skrev:Det är iaf en grymt bra konsertupptagning.
Jag är inte heller någon stones-fan. Men den är värd att se för ljudet och närvaron mm. Det är en bra film helt enkelt.
Allt sitter inte 100% Gubbarna kommer inte ihåg riktigt alla riffen. Men vem kan kräva det

Jag har ingen koll på vem som är Stones basist nuförtiden, och jag tyckte det såg ut som Wooten. Jag skulle å andra sidan inte kännna igen Darryl Jones om han så ringde på dörren.
Tack för tipset om imdb. Tänkte inte på att den kan innehålla musikfilm...
-
- Medlem
Här kommer dock en Youtube-klassiker med Victor och hans brorsa i bas och gitarr duell:
http://www.youtube.com/watch?v=8vdJvHE8qxA
Slappa på gitarr...det hör inte till vanligheterna....
http://www.youtube.com/watch?v=8vdJvHE8qxA
Slappa på gitarr...det hör inte till vanligheterna....
-
- Medlem++
Re: Stanley Clarke, Marcus Miller och Victor Wooten konsert!
edit
Senast redigerad av RolleHarris den tis 30 sep 2008, 11:37, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem++
Jag vill gå. Men jag har ingen att dela bil med på vägen ner, Parkas kanske vill åka 

- blackparkas
- Medlem++++
RolleHarris skrev:Jag vill gå. Men jag har ingen att dela bil med på vägen ner, Parkas kanske vill åka
Hehehe...
Nja, jag står nog över den där...
Wooten OCH Marcus Miller på samma ställe?
Nja..

Helt ärligt så hade det varit kul och intressant, men jag får passa på den här tyvärr.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
I'll be there! 
EDIT: Första raden på balkongen! Fett bra platser

EDIT: Första raden på balkongen! Fett bra platser

Senast redigerad av gäst den tis 30 sep 2008, 20:40, redigerad totalt 1 gånger.
- JonnyTrobro
- Medlem+
Jag fick riktiga skitplatser men skall dit i alla fall.
Kul att äntligen få se Miller live, Wooten såg jag i somras på Jazzfestivalen i Prag.

Kul att äntligen få se Miller live, Wooten såg jag i somras på Jazzfestivalen i Prag.
- B-Å Åhs
- Medlem++